Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ritareiden ja roomalaisten tervehdys pitää palauttaa sille kuuluvaan arvoonsa

Vierailija
05.07.2023 |

Se on rauhantervehdys "minulla ei ole asetta kädessäni". Mutta ihmisten pakkomielle nätzeihin saa nykyään surkuhupaisia piirteitä. Se että saksalaiset käyttivät sitä myöskin, ei tee siitä saksalaisten omaa tervehdystä. Samoin ei hakaristikaan ole itsessään mikään demonien tunnus, koska se on vanha intialainen onnensymboli, jota mm Suomen ilmavoimat käyttää edelleen. Kyse onkin siitä, missä tarkoituksessa symboleja käytetään. Risti on myös kyseenalainen symboli. Käyttivätkö alkuseurakunnan kristityt muuta symbolia kuin kala? En usko. Ristin sanoma on eri asia, kuin roomalaisten käyttämä risti, joka oli kidutusväline ja kuoleman symboli. Jopa seurakunnissa käytetty x i ja p yhdistelmä tarkoittaa itseasiassa 616, kreikkalaisessa numerologiassa, joka on luvun 666 ohella pedon luku Kuolleenmeren kääröjen mukaan. Se otettiin kirkossa käyttöön erään roomalaisen keisarin nähtyä näyn" tässä merkissä voitat". Kyseinen keisari väitti olevansa kristitty, mutta taphoi oman vaimonsa upottamalla sen ammeeseen, joka oli täytetty kuumalla öljyllä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kristitty, en tykkää äärioikeistosta enkä äärivasemmistosta, mutta kritisoin myös nykykristillisyyden tiettyjä valheita.

Minä olen teologi ja historioitsija ja tiedän mistä puhun.

Vierailija
2/5 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole miellyttääkseni ihmisiä. Minä kerron totuuden. Sen takia minun omani rakastavat minua.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole miellyttääkseni ihmisiä. Minä kerron totuuden. Sen takia minun omani rakastavat minua.

-ap

Tämä!

Vierailija
4/5 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussolini ja Aatu pilasivat kauniin tervehdyksen. Sillä ei ole enää paluuta.

5/5 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tätä "ritaritervehdystä" saanee käyttää, jos tilanne on sellainen, ettei sitä voida sekoittaa siihen 1900-luvun alkupuolen käyttöön.

Nähdäkseni noita aikoja leimaavia ja hakaristejä ja kyseistä tervehdystä käyttäviä aatteita kartetaan ihan syystä, sillä ne ovat monella tapaa modernien liberaalien yhteiskuntien vastaisia. Eli mielestäni näille aatteille osoitettu kannatus tuomitaan ihan aiheellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän