Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luokanopettajien työllistyminen?

Vierailija
05.07.2023 |

Hei!

Opiskelen luokanopettajaksi, kandi tehtynä jo. Olen alkanut viime aikoina miettimään, millaista työ opetuksessa on ja jaksanko sitä koko loppuelämän. (Eläkeikä nousee koko ajan..) Vietän kesän museossa töissä ja siellä on mukavan rauhallista. Minulla on aiempi tutkinto humanistiselta alalta.

Kertokaa, millainen työllisyystilanne luokanopettajilla on? En halua valmistua työttömäksi toista kertaa. Olen pitänyt opettajan työllistymistä itsestäänselvyytenä, mutta sitä se ei taida nyky-Suomessa olla? Erityisesti Tampere kiinnostaa.

Kiitos ja mukavaa kesää!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mielelläni haen paikkoja myös lähikunnista, kuten Nokialta, Ylöjärveltä, Sastamalasta, Kangasalta. Pääasia olisi, että saa töitä :)

Ap

Vierailija
22/25 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mielelläni haen paikkoja myös lähikunnista, kuten Nokialta, Ylöjärveltä, Sastamalasta, Kangasalta. Pääasia olisi, että saa töitä :)

Ap

Jos laajennat vielä Orivesi, Valkeakoski yms, niin hakijamäärät (per auki oleva paikka) vähenevät merkittävästi 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee siihen vielä S2-paketti päälle niin saat helpommin viran Tampereen seudulta. Jos ei peruskoulusta paikka aukea, ukrainalaisia ym. aikuisia riittää. Aikuiskoulutuksen puolella on hirveä S2-työntekijäpula.

Hyvä idea. Yritän vain valmistua mahdollisimman nopeasti ja jätän sivuaineen kokonaan tekemättä. Siksikin työllistyminen mietityttää.

Ap

Kerroit, että sinulla on ennestään humanistinen tutkinto. Mikä se on, ja voisiko siitä saada opetettavan aineen?

Vierailija
24/25 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet pikkukuntiin niin sinut revitään töihin

Vierailija
25/25 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevät tulevat halvemmisi, joten heitä selvästi suositaan kunnissa.

Opettajan työ on muuttunut ihan toisrnlaiseksi kuin ennen. Loppuiän jaksaminen on harvinaista.