Miten pukeutuisit ulkotapahtumaan kun 16 astetta, tuulee ja sadekuuroja
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, tämä on NIIN hankalaa. Olen hirveän huonosti pukeutuva juntti ja haluaisin olla vähemmän juntti. Jos pukeudun niin kuin normaalisti niin se olis ohut hellyhanssentyyppinen tuulitakki, mustat pillifarkut ja joku huivi kaulaan. Siis kauppavaatteet. Pitkähihainen mekko ja sukkahousut kuulostaa muuten hyvältä mutta joku takki pitäis varmaan olla. EN OSAA. Ap
Joku siisti lyhyt farkkutakki, siistit housut tai ne pillifarkut. Iso huivi mukaan, sen saat tarvittaessa kiedottua kaulaan tai laitettua harteille. Ei tuossa sinun aiemmin kuvaamassasi ole oikeastaan muuta, kuin takin ehkä vaihtaisi siistimpään, siis jos tosiaan ei sillä hellyhansenilla kehtaa lähteä.
Mulla on siisti lyhyt farkkutakki enkä ole käyttänyt sitä kertaakaan. Kuvittele lyhyt nainen jolla on leveät hartiat, isohkot rinnat, kapea lantio ja lyhyet jalat. Siihen se farkkutakki tasapainoilemaan tissien päälle. Mitä tahansa laitan sen kanssa, näytän tosi leveältä ja lihavammalta kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, tämä on NIIN hankalaa. Olen hirveän huonosti pukeutuva juntti ja haluaisin olla vähemmän juntti. Jos pukeudun niin kuin normaalisti niin se olis ohut hellyhanssentyyppinen tuulitakki, mustat pillifarkut ja joku huivi kaulaan. Siis kauppavaatteet. Pitkähihainen mekko ja sukkahousut kuulostaa muuten hyvältä mutta joku takki pitäis varmaan olla. EN OSAA. Ap
Joku siisti lyhyt farkkutakki, siistit housut tai ne pillifarkut. Iso huivi mukaan, sen saat tarvittaessa kiedottua kaulaan tai laitettua harteille. Ei tuossa sinun aiemmin kuvaamassasi ole oikeastaan muuta, kuin takin ehkä vaihtaisi siistimpään, siis jos tosiaan ei sillä hellyhansenilla kehtaa lähteä.
Ja siis tämä siisti lyhyt farkkutakki sopii myös vähän ylipainoisellekin, tai ainakin itse ihan suvereenisti käytän sellaista ja olen nähnyt muidenkin saman kokoisten ja isompienkin (toki myös hoikkien) niitä käyttävän.
Se näyttääkin tosi hyvältä päärynävartalolla. Minulla kauhea näky. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tämä siisti lyhyt farkkutakki sopii myös vähän ylipainoisellekin, tai ainakin itse ihan suvereenisti käytän sellaista ja olen nähnyt muidenkin saman kokoisten ja isompienkin (toki myös hoikkien) niitä käyttävän.
Mä olen tasapaksu, leveäharteinen ja rintava, 160cm/75kg ja käytän todellakin lyhyttä farkkutakkia.
Kattava vaatekerta, myös hattu ja korvaläpät. Kerrospukeutuminen, mielellään niin, että välillä voi aukoa vetoketjuja ja välillä vetää huppun hatunkin päälle. Huivi. Lippis, estää sateen valumisen silmälaseihin.
Pitkät kalsarit, mutta ohuet.
Pitkät housut, ohuet, mukavat ja tuulenpitävät
Aluspaita
Pitkähihainen veltto paita
Mikro Fleece takki, mielellään hupullinen
Päälle kuoritakki tai sadetakki, hupullinen.
Jos lenkkarit, niin reppuun kuivat sukat ja kuivat pohjalliset varalle, että saa kuivaa päälle.
Tai lämminvuoriset kumisaappaat.
Kuoritakkiin voi halutessaan suihkuttaa olkapäille, rintaan, selkään ja hihoihin vettä hylkivän kalvon.
Jalat pitää olla lämpimässä, saattaisin ottaa myös ohuet hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka lämmintä päälle ja sateenvarjo.
Jos on kyseessä festarit tai joku muu keikka, sateenvarjot ovat yleensä kiellettyjä.
No älä!! Apn kertoman mukaan sää ja ulkona ollaan. Toki ap olis ilmottanu jos puhuu festareista. Jos puhutaan festareista, niin hmm.. lämmintä päälle ja sadetakki.
Bikinit laittaisin. Onko sinulla ap aivovamma kun et itse osaa vaatteitasi valita?
Maksimekko, alle merinovillaiset sukkahousut, päälle merinovillaneule ja tarvittaessa vielä pitkähihainen aluspaita. Päälle tuulta pitävä takki ja nahkahanskat. Hiukset kauniisti esimerkiksi leteille, jotta pysyvät aisoissa.
Mä olen ollut festareilla sateessa niin, että on huppari, lippis, kunnon sadetakki, lenkkarit, legginsit, joiden päälle tarvittaessa sadehousut. Näistä pystyy sitten riisumalla ja pukemalla saamaan sellaisen asun, jolla pärjää niin sateessa kuin sään poutaantuessa.
Juhlissa olettaisin, ettei siellä ulkona vietetä pitkiä aikoja, jos tiedetään, että sää on sateinen ja tuulinen. Joten ihan normaalit juhlavaatteet, mutta ei niitä arimpia korkkareita jalkaan, päälle neule tai sadeviitta.
Mikä voisi olla näiden välimuoto? Jos sinulla on paljon rahaa käytettävissä, ostaisin varmaan siistin neuleen ja ihan kunnollisen, mieluiten kauniin sadetakin.
Itse laittaisin merinovillaa alle ja päälle kevyttoppatakin + "erätakin" (yksivärinen vahapintainen siisti takki). Tuon kevytoppatakin saa tungettua tiukasti pussiin ja kassiin, jos ei tarvitse. Housuiksi siistit, yksiväriset vettähylkivät ja hengittävät retkeilyhousut.
Laittaisin vettäpitävät kengät, ottaisin lierihatun (joka suojaa auringolta ja sateelta) ja lisäksi villasormikkaat ja huivi kassin pohjalle, ihan nyt varmuudeksi.
Ohut sadeviitta mukaan ja luultavasti ottaisin nuo retkisäärystimet, joilla kengät muuttuvat lähes saappaiksi. Ovat kätevät ja luultavasti kurjalla kelillä kukaan ei ihmettelisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan, ollaan pihalla ja pitäisi kuitenkin olla hieman edustava. Kuvitelkaa sellanen epämuodollinen tapahtuma jossa ei olla verkkareissa muttei myöskään ykkösissä. Vertautuu vaikka vanhempieniltaan tai kirkkokonserttiin.
Niin? Ihan tavalliset vaatteet silti laittaisin mitä käytän muutenkin kun ihmisten ilmoilla liikun. Sään mukaan pukeudun. Laukkuun mukaan pieneen tilaan menevä neule ja kertakäyttösadetakki.
No mitkä ne sun tavalliset, hieman edustavammat vaatteet sitten on? Sitähän ap kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Bikinit laittaisin. Onko sinulla ap aivovamma kun et itse osaa vaatteitasi valita?
Saitko nyt hyvän mielen? Ilkeys ja vittumaisuuskaan ei ole kovin imartelevia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tasapaksu, leveäharteinen ja rintava, 160cm/75kg ja käytän todellakin lyhyttä farkkutakkia.
Olen saman mallinen, normaalipainoinen enkä todella voi käyttää lyhyttä farkkutakkia. Järkky yläpainotteinen tanttalookki tulee heti.
Jos täältä pitää neuvoa kysyä niin parempi kun pysyt vaan sisällä.