Loma teinin vai puolison kanssa?
Tänä kesänä perheemme lomat menevät aivan ristiin. Yhteistä lomaa minulla, puolisollani ja 16 v kuopuksella on vain viikko (6 päivää). Tuon viikon lisäksi puolisollani ja minulla ei ole yhteistä lomaa. Kuopuksella on yksi viikko lomaa samaan aikaan kanssani ja isänsä kanssa.
Miten tässä tilanteessa käyttäisi yhteisen loman? Varaisiko viikon perheen yhteiseen mökkireissuun (teinin toive) vai tekisitkö pienen reissun puolisosi kanssa (miehen toive, kuopus ei halua matkalle).
Kuopus sanoo, että kaikki käy, mutta selvästi haluaisi tehdä perheenä jotain. Miehellekin kaikki käy, mutta mököttää, kun aina laitan lapset matkojemme edelle.
Miten sinä toimisit?
Kommentit (48)
Miten olis mökkiloma siten, että olet osan aikaa teinin kanssa kaksin ja mies on sitten sen aikaa, mitä tästä mökkilomasta on itse lomalla. Ja sitten toiseen päähän viikkoa se parisuhdeloma.
Meillä tehtäisiin se teinin toive eli mökkiloma. Joku viikonloppu voitaisiin sitten olla miehen kanssa kaksin.
Teinit on pian aikuisia, jos heitä seurasi vielä kiinnostaa niin tietenkin huomioit heidät. Onko teillä uusperhe vai miksi miehesi mököttää? Ei ole itse aikuistunut?
Tietenkin menisin teinin toiveen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis mökkiloma siten, että olet osan aikaa teinin kanssa kaksin ja mies on sitten sen aikaa, mitä tästä mökkilomasta on itse lomalla. Ja sitten toiseen päähän viikkoa se parisuhdeloma.
Ei onnistu, koska mökille pääsee vain autolla ja meillä on vain yksi auto. Matka on pitkä, joten toista ei voi vaan nopeasti hakea mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, koska mökille pääsee vain autolla ja meillä on vain yksi auto. Matka on pitkä, joten toista ei voi vaan nopeasti hakea mökille.
Ja sinne ei edes lähietäisyydelle kulje junia tai busseja?
Puolisosi ei ilmeisesti ole lapsukaisen isä? Vai miksi ,ies ei halua perhelomaa?
Minusta tuossa ei edes ole, kuin 1 oikea vaihtoehto. Pojan toiveiden mukaan. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. 16v haluaa viettää perheenä aikaa ja sinä mietit toteuttaako toive.
Tämäpä hyvinkin!
Sain käsityksen, että mies ei ole kuopuksen isä, kun erikseen mainitsit isän ja miehen, lapsi siis viettää muutenki osan ajasta toisen vanhemman luona? Etenkin siinä tapauksessa menisin teinin toiveen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa ei edes ole, kuin 1 oikea vaihtoehto. Pojan toiveiden mukaan. Piste.
Missään ei sanottu, että teini on poika.
No haloo! Tietenkin teinin toiveiden mukaan, kun vielä haluaa viettää aikaa vanhemman kanssa. Muutaman vuoden päästä voit sitten puolison kanssa viettää lomaa keskenään.
Sama teini ei ensivuonna ehkä halua enää mistään hinnasta kanssanne minnekään mökille. Hyödyntäisin tämän tilaisuuden. Mökillä voisi kaille löytyä kivaa tekemistä ja olemista.
Miehen kanssa voi sopia jollekin viikonlopulle jotain kaksistaan, kunhan on ajoissa sovittu että se la-su on molemmilla vapaa. Teini taaatusti pärjää sen pari päivää yksinään.
No ehdottomasti teinin toive! Voi olla ihan viimeisiä kertoja kun haluaa mitään sinun kanssa! Teette kaikkea kivaa ja luotte yhteisiä muistoja. Mitä läheisempiä olette, niin sitä enemmän saat sitten nähdä lapsenlastakin sit joskus :D
Vierailija kirjoitti:
Teinit on pian aikuisia, jos heitä seurasi vielä kiinnostaa niin tietenkin huomioit heidät. Onko teillä uusperhe vai miksi miehesi mököttää? Ei ole itse aikuistunut?
Meillä on ollut lapsia 20 vuotta. Olemme olleet miehen kanssa yhteisillä lomailla tuona aikana vain muutaman kerran. Kerran ruotsinristeilyllä, kerran yhden yön hotellissa ja kerran 3 pv reissulla Virossa. Kahdenkeskistä aikaa ei ole käytännössä koskaan myöskään kotona.
Mies pitää matkustelusta ja haluaisi matkustella myös kanssani. Nyt se olisi mahdollista, kun lapset eivät tarvitse lastenvahtia. Aina lupailen, että sitten seuraavalla lomalla, mutta aina jokin menee pieleen ja laitan lapset edelle.
Saattaa olla pitkään aikaan viimeinen loma teinin kanssa , voi olla että valitsee jo ensi kesänä aikaa kavereiden kanssa tai jopa yksin .
TÄMÄN aloituksen on pakko olla provo...
Sulla on kotonasi aarre: teini, joka haluaa viettää loman yhdessä äidin ja isän kanssa.
Ihan käsittämätöntä olisi, jos et toteuttaisi teinin toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä hyvinkin!
Sain käsityksen, että mies ei ole kuopuksen isä, kun erikseen mainitsit isän ja miehen, lapsi siis viettää muutenki osan ajasta toisen vanhemman luona? Etenkin siinä tapauksessa menisin teinin toiveen mukaan.
Tai sitten ap kirjoitti epäjohdonmukaisesti. Eli että ensin olisi viikko äidin kanssa yhteistä lomaa, sitten viikko kaikki kolme yhtä aikaa ja sen jälkeen viikko isän kanssa (tai toisin päin, jos isän loma on ensin).
Voisitteko ap pitää yhteisen loman miesystävän kanssa myöhemmin syksyllä?