Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Vähätelläänkö duunareita?

Vierailija
06.07.2023 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/7a47ef2c-f5ef-4963-974a-ce8c51ed99a8

Kohtaavatko duunarit tänä päivänä vähättelyä työssään tai ammattinsa tähden?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vähättelevät miesten ammatteja jos ne ei ole niitä yliopistojen statusammatteja.

Treffeillä tulee jäätävä hiljaisuus kun kerron ammattini vaikka naisten mukaan senhän pitäisi olla vain small talkia ja "pääasia että mies elättää itsensä".

Todellisuudessa naiset järkyttyneellä äänensävyllä kysyvät että "siis mikä sä olitkaan koulutukseltasi!?"

"etkö olekaan lääkäri!?"

Onpa erikoisia kokemuksia treffeiltä. Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut nainen, mutta ikinä ei ole treffit tai seurustelu kenenkään ammattiin kaatuneet! Minulla on ollut useampi seurustelusuhde duunareiden kanssa ja arvostan heissä erityisesti juuri käytännön taitojen osaamista. Väittäisin myös, että monellakin tasolla heidän kanssaan on paljon rennompaa ja leppoisampaa. Etenkin akateemiset miehet tuntuvat olevan usein jotenkin täynnä jotakin kummallista erinomaisuuden tunnetta, josta en tiedä, että mistä se kumpuaa ja mihin se perustuu. Sosiaalinen kanssakäyminen on kitkaisempaa ja jutunjuurta alkuunsa haastavampi löytää toisin kuin duunareiden kanssa, jotka juttelevat rennosti aiheesta kuin aiheesta. Toki nämä on ihmiskohtaisiakin asioita, mutta yleisellä tasolla näin. Ehkäpä olet käynyt treffeillä jotenkin muuten ns. "väärän ihmistyypin" kanssa, koska kokemukset ovat tuollaisia.

Tämä maailma ei kuitenkaan pelkkien maistereiden ja tohtoreiden käsissä pyöri, tarvitaan eri alan duunareita hoitamaan käytännön asioita sen eteen. Itse arvostan sellaista osaamista suuresti.

Vierailija
22/23 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee (ammatillisesta) itsearvostuksesta ja siitä, että tekee työnsä hyvin.

Kun on terve ammattiylpeys rinnassa, silloin ei tarvitse arkana pälyillä tai häveten kulkea, etsien ympäriltään halveksuntaa, joka voikin löytyä omasta sisimmästä.

Hatunnosto kaikille Ammattilaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I hate when people confuse education with intelligence. You can have a bachelor's degree and still be an idiot.  Kohtuullisen osuva lause......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi