27kg. Minkä pituisia ja ikäisiä lapsenne tuossa painossa?
Meillä 6.5v ja 126cm. Lievää ylipainoa.
Kommentit (50)
Meillä 6,5v. tyttö on 120cm pitkä ja painaa 19-20kg. Tosi moni 6-vuotias painaa jo tuon 27kg ja on tosi pitkä!
Meillä on tyttö kuitenkin pituudessa 0-käyrällä, painossa ihan vähän miinuksella, mutta ei kovin radikaalisti... Onkohan käyrät tosiaan jo aikansa eläneet?! ;)
Piti punnita kun käytiin lääkärillä ja oli korvatulehdus ja antibioottia varten piti tietää paino. Tasan 27 kg painaa hän. On kolmannella luokalla, 9-vuotias ja pituutta noin 134 cm.
Luulenpa, että suurin osa näihin lapsen kokokysymyksiin vastanneet lisäävät lastensa kokoja , koska haluavat päteä lastensa mitoilla. Jotkut näet luulevat ikäänsä nähden pitkien lasten olevan jotenkin parempia.
muutenhan paistaisi luut tosi pahasti... hui.
Kannattaa varmaan lisätä liikuntaa, ellei halua lapsestaan kukkakeppiä :)
Meidän 10v tyttö painaa 26,5 kg ja on 145cm pitkä. Hoikka tokion, mutta ei laiha.
Minun 10v tyttö on 145-150cm pitkä ja painaa 30kg viime terkkari tarkastuksesta on vikko ja terkkari sanoin häntä alipainoiseksi. Mielestäni hän on normaali painoinen. Muut hänen luokkalaisensa ja suunnillee samanpituiset painavat 35-45kg ja muka normaalipainoisia. Mielestäni ylipainoisia.
5v (loppusyksystä täyttää 6v) poika, 26kg ja 122cm. Ei ole minusta lihava, kylkiluut näkyy eikä mahaa ole, mutta roteva ruumiinrakenne hänellä kyllä on, kuten vanhemmillaankin (minä olen naiseksi aikamoinen ladonovi ja mies myös isoluinen).
[quote author="Vierailija" time="16.09.2010 klo 21:12"]7 vuotias ja 132cm.
[/quote]
Samoin meillä.
Tyttö painoi tuon verran n. 140 cm pitkänä. Terkka vähän piti alipainoisena. Ja onhan tuo laiha, muttei anorektinen. Ikää n. 10½v tuolloin.
Poika ei ole vielä saavuttanut tuota painoa. Pituutta on nyt 133cm. Painoa kohta tuo 27kg. Ikää 9v.
Miedän 9 v poika painaa nyt 27 kg. On jotain 130 ja risat pitkä, vaatekoko 134/140. Luokkansa lyhin poika.
7 vuotta ja 135cm. Aina ollut hoikka ja lihaksikas, myös neuvolan lääkäreiden mielestä.
lapsesi on pituus/painokäyrässä n. -35% kohdalla. Lapsen normaali paino on +/- 10% rajoissa, yli 20% plussaa menee lihavuudeksi, joten kai alle 20% menee liialliseksi laihuudeksi.