Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni mies puhuu kavereistaan sukunimellä?

Vierailija
03.07.2023 |

Olenko se vaan minä joka on tätä elämääkin suurempaa asiaa pohtinut? 😄 Ainakin omassa lähipiirissäni miespuoliset ihmiset usein kutsuvat kavereitaan sukunimellä.

"Joo näin tänään sitä Vuorelaa/Vuorelan Timppaa pitkästä aikaa kaupassa"

En ole havainnut samaa naisten keskuudessa 😄

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miehillä on yleensä enemmän ystäviä kuin naisilla ja siitä johtuen myös samannimisiä kavereita useampi. Siksi sukunimi mainittava.

Vierailija
2/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan peruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa miehillä on yleensä enemmän ystäviä kuin naisilla ja siitä johtuen myös samannimisiä kavereita useampi. Siksi sukunimi mainittava.

Onkohan näin

Vierailija
4/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit käynyt armeijan ja valmis puolustamaan Suomea, tätäkään asiaa ei tarvitsisi ihmetellä. Armeijassa kaikki tunnetaan vain sukunimellä tai upseerin keksimällä pilkkanimellä. Kun 18-vuotiaista tehdään miehiä, tavat jäävät päälle.

Vierailija
5/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sukunimihulluja😂

Armeija varmaan se todellinen syy.

En ole huomannut miesten puhuvan naispuolisista kavereistaan tai työkavereistaan sukunimillä, että rajoittuu aika pitkälti juuri noihin miespuolisiin kavereihin.

Vierailija
6/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ja töissä miehet puhuttelevat toisiaan sukunimellä.

Vierailija
7/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan peruja.

Olen lukion opettaja ja huomannut, että miespuoliset opiskelijat käyttävät minusta sukunimeä, vaikka kaikissa yhteyksissä käytän vain etunimeäni. Luonnollisesti yksikään opiskelijoista ei ole vielä käynyt armeijaa.

Vierailija
8/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit käynyt armeijan ja valmis puolustamaan Suomea, tätäkään asiaa ei tarvitsisi ihmetellä. Armeijassa kaikki tunnetaan vain sukunimellä tai upseerin keksimällä pilkkanimellä. Kun 18-vuotiaista tehdään miehiä, tavat jäävät päälle.

No voi anteeksi etten monisairaana naisena kyennyt armeijaan. Kysyin asiallisen kysymyksen, mutta v*ttu kun ei tyhmä opi, ettei tällä palstalla koskaan saa asiallisia vastauksia vaan aina joku tulee kettuilemaan.

Vierailija
9/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tuntuu oudolta, että se yks pirkkokin on vaan Vesala.

Vierailija
10/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan peruja.

Olen lukion opettaja ja huomannut, että miespuoliset opiskelijat käyttävät minusta sukunimeä, vaikka kaikissa yhteyksissä käytän vain etunimeäni. Luonnollisesti yksikään opiskelijoista ei ole vielä käynyt armeijaa.

Osaatko arvailla mistä tuo voisi johtua?

Vierailija
11/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijasta varmaan tullut tapa, kun siellä käytettiin vain sukunimiä. Itse taas olen ihmetellyt naisten tapaa käyttää innokkaasti niitä etunimiä vaikka puhuisivat kaveristaan jollekin joka ei tunne tätä kaveria. Se kuulostaa aina jotenkin oudolta, kun itse samassa tilanteessa puhun vain pelkästä "kaverista".

Vierailija
12/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan peruja.

Osaatko arvailla mistä tuo voisi johtua?

En mitenkään. Kellään muulla opettajalla ei ole samaa etunimeä, joten sekaannuksen vaaraakaan ei pitäisi olla.

Vierailija
13/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit sukunimellä, ystävät etunimellä. 

Vierailija
14/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni av-mamma viettää elämänsä arvuutellen sitä, mitä mies ja miehet ja moni mies ja tapailumies ja muuten ihana mies milloinkin tekee?

Vierailija
15/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksivät myös usein lempinimiä

Vierailija
16/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä käyttää minusta pelkästään sukunimeä, oltiin avoliitossa 15 vuotta. Hän kertoo minulle kun törmätään, että on puhunut uudelle avovaimolleen Kallio sitä ja Kallio tätä. Onko armeijan peruja, no ei oikeastaan koska kun olimme yhdessä niin hän käytti etunimeä. Olisiko nyt tapa etäännyttää, ilmaista ettei enää ole tunteita, vai tapa ihan varmasti tappaa kaikki tunteet mitä mies voi naista kohtaan tuntea. En tiedä, aika hassua. En ole mitenkään miesmäinen. Mistä lie sitten johtuu.

Vierailija
17/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehetkin puhuvat vain esim. 'Mikasta' 'Tapsasta ', 'Latesta' , 'Hanskista' tms. etu- , tai lempinimillä jos kyse on jostain läheisemmästä kaverista, eli siis ystävästä. 

Vierailija
18/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa käytetään sukunimiä joten sieltä varmaan tulee se tapa.

Vierailija
19/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija. Meillä töissäkin miehet kutsuu miehiä sukunimitellä, ellei sitten ole montaa samansukunimistä, paitsi silloinkin saattaa olla iso- ja pikku- etuliitteet joilla viitataan ikään.

Vierailija
20/21 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin puhuvat vain esim. 'Mikasta' 'Tapsasta ', 'Latesta' , 'Hanskista' tms. etu- , tai lempinimillä jos kyse on jostain läheisemmästä kaverista, eli siis ystävästä. 

Toki puhuvat. Juttu olikin, että miksei naisten kuule käyttävän kavereistaan sukunimeä puhuttaessa.