Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille sähköhammasharja?

Vierailija
11.12.2006 |

Onko sähköhammasharjan käytölle " ala ikärajaa" ? Kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaasta voisi alkaa käyttää. Meillä nyt 7-vuotias on pari vuotta pessyt niin, että iltaisin sähköhammasharjalla, aamuisin tavallisella. itse teen samoin. Mutta luulen, että nää suositukset kans riippuu ihan hammaslääkäristä. Tuttavani 3-vuotias ainakin pesee sähkiksellä ja hänen isovanhempansa ovat kumatkin hammaslääkäreitä.

Vierailija
2/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse sitä mieltä, että hampaat tulee puhtaamman tuntusiksi ja on helpompi käyttää kun tavallista hammasharjaa... eli suosittelen kyllä... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksemme kanssa suositeltiin sähköhammasharjaa jos on hankaluuksia pestä pienen hampaan (silloin siis 1-vuotias). Tulee helpommin puhtaaksi, jos on vain pieni rajattu aika kun suu on auki.

Enemmän hygienisti mietti hintaa, mutta oli sitä mieltä, että kun meilläkin on kaksi lasta niin se voisi kannattaa.

Vierailija
4/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös hammaslääkärimme suositteli.

Vierailija
5/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oralin paketissa luki 3 + ja siellä on yksi harja. Lisäksi ostin kahden vaihtoharjan paketin. Hinnat noin 40 + 10 e.

Vaihtoharjoja oli Prinsessaa, Diseytä ja jotakin Teräsmiestä.

Vierailija
6/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tietysti huomioida, että lapsille on omat harjansa, joiden teho ei ole niin voimakas kuin aikuisten malleissa!

Vierailija
7/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi että on itse käyttänyt oikeaoppisesti sähköhammasharjaa ennen kuin alkaa sitä lapsella käyttämään. Lapsille myydään omaa s-hammasharjaa, jossa on pienemmät kierrokset, joka näin soveltuu paremmin lasten hampaiden harjaukseen. Myös aikuisten sähköhammsharjaa voi käyttää, jos siinä on mahdollisuus pienentää tehoa. Tällöin kannattaa kuitenkin ostaa lasten harjaspää. Tärkeitä on lasten hampaita harjatessa, että ei paina harjaa vaan kuljettaa sitä hampaiden pinnalla ja antaa harjan tehdä tehtävänsä. Painaminen ja tehokas harja voivat aiheuttaa ienten vetäytymistä ja näin hampaan juuripinnan paljastumista.

Suuhygienisti

Vierailija
8/8 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaisen aikaan itse itselleni, enkä tosiaan ole ajatellut että mitenkään edes painan hammasharjalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi