Uusperhe ja yhteinen lapsi.
Lapseni olivat kuulleet kun kumppanini oli sanonut yhteiselle lapsellemme jotenkin, että: 'muista, että olet aina äidin silmäterä. Rakkain kaikista, jopa *minusta ja minun lapsistani*.'
Toinen lapsi on aivan maassa, vaikka kumppanikin on yrittänyt selvittää asiaa. Hän välittää meistä ja minun lapsista myös, mutta nähtävästi eniten biologisesti meidän yhteisestä lapsesta.
Kuinka korjata tilanne??
Kommentit (41)
Lapset vielä ymmärtävät kun aikuistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Auts. Rip lasten omatunto. Vanhempana sitten ymmärtävät, eivät vielä.
Omatunto???
Tarkoittanet ITSETUNTO.
Vierailija kirjoitti:
Selvennän täällä hieman. Minulla on 3 lasta entisestä suhteesta. Kumppanini, joka on nainen, sekä yhteisen lapsemme äiti, sanoi yhteiselle lapsellemme tuon. Että on hänen silmäterä ja rakkain kaikista. Minun lapseni sitten kuulivat tuon. Ap
Eihän tässä mitään väärää ole. Tottakai äiti rakastaa omaa lastaan eniten.
Sille omalle lapselle sanotaan, että noinhan se on, pikkuinen on äipykälle maailman tärkein, mitä sitä salaamaan. Miksi lapsille pitäisi valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Selvennän täällä hieman. Minulla on 3 lasta entisestä suhteesta. Kumppanini, joka on nainen, sekä yhteisen lapsemme äiti, sanoi yhteiselle lapsellemme tuon. Että on hänen silmäterä ja rakkain kaikista. Minun lapseni sitten kuulivat tuon. Ap
Ensinnäkin ihan megavirhe (sen varmaan tiesitkin). Jokaisella vanhemmalla on vaikka mitä tunteita, mutta sen verran itsehillintää pitäisi olla, että sitä suosikkia ei yhdellekään lapselle kerrota. Ei sille omalle, eikä muillekaan.
Tollanen toiminta luo lasten välille eriarvoisuutta, joka häiritsee lasten välistä sisaruutta.
Parasta olisi kai selittää lapsille, että nyt tuli tehtyä virhe ja että ajattelemattomasti puhuttu. Ja pyytää anteeksi.
Sen jälkeen jos käytös on sen mukaista, ettei leikitä suosikkia, niin kyllä ne lapset leppyy.
Tyhmä nainen on tämä uusi kumppanisi. Asiahan on ihan selvä (että omaa rakastaa eniten) mutta ei sitä ÄÄNEEN saa sanoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittämällä vaan keskustella asiasta.
Siinä keskustelut auta kun paska on jo housussa!
Idioo tti mies
Mieskö puhuu äidin silmäterästä...?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä nainen on tämä uusi kumppanisi. Asiahan on ihan selvä (että omaa rakastaa eniten) mutta ei sitä ÄÄNEEN saa sanoa!
Käytetyn miehen ottaneet on pääsääntöisesti tyhmiä. Mitä muutakaan tuollaiselta voi odottaa?
Ap, sinä olet hullu.
Vain vakavasti henkisesti sairas ihminen, voi keksiä kirjoittaa tuollaisen aloituksen.
Hae apua, välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset vielä ymmärtävät kun aikuistuvat.
En ihan ymmärrä missä tilanteessa tulee tarpeen sanoa jollekin lapsista, että sinä olet rakkain. Tuo johtaa helposti tilanteeseen, jossa tuo lapsi väittää yhä uudelleen muille, että äiti ja isä tykkäävät eniten minusta... läl-läl-lää.
Uusperheet ovat muutenkin monesti vaikeita ilman tuollaisia korostuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts. Rip lasten omatunto. Vanhempana sitten ymmärtävät, eivät vielä.
Haloo!
Ei kai tuota ymmärrä ikinä. Ei aikuisena eikä lapsena.
Eikä tarvitse ymmärtää!
Hu llu mies
Lähtis ukko niska_pe_rse_otteella
Juu sairas mies. Arvottaa lapset eriarvoiseksi ja vielä muiden lasten kuullen!!
Huh huh, kaikkia se leipä elättää.
ääliö, koska"olet aina äidin silmäterä. Rakkain kaikista
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin biologinen lapsi on aina äidille se rakkain. Lapset tulevat sen vielä ymmärtämään kun saavat omia lapsia.
Miten niin kun saavat? Ovatko he yhtä itsekkäitä kuin emänsä ja pakottavat lapsensa kärsimään ja kuolemaan, sitten rakastavat heitä eri verran, sen verran mikä tyydyttää heidän tarpeitaan.
Sairasta. Ihmisiä on liikaa ja sairaat sikiävät emättimet laulaen.
Syntymä on kuolemantuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä mitään väärää ole. Tottakai äiti rakastaa omaa lastaan eniten.
Ja on oikein sanoa tämä muiden lasten kuullen?
Ajattelematon ja typerä nainen.
Rakkaus on asia jota ei vertailla, ikinä, ei etenkään perheen sisällä vaikka olisi millainen perhe.
Ajatella voi mitä haluaa mutta miten voi aikuinen ihminen pahoittaa lasten mielen noin, ja ihan tahallaan? Julmaa.
Tässähän se uusperheiden rakenteellinen ongelma on. Valitettavasti ääneen sanottuna muiden lasten kuullen.
Kyllä se vaan niin on että itsellenikin on omat lapseni maailman tärkeimmät ja rakkaimmat. Miehen lapset ovat mukavia ja heihin olen kiintynyt, välitän ja tuen mutta heillä on oma äiti jolle ovat maailman rakkaimmat. Pidän äidin ajatuksia ihan luonnollisina joskin hieman tökeröänsanoa niin että muut perheen lapset kuulevat, erit. jos ovat kovin pieniä vielä tai biologinen äiti ei ole kuvioissa.
Tottahan se on, biologinen on aina biologinen. Siinäs te ja muut koitatte elää uusperhe-elämää, ei tuu toimiin eikä tarttekaa. Mitäs erositte.