Onko 35-vuotias liian vanha jatkamaan alussa olevia yliopistoopiskeluja?
kotiäitinä olen ollut vuosia vuosia opiskelun aloittamisen jälkeen
Kommentit (14)
mutta 40 vuotias vastavalmistunut nainen ilman työkokemusta on todennäköisesti ilman työpaikkaa
kertaa, onko alalla työllistymismahdollisuuksia valmistumisen jälkeen. Vai kannattaisko kuitenkin etsiä joku lyhyempi koulutus alalle, jolta löytyy töitä. Itse olen valtiotieteen maisteri ja nyt ok töissä, mutta tein opiskeluaikoina liki palkattomia harjoitteluja, huonopalkkasia, mutta vaatia määräaikaisuuksia, ja sain näin työkokemusta, jolla pääsin kunnon töihin. Asiaa auttoi myös opiskeluvaihtojen ja ulkomaan kesätöiden kautta saatu kielitaito.
Perheellisenä ja " vähän vanhempana" sulla ei ole ehkä mahdollisuutta kulkea tollasta polkua ja esim. joku yhteiskuntatieteellinen tai humanistinen tutkinto tai joku kansanterveystyön maisterin tutkinto tuppaavat olemaan sellaisia tusina-höpölöpötutkintoja, ettei niillä pelkästään tee yhtään mitään työmarkkinoilla.
ainakaa pahitteeksi olis edes jotakin opiskella koska esim " yliopistoopiskeluja" ei ole yhdys-sana
oli siis vakituisessa työssä, toinen sai uuden työpaikan valmistuessaan 44-vuotiaana. Ei ollut työkokemusta ko. alalta.
2
Vierailija:
ainakaa pahitteeksi olis edes jotakin opiskella koska esim " yliopistoopiskeluja" ei ole yhdys-sana
Kiitos, en tiennytkään. Vautsi, aina oppii uutta aihe vapaalla. Ja ihmiselle ei voi koskaan tulla kirjoitusvirheitä vauva sylissä kirjoitettaessa. Ei.
Vierailija:
kirjoitatko tosiaan yhdyssanan väliviivalla, typerys! :DDDD
nimenomaan on yhdyssana, siihen vaan tulee viiva kahden saman vokaaliin väliin.
Ei tekisi kurssitus sinullekaan pahaa!
Tunnen yhden yh äidin, joka nelikymppisenä opiskeli oikeustieteiden kandiksi. Todella mahtava tyyppi ja aikamoinen saavutus, kun on ollut varmasti rahallisesti tiukkaa.
tällä 36v joka miettii ihan samaa! tarvitsisin vähän rohkaisua minäkin :)
ja kielipoliisille: tiedän milloin ja miten käytetään isoja kirjaimia, en vaan jaksa...
Vierailija:
no tuotahan ihmiset sinulle kirjoitti, ettei yhdyssanaa kirjoiteta väliviivalla. Mikäs amitsupimu siellä pätee? :DDDDDD
Vierailija:
nimenomaan on yhdyssana, siihen vaan tulee viiva kahden saman vokaaliin väliin.Ei tekisi kurssitus sinullekaan pahaa!
mikä ihmeen kursSistus??
Saan alemman tutkinnon valmiiksi ensi vuonna ja ylempään menee vielä pari lisää. Uskon kuitenkin, että saan töitä enkä pidä itseäni mitenkään vanhana vielä. Luen kauppatieteitä.
itse olen 43 ja syksyllä jatkoin aikoinaan keskenjääneitä opintojani. työkokemustakin ovat vuodet tuoneet ihan samalta alalta.
jotka ovat jatkaneet keskenjääneitä opintoja.
Toinen oli 40 ja toinen 52 eli sillä taustalla et ole.
Itse olen valmistunut, mutta haluaisin opiskella toista tutkintoa tai täydentää vanhaa. Olen 40.