Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janne Kataja alkoi laihtua saatuaa cpap laitteen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Vierailija
04.07.2023 |

Vai onko höpö juttu?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistetusti huonot yöunet lisäävät näläntunnetta ja sitä kautta lihoamista. Jos nyt nukkuu hyvin ja rauhallisesti niin ihan ymmärrettävää.

Vierailija
2/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että itse cpap-laitteen käyttö ei laihduta, mutta energiaa liikkumiseen ja itsestään huolen pitämiseen on enemmän, eli laihtuminen on helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sydä kun on se maski suun edessä. Ihan luonnollista että laihtuu

Vierailija
4/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä sairaaksi, suomalaisten vitsaus.

Vierailija
5/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistetusti huonot yöunet lisäävät näläntunnetta ja sitä kautta lihoamista. Jos nyt nukkuu hyvin ja rauhallisesti niin ihan ymmärrettävää.

huonot yöunet todella nälättää koska elimistö tulkitsee sen väsymyksen energianpuutteeksi jolloin tekee mieli kaikkea epäterveellistä. On helppo olla syömättä yli tarpeen kun ei ole ruuanhimoa. Itse laihduin kymmenen kiloa kun lopetin vuorotyön tekemisen.

Vierailija
6/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen lihonut yli 5kg. Onneksi vain tuon verran yli normaalipainon mutta harmittaa silti!

Ruokavalio sama, unet pikkuisen paremmat mutta yksi lääke sotki aineenvaihdunnan.

Vierailija
7/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuosta ilmiöstä. Itsellä lievä uniapnea ja vuorotyö. Lievään vain eivät määrää sitä.

Vierailija
8/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammat itseasiassa lihoo, koska kroppa ei ole enää stressitilassa läpi yötä ja polttaa siksi vähemmän energiaa. Toisaalta lisääntynyt vireystila voi auttaa laihtumaan muuten.

Vierailija
9/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole höpöjuttu. Väsymys ja huono unen laatu saavat himoitsemaan ruokaa ja erityisesti sokeria vireystilan nostamiseksi. Nukkuminen on ensimmäisiä asioita, joka painonhallinnassa pitäisi hoitaa kuntoon. Noidankehä,sillä ylipaino on myös riskitekijä uniapnealle.

Vierailija
10/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tuosta ilmiöstä. Itsellä lievä uniapnea ja vuorotyö. Lievään vain eivät määrää sitä.

Eikö muka lievään voi saada CPAPia? Onko tämä oman hyvinvointialueesi linjaus vai yleinen käypä hoito -suositus? Epäilen itselläni lievää uniapneaa, tutkimukset edessä ja jos uniapnea todetaan niin olisi kiva saada hoitoa koska en jaksa tätä väsymystä.

Vierailija
11/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammat itseasiassa lihoo, koska kroppa ei ole enää stressitilassa läpi yötä ja polttaa siksi vähemmän energiaa. Toisaalta lisääntynyt vireystila voi auttaa laihtumaan muuten.

Jatkuva stressi yleensä kyllä nostaa painoa mm. lisääntyneennkortisolierityksen takia.

Vierailija
12/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin c-pap -laitteen avulla niin paljon, että mahdun nykyisellään yksilahkeiseen housuun.

M 45

Vierailija
13/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaikuttanut painoon, päinvastoin lihoin vaan lisää (ei toki johtunut cpapista tämä)

Vierailija
14/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka lievään voi saada CPAPia? Onko tämä oman hyvinvointialueesi linjaus vai yleinen käypä hoito -suositus? Epäilen itselläni lievää uniapneaa, tutkimukset edessä ja jos uniapnea todetaan niin olisi kiva saada hoitoa koska en jaksa tätä väsymystä.

Näin minulle sanottiin. Kysy kuitenkin omalta lääkäriltäsi. Tässä ei ole järkeä!

Vierailija
15/15 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo laihtunut enkä laihdu. Enpä kyllä mitään cappia käytäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi