4.30 herätys ja naapuritalon kakarat
kiljuu vielä kuin pistetyt siat kartanolla. Miten joistakin lähtee ääntä noin hiivatisti...
Kommentit (45)
Kannattaa muuttaa. Niin mäkin tein kun oli sama ongelma kuin ketjun aloittajalla, naapuruston lapset metelöi pihalla yömyöhään. Uudessa kodissa on niin hiljaista kesällä öisinkin, voi hyvin nukkua ikkunat auki. En voisi olla tyytyväisempi uuteen kotiin ja asuinympäristöön 😊
Vanhaan aikaan lapset sai näkyä muttei kuulua. Ruokatilaisuuksissakin saatettiin tulla huomauttamaan lasten pöytään jos nauroimme liikaa. Ainoo poikkeus oli että sai huutaa kun hirvet oli pellon laidassa viljoja syömässä. Vanhemmat saattoivat tulla sanomaan et ne hirvet lähti jo vartti sitten mut me "varmistettiin etteivät tuu takasin" ja jatkettiin älämölöä kun kerta lupakin oli...
Ala laittamaan kunnon bassorokkimusaa, silloin kun ne naapurit nukkuvat, niin sitten saavat opetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat.
Valvo sitten alapeukuttaja.
Miksi ne kakarat ei oo hiljaa?!? Saako ne käydä vaimentamassa.
Olitko itse hiljaa lapsena lämpimänä kesäiltana?
Tähän täytyy sanoa, että kyllä. Ei puhettakaan, että olisimme kiljuneet edes päivällä. Omat vanhempani vaativat meiltä hyviä käytöstapoja. En edes ymmärrä miksi meidän olisi pitänyt kiljua omakotitalomme pihalla? Todella ihana lapsuus oli ja paljon mukavaa tekemistä ilman kiljuntaa.
Ei lapsille tarvitse karjua. Ihan nätisti voi käydä sanomassa, että "olen menossa nukkumaan, koska pitää aamulla nousta töihin. Voisitteko olla vähän hiljempaa". Ensin sanoisin lapsille suoraan ja jos mekkala jatkuu, niin kävisin sanomassa vanhemmille. Eivät lapset sinua tahallaan kiusaa. Eivät vain ymmärrä, että olet jo menossa nukkumaan.
Ja nimenomaan omalla hyvällä käytökselläsi opetat lapsia käyttäytymään hyvin. Jos joku tulisi karjumaan minulle, että vi??u, turpa kiinni!!! Niin tuskin kovin nätisti vastaisin takaisin. Saattaisi tulla jopa vastareaktio päälle.