Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti ei koskaan ole ulkona lasten kanssa

Vierailija
02.07.2023 |

En yritä syyllistää ollenkaan, hän on mukava ja fiksu ihminen. Oletan että viettää muuten paljon aikaa lastensa kanssa. Minusta vain on vähän erikoista, että hän ei koskaan ole omalla pihalla tai tämän rivitaloyhtiön yhteisellä pihalla lastensa kanssa tai lähde heidän kanssa pyöräilemään tms. Vaan lasten isä on joka päivä lasten kanssa pihalla, käy pyöräilemässä lasten kanssa, istui joka päivä hiekkalaatikolla lasten ollessa pienempiä jne. Itsellänikin on lapsia ja olisi ollut ihan mukava joskus vaikka olla yhtä aikaa hiekkalaatikolla tämän äidin ja heidän lasten kanssa. Käy se isäkin, mutta en ole niin jaksanut siihen isään tutustua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli pienenä nolla kertaa kanssani ulkona. Sama jatkuu lapsenlapsen kanssa.

Vierailija
2/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äiti ei taida ajatella samoin sinusta, eli että sinun kanssasi olisi mukava olla yhdessä hiekkalaatikolla. Syy siihen saattaa olla vaikka naapurikyttääjäoireilusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kun isä on?

Vierailija
4/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla loppu pyöräily ittellä siihen kun työmatkalla kaaduin 10 vuotta sitten ja käsi murtu. En vaan oo pyöräilly sen jälkeen. Tuossa se oma pyörä ruostuu pihalla.

Vierailija
5/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten? Ehkä hänellä on jokin krooninen sairaus. Tai ehkä näki että naapurin kyttääjä on pihalla ja sanoi miehelleen että vie sinä lapset ulos

Vierailija
6/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin äiti ei taida ajatella samoin sinusta, eli että sinun kanssasi olisi mukava olla yhdessä hiekkalaatikolla. Syy siihen saattaa olla vaikka naapurikyttääjäoireilusi.

Enpä usko. Tämä on todella iso rivariyhtiö enkä minä ole usein siellä hiekkalaatikolla kun meillä on omassakin pihassa hiekkalaatikko.

Ap

Vierailija
7/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään varmaan koskaan ollut. Meille ainakin sopi paljon paremmin niin, että minä hoidin pyykinpesut, ruoanlaitot, siivoukset ynnä muut ja mies vei lapset siksi aikaa pois jaloista. 

Vierailija
8/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään jos noin häiritsee.

Toivottavasti et ole minun naapurini ja jos olet niin kerron sinulle mielelläni.

Vierailija
9/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonee lähinnä ko. pariskunnan työnjaosta, johon on pakko kommentoida, että se ulkoilu lasten kanssa on kyllä se helpoin ja mukavin nakki, joten en yhtään ihmettele, että perheen isä on varannut sen itselleen. Sillä aikaa äiti todennäköisesti pyykkää, siivoaa, laittaa ruokaa, tilaa lapselle nettikaupasta uudet kuravaatteet tms.

Niinhän ne tutkimuksetkin sanoo, että isät viettää ns. laatuaikaa lasten kanssa enemmän, mikä kertonee juuri tästä ap:n mainitsemasta tilanteesta, että äidit hoitavat kaikki ikävät kotihommat ja isät vaan hengailee pihalla.

Vierailija
10/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertonee lähinnä ko. pariskunnan työnjaosta, johon on pakko kommentoida, että se ulkoilu lasten kanssa on kyllä se helpoin ja mukavin nakki, joten en yhtään ihmettele, että perheen isä on varannut sen itselleen. Sillä aikaa äiti todennäköisesti pyykkää, siivoaa, laittaa ruokaa, tilaa lapselle nettikaupasta uudet kuravaatteet tms.

Niinhän ne tutkimuksetkin sanoo, että isät viettää ns. laatuaikaa lasten kanssa enemmän, mikä kertonee juuri tästä ap:n mainitsemasta tilanteesta, että äidit hoitavat kaikki ikävät kotihommat ja isät vaan hengailee pihalla.

Jep, itse olen pääasiassa arkena aina yksin lasten kanssa (ovat isällään joka toinen viikonloppu), enkä minä kovin paljoa pysty arjestani merkitsemään ajaksi, jolloin vain olen lasten kanssa. Työpäivän jälkeen laitan ruokaa, syödään n. klo17 (toki yhdessä lasten kanssa, mutta se nyt on ruokailuaikaa, eikä mitään tyhjäntoimitusaikaa lasten kanssa), sitten teen jotain kotitöitä, kun lapset pyörii jaloissa tai ovat naapurin lasten kanssa ulkona, kunnes joskus klo19 alkaa iltapuhteet iltapalalla.

Pakko vähän ihmetellä sitä, että miten isät muka viettävät lasten kanssa enemmän aikaa, kun suurin osa erolapsista on pääsääntöisesti äidillään, mutta johtuu juuri tuosta, että isät vaan OVAT lasten kanssa, eivätkä tee kotitöitä samalla, jolloin se aika merkataan kotityöksi. Toki se tekeminen voi olla vaikka haravointia, jossa lapset mukana tms., mutta merkkaisin sen silti kotityöksi, enkä olemiseksi lasten kanssa.

Vierailija
11/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun välillä poistua siitä kotipiiristä? Esim rannalle tai jalkapallokentälle lasten kanssa, jne.

Vierailija
12/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olet kus.päinen 1dar1

Vierailija
13/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin voi olla sellainen työ, ettei sitten enää jaksa vapaa ajatellaan muiden vanhempien seuraa ja jutella niitä näitä. Jos naapurin seuran kipeä mami hyökkää heti kimppuun kun näkee naapurin äidin olevan edes omalla pihallaan saati sitten yhteisellä leikkipaikalla, toisin sanoen äiti ei olisi saanut olla niiden lastensa kanssa vaan pitää seuraa sinulle ap.

Nykyisin tuntuu aika monellakin olevan sosiaalista pelkoa joten vapaalla ei välttämättä haluta kohdata vieraita kuten naapurin rouvia.

Jos ei ole lapsena tottunut olemaan ulkoilemaan ja liikunnallinen (pyöräily,uinti,luistelu,hiihto,pallon potkiminen jne) ei välttämättä osaa sitä sitten aikuisenakaan ja vältelee näitä asioita.

Vierailija
14/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävätkö lapset normaaleilta, tyytyväisiltä ja terveiltä? Jos kyllä, niin en kyllä ymmärrä mikä sun ongelma on muuta kuin sairaalloinen uteliaisuus.

Vierailija
15/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit tämän tulla kertomaan ? Mitä tähän nyt pitäis vastata ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme