Nopee kyssäri..
Eli olen julkisella hoidoissa ,nyt inseminaatioplussa siis tuli,ja nyt kysynkin että otetaanko verikoe sairaalan kautta vai pitääkö mun soittaa terveyskeskukseen,jotta sais tietää millaset raskausarvot siellä näkyy..tehdäänkö mulle alkuraskauden ultra sairaalassa?Siis tehdäänkö se aina jos on ollut hoidoissa vai jossain erityistilanteessa?Tietääkö kukaan keskisuomalainen,miten sairaalassa ollaan joulutauolla..ajattelin vaan että jos mulle se ultra tehtäis vko 7 niin se ois just ennen joulua sillon perjantaina 7 viikkoa täynnä..että ehtiikö vai ei..Kiitos!
Ride+ joululahja rv 6 alkoi tänään
Kommentit (7)
olen kanssa keskisuomalaisia inssiplussanneita tältä syksyltä. Inssiin ei kuulu alkuraskauden ultraa ksks:n puolesta. Alkionsiirtoihin se käsittääkseni kuuluu, koska on isompi riski, että alkio kiinnittyy tai kulkeutuu väärään paikkaan. Myöskään veritestejä ei tehdä, koska nykyiset raskaustestit ovat luotettavia. Kai sen tk:sta saa, jos on jotakin syytä epäillä asiaa. Jos r-testi oli plussaa ja menkat ei tule, niin miksi epäillä?
Itse kävin rv7 yksityisellä ultrassa ihan vaan, kun halusin varmistaa asian. Pkl on kiinni joulun tienoossa, mutta en kyllä tiedä miten.
Mutta usko nyt vaan Ride, olet raskaana! Onnittelut maailman ihanimmasta joululahjasta!
t. Senniina rv11+5 lokakuun inssipinosta
Kiitos vastauksista ja onnitteluista!Onnea paljon myös teille samanlaisista joululahjoistanne!!En tiedä menetteleekö ne sitten mitenkä mun kohdalla,edellinen raskaushan mulla meni kesken mutta tätä en kyllä anna menkkatädin vietäväksi,en!On tää kyllä ihan mieletön yllätys, ei meinaa vielä uskoa todeksi.Oli hyvä tietää ettei muuta testiä välttämättä tarvi,olin vaan ihan ulalla ku monet puhuu niistä arvoista..Maksaako se mitenkä paljon jos haluaa alkurasauden ultran ja missä niitä tehdään? Ride
Ja ensiksi onnittelut mahtavasta joululahjasta!! :)
Me ollaan oltu hoidossa Jyväskylässä klinikka In-Tiimissä, jossa tehtiin myös alkuraskauden ultra. Maksoi 81 euroa, ja tästä saa vielä Kelan korvauksen pois, en tiedä vielä paljon se on, mutta ei tuon ultran hinnaksi lopulta paljoa jää. Ja oli kyllä hintansa arvoinen kun näki sykkeen ja että kaikki oli ok :) ultria tehdään varmaan myös Mehiläisellä ainakin.
-Lupus rv 7+6
Ride myös ihan ulalla noista hcg-arvoista, mistä tuolla lapsettomuuspuolella monet kirjoittelevat. Ilmeisesti sen kehittymistä joissakin tilanteissa seurataan. Joku " rankemmassa" kuin inssihoidossa varmaan osaisi vastata.
Kyllähän se kovasti helpotti pelkoja ja teki raskautta konkreettisemmaksi, kun näki pienen ihmisenalun sieltä ruudulta=) Maksoin lääkäripalvelut Österbackalla ultrasta 70 euroa. Siitä oli jo Kelan osuus pois.
Kaikkea hyvää odotuksellesi!
Ihan ekaksi onnea plussasta!
Meille tehtiin lokakuussa IVF julkisella Treella. Siihenkään ei kuulunut veritestiä. Meille se tehtiin, koska saimme virallisena testipäivänä kotitestillä haamuviivan. Ko. päivänä hcg-arvo oli matala, ja uusi testi otettiin muutaman päivän kuluttua, jolloin arvo oli jo kohonnut.
Eli ei se rankempiinkaan hoitoihin kuulu kaikkialla ainakaan.
Kuutar rv 11+6
Kiitos kaikille onnitteluista!Sitä tosiaankin tarvitaan!Soitin tänään polille inssin tuloksesta ja kyllä mulle tehään alkuraskauden ultra,en ees kysynyt sitä ja hoitaja vaan ilmoitti että käviskö sulle 29.12 klo 11.45 ultrataan?Lupasin tietysti.Että tallä tavalla meneteltiin siellä tällä kertaa..ihan kivahan se on kun ei tuu ainakaan kalliiksi,ilmeisesti vaan polimaksu menee?Mulla raskaudesta rinnat hirveen arat ja turvonneet(pienirintaisena -Jes!,tissit kasvaa ;) sekä palelee jatkuvasti. Muuten ihan mukavsti.Ei auta kun odotella joulua,ja välipäiviä..Onnea myös teille kaikille ja ihanaa joulunodotusta!
Ensinnäkin ONNEA plussasta! Me oltiin yksityisellä Kuopiossa hoidossa ja siellä eivät testejä ainakaan ottaneet. Soitin omaan Tk:seen ja sanoivat ettei veritestiä tarvita, jos tikkutesti plussa. Riippuu varmaan siis paikasta. Kävin kuitenkin viemässä vielä tk:lle pissanäytteen kun en omiin silmiiin uskonut. :) Alkuraskauden ultra mulle tehtiin myös omassa tk:ssa, joten uskoisin että voisit soittaa ihan neuvolaan ja kysyä sieltä. Ja eivät yleensä täällä edes tee alkuraskauden ultraa, mutta takana on keskenmeno joka oli tod. näk. kohdunulkoinen. Rauhallista joulunodotusta!