Suomen sää. Heinäkuussa pitäisi olla kesä parhaimmillaan ja monilla loma juuri silloin.
Surkeelta vaikuttaa tilanne. En tiedä pitkänaika välin ennustuksia, mutta helteitä saadaan odottaa. Miksi näin täällä suomessa?
Kommentit (102)
Monethan oikeen tappelee että saa aina heinäkuulle loman. Kannattiko taas jyrätä muut siellä työpaikalla😉🤔?
Säästä valittaminen kannattaa aina.
Mua ei haittaa nämä säät yhtään. Toki joku rankkasade ei ole lempiasiani jos sen aikaan pitää olla ulkona, mutta mieluummin sekin kuin joku +30. Täällä on pääosin ollut noin +15 ja sade ajoittaista. Mukavat säät. Huomiselle ennustetaan jo yli +20.
Onko aloittaja kuullut koskaan termistä "säänmuokkaus"? Siitä vain googlettelemaan-säätilamme eivät ole luonnollisia, vaan kemikaalimuokkauksen tuotosta. Katsokaahan taivaalle; ne vanat eivät ole mitään höyrytiivistymiä vaan myrkkyjä joita ilmastoomme lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolestunut tuosta 14-23.7. säästä, vain +20c joka päivä ja mökillä on tylsää ilman hellesäätä.
Mökillä just parasta! Kun ei vaan sada että viitsii kuopia maata ja maalata.
Ihme sakkia, jos nyt joku sanoo kylmästä niin heti alkaa itkuvinku helteistä.
Siinä mittarissa on paljon asteita ennen hellerajaa
Elokuu taitaa olla varmempi veikkaus hyvistä keleistä kuin heinäkuu.
Vierailija kirjoitti:
Monethan oikeen tappelee että saa aina heinäkuulle loman. Kannattiko taas jyrätä muut siellä työpaikalla😉🤔?
Ei ole ikinä tarvinnut tapella ja nyt ei sitäkään vähää kun olen sairauslomalla. Ajan taju kadonnut täysin rahojen myötä. Olkaa onnellisia että on työkunto.
Lähtekää hellehullut etelään. Ihanaa että vihdoin sataa kunnolla ja on siedettävät lämpötilat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ON kesä parhaimmillaan. Olen koko päivän puuhaillut pihalla. Nyt kahvilla terassilla, tässä on mukava istua kun aurinko ei porota vaan raikas kesätuuli puhaltaa.
Koko päivän on satanut kaatamalla vettä. Huomenna pitäis olla ensimmäinen päivä viiteen päivään, ettei sada koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolestunut tuosta 14-23.7. säästä, vain +20c joka päivä ja mökillä on tylsää ilman hellesäätä.
+20c on täydellinen lämpötila. Siinä jaksaa puuhata kaikenlaista eikä ole liian kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+20c on täydellinen lämpötila. Siinä jaksaa puuhata kaikenlaista eikä ole liian kylmä.
Joo, +20 on erittäin jees jos ei sada ja tuule. Nää +15 ja kaatosadetta mitä tää viikko on ollut, on ankeita säitä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin voi osoittaa valituksen?
Varmaan presidentillä on arvovaltaa vaikuttaa tähän.
Mulla oli toukokuussa lomapätkä 1, silloin tuli lunta. Juhannuksen molemmin puolin lomapätkä2, silloin hellettä. Nyt on hyvä olla töissä kun ei ole kuuma eikä oikein kylmäkään. Saas nähdä miten osuu kelit kohdilleen elokuussa kun on kesäloman kolmas osuus.
No ei tää oikein normaali kesäsää ole. Ensin tosi kylmää, sitten hillittömän kova helle ja sitten taas kylmää. Ne normaalit kesäsäät puuttuu välistä melkein kokonaan? No, ens viikko näyttää jo enemmän sellaiselle tavalliselle kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän kova tuuli Helsingissä. Ollut jo monta päivää.
Tuulivoimalat tekee sähköä kun tuulee ja sähkön hinta alenee.
Niin tekee.
Tänään kello 20:00 8.36 snt/kWh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä tarvinnut tapella ja nyt ei sitäkään vähää kun olen sairauslomalla. Ajan taju kadonnut täysin rahojen myötä. Olkaa onnellisia että on työkunto.
En itsekään ole työelämässä, mutta ollessani en koskaan ois halunnutkaan lomaa heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tää oikein normaali kesäsää ole. Ensin tosi kylmää, sitten hillittömän kova helle ja sitten taas kylmää. Ne normaalit kesäsäät puuttuu välistä melkein kokonaan? No, ens viikko näyttää jo enemmän sellaiselle tavalliselle kesälle.
Ihan normaalia.
Jo mun lapsuuden kotivideoissa ( kasarilta) on mökkikuvia, missä uima-asuissa ( kaikki aikuiset vieraatkin, ei vain aina uimaan menevät lapset) ja välillä taas välikausihaalarit päällä ulkoilemassa.
Harmi, kun kesäloma alkaa joka vuosi juhannuksen jälkeisenä maanantaina ja loppuu Elokuun alussa.
Siirtäisin, mutta kun sorvi on yhtä kauan sammuksissa, niin ei voi.