Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt tähän yhteiskuntaan ja haluaisin vain muuttaa jonnekin erämaamökkiin

Vierailija
03.07.2023 |

Tekisi mieli ostaa joku mökki vaikka Lapista ja erakoitua sinne. Yhteiskunta menee koko ajan vain hullumpaan suuntaan. Omavarainen en tietenkään pystyisi olemaan, mutta voisin käydä vaikka kerran kuukaudessa kaupassa kommandopipo päässä ja ostaa aina kuukauden tarpeet kerralla. Tällainen erakkoelämä voisi jopa onnistua, jos vaan saisin säästettyä tarpeeksi rahaa

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maaliskuusta marraskuun alkuun melko erakkona noin parin tunnin ajomatka päässä Hgistä. Vuokrasin vanhan talon ja lääniä on ympärillä  niin paljon, että jos auto huristelee ohi se on päivän suurin tapahtuma. 

TUnnen kyllä lähikylän ihmiset 11 vuoden ajalta. TÖitä saisi, jos vain kyselisi. Ei veronalaista, mutta vanhuksilla olisi tarvetta auttamaan monessa ja myös monella rahaa maksaa. Juuri kävin putsaamassa yhden kylän mummon kesämökin terassin ja saunan pukuhuoneen, vaikka mummo ei paikalle enää edes pääse.

Kyläkaupasta saa hyviäkin herkkkuja pientuottajilta ja vaikka siellä joutuu juttelemaan kauppiaspariskunnan kanssa ovat he ihan hyväntahtoisia, eikä kiirettä ole. 

Pikku hiljaa olen muuttunut ihmisiä paremmin sietäväksi ja olen joskus jopa ystävällinenkin vieraille.

>> Juuri kävin putsaamassa yhden kylän mummon kesämökin terassin ja saunan pukuhuoneen, >>

Kerrotko, paljon tuosta veloitit/tarjottiin?

Mä tarvisin jonkun tekemään ihan saman työn (+ saunan pesu)!

Vierailija
22/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kommandopipoja tarvita.

Vedät vaan lippiksen tai pipon syvään päähäsi ja käytät kasvomaskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa sinne sun erämaamökkiin on pakko hankkia komposti jota sitten tarkastaja käy kyttäämässä. Ei onnistu täysin vapaa elämä tässä maassa missään.

Ei oo vielä tarkastajaa näkynyt.

Jätehuoltoon on kumminkin pakko liittyä. Mulla yksi astia tien varressa, tyhjennysväli 12 viikkoa.

Vierailija
24/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mulla on iso luola kallion sisällä, sitä ei silmällä outo löydä.

Vierailija
25/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs estää? Ehkä viisi-kymmenen vuotta kun tekee työtä ja säästää käytännössä kaiken, ruuat roskissista, ei uusia vaatteita, saippuaa ja ylipäänsä ostaa vain sen aivan välttämättömimmän

Kasassa on tarpeeksi että saa ei niin hyväkuntoisen rintamamiesmökin itäsuomesta tontteineen.

Sinne sitten perunaa viljelemään.

Puhelinta ei tietenkään sitten ole, eikä autoa.

Työkkäri ja KELA voi vain kirjeitä postitella.

Joku muuttotappio kunta mistä se ainoa iso yritys on lähtenyt vuosikymmen sitten niin eivät voi edes ehdotella mitään.

Jos on oma kaivo ja ei edes sähköä, niin aika halvalla pystyy elämään.

Mutta tuskin on kivaa talvella kun pitää esim 30 asteen pakkasessa käydä riukupaskalla.

Vierailija
26/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie voin lähtee mukaa? oon 32v urheilullinen luonnonläheinen empaattinen ihminen joka ei näe ihmisessä ulkokuorta vaan sisimmän. Voin opettaa sinuu kalastaa jne. !

Erakolla tarkoitetaan muusta yhteiskunnasta syrjään vetäytynyttä ihmistä. Ap ei varmaankaan halua sinua erakkoelämäänsä häiritsemään.

Vierailija
27/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen, joka muutti kauppiaaksi ulkosaareen. Luuli viihtyvänsä talvella taidetta tehden.

Kyllästyi tylsyyteen ekana talvena. (Vaikka sillä on mies ja se asui siellä saarella kans ja oli sieltä kotoisin)

Vierailija
28/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisi jonkun hyvän etätyön mitä voisi tehdä.

Muuttaisin myös mielellään erämökkiin. Viihdyn myös omassa rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi