Saako itse häätää marjan ja sienenkeräilijät mökin metsistä itse, kun osuu samaan aikaan niiden kanssa paikalle?
Kommentit (9)
Saa jos ne tulee liian lähelle pihapiiriä.
Ei. Metsissä saa liikkua ja kerätä marjoja ja sieniä. Myös jonkun muun omistamassa metsässä.
Mä olen kerran häätänyt mutta siihen oli syynsä. Keräilin kaikessa rauhassa mustikoita niin vanhempi nainen tuli huutamaan, että ne mustikat on hänelle varattu ja käski vielä minua poistumaan. Harmi vaan, että olin ihan omassa metsässäni ja mökkinikin näkyi puiden välistä.
Tuo on niin hullua, kyllä pitää jaksaa mennä pois toisten mailta mökin läheisyydestä edemmäksi keräilemään marjoja. Meillä kerran yllätettiin akka marjapensaasta pihalta poimimassa herukoita. Oli löytänyt meidän marjanpoimisjakkarankin perseensä alle.
Sanot, että metsäsi on pihapiiriä. Pihapiiristä ei saa tulla keräämään. Ensi kesänä laitat sinne metsääsi lappuja, että on vesaikkomyrkytetty koko alue.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin hullua, kyllä pitää jaksaa mennä pois toisten mailta mökin läheisyydestä edemmäksi keräilemään marjoja. Meillä kerran yllätettiin akka marjapensaasta pihalta poimimassa herukoita. Oli löytänyt meidän marjanpoimisjakkarankin perseensä alle.
Jotkut on tosi röyhkeitä. Meidän mökkiparkkiksella ventovieras perhe purki autostaan kalastustarvikkeita ja kylmälaukkuja. Ongelle olivat menossa meidän rantaan. Ohjeistin heidät läheiselle metsälammelle missä ei ole mökkejä. Tosin siellä ei ole myöskään parkkipaikkaa tai laituria.
Ei.