Onko totta, että autistiset lapset ovat keskimääräistä kauniimpia?
Ei sillä, että se merkitsisi sen enempää, mutta olen joskus kuullut tälläisen yleistyksen...
Kommentit (4)
kun hetken tätä ajattelin, niin erittäin pienen otokseni mukaan väite kyllä pitää paikkansa.
en ole luonnossa nähnyt, mutta kehitysvamma liiton lehdissä olen nähnyt autistisia lapsia ja ovat kyllä olleet todella kivan näköisiä lapsia. oma lapseni on kehitysvammainen ja hänellä on autistisia piirteitä. hän on varsin söpö poika, eikä hänestä koskaan uskoisi päältäpäin, että hän on keskiv. kehitysv.
Autistiset, vaaleatukkaiset, englantilaiset, vasenkätiset, allergiset, sosiaaliset.....ihan sama millä lailla lapset luokittelee, tulos on sama: osa lapsista on kauniita ja osa ei. Käsite kauniista lapsesta vaihtelee myös.
Ja oma lapsi on jokaisen äidin silmissä kaunis, vaikka muistuttaisi rupikonnaa.
Vierailija:
en ole luonnossa nähnyt, mutta kehitysvamma liiton lehdissä olen nähnyt autistisia lapsia ja ovat kyllä olleet todella kivan näköisiä lapsia. oma lapseni on kehitysvammainen ja hänellä on autistisia piirteitä. hän on varsin söpö poika, eikä hänestä koskaan uskoisi päältäpäin, että hän on keskiv. kehitysv.
Olen tavannut kuitenkin kymmeniä autisteja.