Olen kyllästynyt tähän yhteiskuntaan ja haluaisin vain muuttaa jonnekin erämaamökkiin
Tekisi mieli ostaa joku mökki vaikka Lapista ja erakoitua sinne. Yhteiskunta menee koko ajan vain hullumpaan suuntaan. Omavarainen en tietenkään pystyisi olemaan, mutta voisin käydä vaikka kerran kuukaudessa kaupassa kommandopipo päässä ja ostaa aina kuukauden tarpeet kerralla. Tällainen erakkoelämä voisi jopa onnistua, jos vaan saisin säästettyä tarpeeksi rahaa
Kommentit (28)
Ei mitään kommandopipoja tarvita.
Vedät vaan lippiksen tai pipon syvään päähäsi ja käytät kasvomaskia.
Vierailija kirjoitti:
Jopa sinne sun erämaamökkiin on pakko hankkia komposti jota sitten tarkastaja käy kyttäämässä. Ei onnistu täysin vapaa elämä tässä maassa missään.
Ei oo vielä tarkastajaa näkynyt.
Jätehuoltoon on kumminkin pakko liittyä. Mulla yksi astia tien varressa, tyhjennysväli 12 viikkoa.
Aah, mulla on iso luola kallion sisällä, sitä ei silmällä outo löydä.
Mikäs estää? Ehkä viisi-kymmenen vuotta kun tekee työtä ja säästää käytännössä kaiken, ruuat roskissista, ei uusia vaatteita, saippuaa ja ylipäänsä ostaa vain sen aivan välttämättömimmän
Kasassa on tarpeeksi että saa ei niin hyväkuntoisen rintamamiesmökin itäsuomesta tontteineen.
Sinne sitten perunaa viljelemään.
Puhelinta ei tietenkään sitten ole, eikä autoa.
Työkkäri ja KELA voi vain kirjeitä postitella.
Joku muuttotappio kunta mistä se ainoa iso yritys on lähtenyt vuosikymmen sitten niin eivät voi edes ehdotella mitään.
Jos on oma kaivo ja ei edes sähköä, niin aika halvalla pystyy elämään.
Mutta tuskin on kivaa talvella kun pitää esim 30 asteen pakkasessa käydä riukupaskalla.
Vierailija kirjoitti:
Mie voin lähtee mukaa? oon 32v urheilullinen luonnonläheinen empaattinen ihminen joka ei näe ihmisessä ulkokuorta vaan sisimmän. Voin opettaa sinuu kalastaa jne. !
Erakolla tarkoitetaan muusta yhteiskunnasta syrjään vetäytynyttä ihmistä. Ap ei varmaankaan halua sinua erakkoelämäänsä häiritsemään.
Tiedän naisen, joka muutti kauppiaaksi ulkosaareen. Luuli viihtyvänsä talvella taidetta tehden.
Kyllästyi tylsyyteen ekana talvena. (Vaikka sillä on mies ja se asui siellä saarella kans ja oli sieltä kotoisin)
Löytäisi jonkun hyvän etätyön mitä voisi tehdä.
Muuttaisin myös mielellään erämökkiin. Viihdyn myös omassa rauhassa.
>> Juuri kävin putsaamassa yhden kylän mummon kesämökin terassin ja saunan pukuhuoneen, >>
Kerrotko, paljon tuosta veloitit/tarjottiin?
Mä tarvisin jonkun tekemään ihan saman työn (+ saunan pesu)!