Jos mulla olisi koira, en kyllä tietäisi koska sitä pitää ulkoiluttaa
Mistä te sen tiedätte kuinka usein koira pitää viedä ulos?
Kommentit (19)
Miettisin kaiken aikaa että onkohan sillä tarpeita taas.
Pentuvaiheessa se kyllä kusee aika usein lattialle, kun tosi usein pitäisi viedä ulos. Mutta kun aina kehuu sitä eläintä, kun se kusee ulos, se alkaa haluamaan ulos kuselle, ja tulee tökkimään kuonolla sinua, ja menee sitten ovelle odottamaan.
Ja sinä opit, että helpompi on käyttää se eläin ulkona, kuin siivota kuset ja paskat lattialta.
N. 8 tunnin välein on aika hyvä, toki yön yli selviää usein pidempäänkin. Jos on ripuli tai ihan pakko päästä ulos, niin ainakin tämän hetkinen hoidokkini osaa hyppiä ovea vasten siinä vaiheessa :D
Kyllä meillä jonotetaan oven edessä että aukaise jo se ovi niin päästään ulos metsään pissalle. Usein ovat muutenkin pihalla niin harvoin tulee tilannetta että tulis sisällä hätä.
Jos et tiedä, niin mene säännöllisesti. Aamulla, heti töiden jälkeen ja illalla, mieluusti kahdesti.
No minä käytän kolme kertaa lenkillä ja vielä nopeat iltapisut. Pentuaikana mentiin ulos heti, kun pentu heräsi, söi ja muuten vaan.
Älä ota koiraa, jos noin vaikeaa jo ajatusleikkikin 🙏
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän samanlainen, mutta kun yksi hoitokoirani pelkäsi kovia ääniä eikä suostunut menemään ulos 24 tuntiin, tajusin että ainakin se yksilö selviää kauankin ulkoilematta. Tosin sitten saattavat nuolla pissansa itse pois.
Kun koiran kanssa elää, niin toivottavasti molemmat alkaa ymmärtää toistensa kommunikointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän samanlainen, mutta kun yksi hoitokoirani pelkäsi kovia ääniä eikä suostunut menemään ulos 24 tuntiin, tajusin että ainakin se yksilö selviää kauankin ulkoilematta. Tosin sitten saattavat nuolla pissansa itse pois.
Oliko iso koira, ettet pystynyt kantamaan? Ei edes herkuilla lähtenyt ulos? Olisin nyt jotenkin kärrännyt ulos, koska 24 tuntia on älyttömän pitkä aika.
Klo 8, klo 16 ja klo 20. Lisäksi silloin jos hän ilmoittaa ripulista tai muuten näyttää haluavan ulos. Kaikki eivät meuhkaa ovella, vaan ovat hienovaraisempia. Osa taas menee ovelle haukkumaan ja hyppimään.
Pentuaika erikseen.
Koirani osaa myös viedä jääkaapin ovelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakko voi revetä samoin kuin ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakko voi revetä samoin kuin ihmisellä.
Tiedätkö montakin tapausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko iso koira, ettet pystynyt kantamaan? Ei edes herkuilla lähtenyt ulos? Olisin nyt jotenkin kärrännyt ulos, koska 24 tuntia on älyttömän pitkä aika.
Kantamalla ulos juoksi suoraan sisään. Ei auttanut herkutkaan.
Aamulla kun heräät tai klo 7-9 välillä
Iltapäivällä kun tuut töistä klo 15-17
Ruuan jälkeen klo20-21
Iltapisut ennen nukkumaan menoa
Peukalosääntönä, että ulos aina aamuisin ja iltaisin ja lisäksi ruokailujen jälkeen. Vinkkinä että koirat syö vähintään 2 kertaa päivässä.
Meidän nykyinen koira menee eteiseen istumaan ja kertoo sillä tavalla että nyt olisi aika. Aiempi koira ei pyytänyt ulos mutta meillä oli kellontarkat ulkoiluajat, joiden aikana sitten hoiti kaikki asiansa. Jos oli vatsavaivoja, sen havaitsi läähätyksestä.
Vierailija kirjoitti:
N. 8 tunnin välein on aika hyvä, toki yön yli selviää usein pidempäänkin. Jos on ripuli tai ihan pakko päästä ulos, niin ainakin tämän hetkinen hoidokkini osaa hyppiä ovea vasten siinä vaiheessa :D
Aika pitkä väli jos tuo on kokoaikaista.. Itse vien päivällä 4-5h välein kuselle, yön nukkuvat yhtä pitkään kuin minäkin eli 12h.
Kyllä sä tietäisit viimeistään sitteko se koira on ovella näyttämässä että nyt mennään tai paskon matot täyteen ja sitte peset ne