Mitä mieltä olette siitä, että sairaana oleva 10 vuotias lapsi
pitäisi jättää yksin sairastamaan kotiin?
Koska lain mukaanhan vanhemmalla ei ole oikeutta jäädä hoitamaan yli 10 vuotiasta sairasta lasta kotiin palkallisesti.
Omasta mielestäni 10 vuotias lapsi on liian pieni jäämään 8-10 tunnin ajaksi yksin kotiin sairastamaan. Tokihan on mahdollisuus jäädä palkatta hoitamaan lasta kotiin, mutta esim. yksinhuoltajan tilanteessa 3 päivän palkaton hoitovapaa merkitsee aika suurta lovea taloudelliseen tilanteeseen. Mikäli koet asian tärkeäksi, laita nimesi adressiin
http: // www. adressit. com/ allekirjoitukset/ sairaanlapsenikarajannosto/
HUOM! poista välilyönnit osoitteesta
Kommentit (43)
Kotiinhan ei jatkossakaan ole PAKKO jäädä. Ja jos joku haluaa töistä lintsata, hän voi ilmoittautua itse sairaaksi - ei siihen lapsen sairautta tarvita.
Aika karua, että osa tämän ketjun kommentoijista pitää lintsaamisena sitä, jos vanhemmat haluavat MAHDOLLISUUDEN jäädä TARVITTAESSA vakavasti sairastuneen yli 10-vuotiaan lapsen hoitajaksi. Kysehän on edelleen sairaan lapsen hoidon järjestämisestä, max neljän päivän aikana, ei mistään ylimääräisestä talvilomaviikosta.
Ja miten niin erityislasten tapaukset ovat triviaali juttu tässä asiassa???
Nimenomaanhan tässä nyt halutaan laajentaa vanhempien oikeutta olla oman lapsensa asiantuntijoita ja päättää itse, milloin kotiinjääminen on tarpeen.
Todellakin nyt nimittäin on niin, että vammaistenkin lasten vanhempien pitäisi mennä töihin, jos lapsi on yli 10-vuotias. Viis siitä, miten hän suoriutuu yksin kotona! Tätä ovat mm. kristilliset yrittäneet laissa muuttaa v. 2004, muttei lakia ainakaan vielä ole rukattu.
Minusta ei ole oikein joutua jo kymmenvuotiaana sairastaan yksin. On se kumma kun pitää väkisin itsenäistää lasta. En minä haluaisi että oksennustautinen tai korkeassa kuumeessa oleva kymmenvuoitaani olisi yksin kotona.
Muistan kun olin jo aikuisena ihmisenä kipeänä, kaipasin silti äitiä tuomaan juomaa ja lohtua. Voi kuulostaa typerältä. Mutta kipeänä kaipaa sitä perushuolenpitoa, minkä lapsena sai.
Tottakai moni lapsi selviää päivänkin yksin. Mutta silti mielestäni jo ajatuskin on koko päivän yksinolosta on ellottava.
mutta jos esim kova vatsatauti, 40 asteen kuume tai muuta vastaavaa niin en tod jättäis yksin kotiin...