syömishäiriö osasto ähky
oonko täällä muita joita ahisti tai jotain voi samaistua kertoa nyt asiassa sitä kun osastolla (ite nuorisopsykiatri) syömishäiriö hoidossa ne ateriat annokset niin isoja ja niin usein ja koko ajan on niin täynnä ja sitten syö sama aikaa kun puuskii siitä kuinka täynnä on niin toi on tosi epämukava tunne että joka aterialla mulla on niin kova ähky kun ne ateriat niin usein ja niin isoja oikeesti ja sitten kun vatsa ei toimi niin ei tule mitään ulostetta oikeestiii tää on kamalaa pakko syöttöä ja ahistaa koko ajan kun vatsa ihan turvoksissa kun keho on niin täynnä
Kommentit (4)
Toi on tosi tavallinen tunne jossain vaiheessa, ja helpottaa kyllä. Tsemppiä toipumiseen ja elämään! Sua odottaa upeat asiat, kunhan selätät ton!
Se on sitä, kun olet liian pitkään ollut liian vähällä ruoalla, niin elimistö ei enää toimi. Kerro hoitajille, että suoli ei toimi. Saat siihen apua, ja olosi helpottuu.
Tai sitten olet jo niin huonossa kunnossa, että mitään ei ole tehtävissä.
Hei!
Saanko kysyä, että mitä te siellä syötte ja kuinka usein?
En ole itse ollut osastolla anoreksian takia, mutta olen näännyttänyt myös itseäni alipainoiseksi.
Kun alkoi syömään normaaleita annoksia pitkän nälkiintymisen jälkeen, niin se todella ahdisti, vaikka tiesi, että ruokailu täytyy normalisoida. Myös paino nousi radikaalisti suht nopeaan. Keho oli niin tottunut itsensä kiduttamiseen, että tarrasi kiinni kaikkeen syötyyn ja keräsi massaa. Se inhotti, mutta siitäkin piti vain puskea läpi ja hyväksyä, että tämä on nyt. Ja se turvotus tuntuikin kamalalta kun keho kerää myös nestettä kun kaikki elektrolyytti- ja vitamiinitasapainot oli ollut niin kauan sekaisin. Mutta se menee ohi.
Jossain vaiheessa sen lihomisen jälkeen aloin myös ihan itsestään laihtua samalla reilulla syömisellä, keholla ei ollut enää hätää ja se alkoi itsestään laskemaan painoa.
Ole vahva ja kärsivällinen siellä. Ja tiedän, että se inhottaa ja ahdistaa ja tuntuu todella pahalta, niin koita ajatella elämääsi pidemmällä tähtäimellä, tuo tekee sulle hyvää.
Itse kärsin syömishäiriökierteestä yli 20 vuotta ja voi miten paljon siinä meni elämää hukkaan itseään inhotessa, se surettaa. Nyt oon 35, enkä ole yrityksistä huolimatta raskautunut ja hedelmällisyys on kärsinyt pysyvästi enkä ehkä ikinä saa lapsia. En voi olla ajattelematta, kuinka paljon tuo itsensä kuihduttaminen on tehnyt pysyvää haittaa keholleni.
Toivon sulle kovasti voimia ja että jaksaisit tähdätä parantumiseen, ole armollinen itsellesi
Ja ummetukseen varmaan saat lääkettä? Itselläkin tuntui kaikki jäävän sisälle, kun aloin alipainon jälkeen syömään, mutta se menee ohi. Jo magnesium iltaisin saattaa auttaa.
Se johtuu siitä, että ravitsemusterapeutti laskee ne kalorit yläkanttiin.