Saako ravintolassa tai esim. ABC:llä aikuinen ostaa itselleen lasten ruoka-annoksen?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt niin, että otin 10-vuotiaalle pojalle aikuisten annoksen ja itselleni lasten annoksen. Oltiin molemmat tyytyväisiä eikä tarjoilija tullut kyyläämään, et kumpi söi kummalta lautaselta.
Mäkkärissä onnistuu pelkkä Happy Meal aikuisellekin.
Ymmärrän muuten kyllä hyvin, että lastenannosten myyminen ilman sitä aikusten annosta ei ole ravintolalle kannattavaa puuhaa.
Näin se menee meilläkin. Ja jos olen yksin usein sanon, että
pieni annos kiitos.
Ja olen lihava vaikka syön pieniä annoksia.
Minä syön pieniä annoksia, en käy ravintoloissa ja jos joudun, otan mukaan. Jaksan varmaan1.5- 2dl, joten ei kannata tilailla mitään monen kympin supermega-annoksia roskiin heitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat voisivat tehdä menun saidoille ja pienikokoisille. Eli joku pienen pieni annos kympillä ja aikaa syödä 10 minuuttia.
Jos se on katteellista. Eihän ravintola ole SPR. Se voi tehdä vaikka minkä hintaisen buffetin kenelle tahansa, kunhan se saa tarvitsemansa myyntikatteen siitä ruokailusta. Ja se ruokailu ei ole pelkät raaka-aineet. Siihen tulee ensinnäkin firman kate, jotta koko firma on ylipäänsä olemassa. Sitten muut kiinteät kustannukset. Ei ne pysty hyväntekeväisyyttä tekemään. Mahdoton pyyntö.
Mikään ravintola ei oe koko ajan täysi joten kyllä pienen annoksen nopeasti syövä tuo kassavirtaa kunhan ei hinnoittele täysin pieleen raka-aineiden osalta
Joo ja jos me kuitenkin annetaan yrittäjän itse säännöstellä tuo, että mikä kannattaa ja mikä ei. Ei lähdetä me täältä ulkopuolelta kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön pieniä annoksia, en käy ravintoloissa ja jos joudun, otan mukaan. Jaksan varmaan1.5- 2dl, joten ei kannata tilailla mitään monen kympin supermega-annoksia roskiin heitettäväksi.
Restauranger har inte super - mega portioner, det är korv- och hamburgarkioskernas menyer.
Restauranger har förrätter. Bland dem hittar man ofta någon lämplig lunch eller annat om man inte är speciellt hungrig. Emellanåt beställer man två olika förrätter i stället för huvudrätt, om ingen av dem känns lockande.
Olen ollut ravintolassa äitini 76v kanssa ja äitini ei jaksa syödä isoja annoksia.
Minä ostin annokseni ja äitini halusi lasten annoksen. Tämä ei käynyt ravintolalle.
Äitini olisi pitänyt maksaa normaalin annoksen hinta vaikka olisi ottanut sen lasten annoksen kokoisena.
Lasten annokset kun oli tarkoitettu vain lapsille.
Näin ravintola menetti asiakkaitaan eli meidät. Tilauksen tekeminen loppui siihen.
Vaihdoimme viereiseen ravintolaan josta äitini sai sen lasten annoksen itselleen.
Tästä aikaa nyt muutama vuosi.
Sanoisin että 99% ravintoloista myy asiakkaalle juuri sitä mitä asiakas haluaa ostaa. Lasten ateriat ovat kuitenkin erittäin pieniä eikä niistä riita syömistä aikuiselle.