Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansaitseeko miljardöörit rahansa muiden ihmisten kustannuksella?

Vierailija
03.07.2023 |

Rahaa on rajallinen määrä, ja kun se kaikki päätyy muutamalle yksilölle, niin muille jää vähemmän. Miten tällaisen tilanteen on annettu kehittyä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä ole pakko suomessa tehdä, muut kyllä elättävät sinut mielellään. Toivottavasti meidän työttömien osuus kasvaa yli 50% niin koko järjestelmä kosahtaa.

Vierailija
22/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne johtuu ihmislajin hierarkisesta luonteesta. Ihmisillä on taipumus alistua ja alistaa.

Faaraot, paavit, sulttaanit, kuninkaat, miljardöörit, jne ovat onnistuneet alistamaan muut tekemään työtä hyväkseen.

Muut ovat alistuneet.

Korjaus, narsisteilla ja psykopaateilla on tarve alistaa muita. Muut alistuvat, koska nämä pahoinpitelijät tekevät hirveitä asioita ja traumatisoivat ihmisiä. Se ei ole luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman rikkain 1% omistaa enemmän kuin loput 99% väestöstä.

SINÄKIN voit kuulua tuohon porukkaan. Itsestäsi kiinni mitä teet elämälläsi.

Höpö höpö. Nämä miljardöörit eivät aloittaneet nollasta, vaan heillä oli rikkaat perheet ja yhteyksiä. Ja pointti on, että pitäisikö meidän muiden hyväksyä ollenkaan, että kukaan on miljardööri, jos se vaikuttaa kaikkiin muihin negatiivisesti, ja aiheuttaa globaaleja ongelmia?

Tutustupa paremmin aiheeseen, montakin miljardööriä on aloittanut "nollasta"

Vierailija
24/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Rahan ansaitseminen ei ole mitään nollasummapeliä vaan sen määrä lisääntyy koko ajan.

Sitä on silti rajallisesti aina tietyllä hetkellä. Siksi onkin ehkä parempi puhua siitä, kuinka monta prosenttia nämä tyypit omistaa kaikesta.

Ihmisillä ei ole malttia vaurastua ja on helpompaa kadehtia ja vaatia kuin tehdä rahansa itse. Jos minä olen aloittanut nollasta ja tehnyt lähes miljoonan pelkällä palkkatyöllä ja sijoittamisella, niin mikä muita estää? 

Vierailija
25/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nämä miljardöörit eivät aloittaneet nollasta, vaan heillä oli rikkaat perheet ja yhteyksiä. Ja pointti on, että pitäisikö meidän muiden hyväksyä ollenkaan, että kukaan on miljardööri, jos se vaikuttaa kaikkiin muihin negatiivisesti, ja aiheuttaa globaaleja ongelmia?

Kerropa keneen viittaat, niin testataan teoria.

Vierailija
26/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas ketju. Miksi joku on rikas ja miksi köyhä. Hohhoijaa.. Rikas rikastuu varastamalla ja riistämällä ja olemalla ilkeä ja pirullinen. Toivottavasti vastaus miellytti ja oli odotetunkaltainen:-)

Vierailija
27/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan ansaitseminen ei ole mitään nollasummapeliä vaan sen määrä lisääntyy koko ajan.

Sitä on silti rajallisesti aina tietyllä hetkellä. Siksi onkin ehkä parempi puhua siitä, kuinka monta prosenttia nämä tyypit omistaa kaikesta.

Ihmisillä ei ole malttia vaurastua ja on helpompaa kadehtia ja vaatia kuin tehdä rahansa itse. Jos minä olen aloittanut nollasta ja tehnyt lähes miljoonan pelkällä palkkatyöllä ja sijoittamisella, niin mikä muita estää? 

Se, että maailma on muuttunut, ja tästä on tehty nykypäivänä huomattavasti vaikeampaa.

Vierailija
28/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit unohtaa tuosta yrittäjien hyödyntämät veroparatiisit ja muu veronkierto. Työntekijöille maksetut minimipalkat. Kaikenlaiset yrittäjille suunnattavat edut ja kevennykset menoihin ja myös palkkatuella palkattavat työntekijät johon nyt ollaan tekemässä nostoa oikein kunnolla ylöspäin. Kaikki tämähän menee kaikille muille maksettavaksi verovaroista.

Vierailija
29/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä onnella on kaikkein suurin osuus miljardöörin syntymisessä. Kuka ehtii ensin uuden teknologian hyödyntäjäksi. Jos Bill Gates ei olisi ikinä syntynyt, joku muu olisi tehnyt viraaliksi nousseen käyttöjärjestelmän. Jos John D. Rockefeller ei olisi syntynyt. Joku muu olisi noussut öljymiljardööriksi. Jos Elon Musk ei olisi syntynyt, joku olisi tehnyt ensimmäisen menestyneen sähköauton. Jos Jeff Bezos ei olisi syntynyt, joku muu nettikauppa olisi tullut suurimmaksi.

Vierailija
30/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun käyttämän tietokoneen koboltti on orjien keräämää. Pääasiassa lasten. Ei kannata jeesustella.

Se on ihan pikkujuttu verrattuna siihen, mitä miljardöörit tekevät rahoillaan. Ja yritykset ovat vastuussa siitä, miten tuotteensa valmistavat.

No onneksi kuluttajalla ei ole mitään vastuuta. Käynpä kohta viskomassa huvikseni muutaman muovipullon tuonne mereen. Valmistajan vika, kun myy muovipullossa olevia juomia! Ja voin ostaa seuraavaksi läppäriksi myös Acerin, ei mulla oo vastuuta siitä, että kyseinen firma toimii Venäjällä edelleen.

Ihanaa. Saisko vielä samanlaisen vastuuvapautuksen rikoksista?

Vierailija
31/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne johtuu ihmislajin hierarkisesta luonteesta. Ihmisillä on taipumus alistua ja alistaa.

Faaraot, paavit, sulttaanit, kuninkaat, miljardöörit, jne ovat onnistuneet alistamaan muut tekemään työtä hyväkseen.

Muut ovat alistuneet.

Korjaus, narsisteilla ja psykopaateilla on tarve alistaa muita. Muut alistuvat, koska nämä pahoinpitelijät tekevät hirveitä asioita ja traumatisoivat ihmisiä. Se ei ole luonnollista.

Luonnollinen tai ei, koko tunnetun historian ajan psykopaatit ja sosiopaatti ovat hallinneet ihmiskuntaa. Aleksanteri Suuri, Tsingis kaani, Napoleon, Elon Musk, jne.

Vierailija
32/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että maailma on muuttunut, ja tästä on tehty nykypäivänä huomattavasti vaikeampaa.

Ihmisten elintaso on keskimäärin koko ajan parantunut. Tulojen ja menojen erotus on siis kasvanut ja useammalla on entistä enemmän mahdollisuuksia säästää ja sijoittaa. Moni vain mielummin kohottaa elintasoaan kuin maltaa vaurastua. 

Moni pitää elintasoaan jonkinlaisena ihmisoikeutena, josta ei olla valmiita tinkimään ja sitten valitetaan. Tuota on omassakin tuttavapiirissä. Vasta siskoni selitti, miksi heidän oli ihan pakko ostaa uusi auto. Minä olisin ostanut kolme vuotta vanhan ja säästänyt, sekä sijoittanut loput.

Vierailija
33/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quoete=Piensijoittaja]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elintaso on keskimäärin koko ajan parantunut. Tulojen ja menojen erotus on siis kasvanut ja useammalla on entistä enemmän mahdollisuuksia säästää ja sijoittaa. Moni vain mielummin kohottaa elintasoaan kuin maltaa vaurastua. 

Moni pitää elintasoaan jonkinlaisena ihmisoikeutena, josta ei olla valmiita tinkimään ja sitten valitetaan. Tuota on omassakin tuttavapiirissä. Vasta siskoni selitti, miksi heidän oli ihan pakko ostaa uusi auto. Minä olisin ostanut kolme vuotta vanhan ja säästänyt, sekä sijoittanut loput.

Kuinka monen vuoden päästä olet miljardööri?

Vierailija
34/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tilanteen ei ole annettu kehittyä sellaiseksi. Se on aina ollut sellainen. Se vie kehitystä eteenpäin ja sinunkin päivittäistä elämää mukavoittavista ja turvaavista kapistuksista ja palveluista sitä on kiittäminen.

Joissain maissa kokeiltiin sitä toista vaihtoehtoa. Ei toiminut huonostikaan. Jälkipyykki vieläkin käynnissä mukaanlukien ainakin yksi sota..

Vierailija
35/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat (4 kpl) moninkertaisia miljonäärit ei oo perineet, vaan rikastuneet yrittäjinä.

Heistä yksi on vain insinööri. Kolmella on 2 akateemista tutkintoa. (DI, jotta on, mitä myydä ja ktm, jotta osaa myydä)

Vierailija
36/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan ne miljardit on silloin kierrosta poissa kun ne jonkun tilillä vaan tuottaa omistajalleen korkoa.

Vierailija
37/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tilanteen ei ole annettu kehittyä sellaiseksi. Se on aina ollut sellainen. Se vie kehitystä eteenpäin ja sinunkin päivittäistä elämää mukavoittavista ja turvaavista kapistuksista ja palveluista sitä on kiittäminen.

Joissain maissa kokeiltiin sitä toista vaihtoehtoa. Ei toiminut huonostikaan. Jälkipyykki vieläkin käynnissä mukaanlukien ainakin yksi sota..

On harhaanjohtavaa väittää että vaihtoehtoina ovat vain puhdas kapitalismi tai puhdas sosialismi. Todellisuudessa monen valtion talousjärjestelmässä on yhdistelty elementtejä näistä molemmista.

Vierailija
38/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassa on paljon rakenteellista epäoikeudenmukaisuutta. Kaikilla ei todellakaan ole samanlaisia lähtökohtia menestyä tai vaurastua.

Vierailija
39/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kyllä Gatesit ja Muskit ovat vastaavat älykkyydeltään, ahkeruudeltaan jne. miljoonia tai miljardeja tavallisia kuolevaisia.

Vierailija
40/64 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quoete=Piensijoittaja]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen vuoden päästä olet miljardööri?

Tuskin koskaan. Olisi pitänyt keksiä joku loistava liikeidea jo kauan sitten. Täytyy siis olla tyytyväinen, että saan pian miljoonan kasaan. Harva pääsee siihenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi