Korona-aika näivetti lähes kaikki kaveri/sukulaissuhteet - muita?
Korona-aika tuntuu näivettäneen todella monet kaveri/sukulaissuhteet omalla kohdallani. Kun näkemiseen tuli parin vuoden tauko, jäi monilla yhteydenpito kokonaan. Eivät enää vastanneet yhteydenottoihini tai vastasivat päiväkausien/viikkokausien viiveellä. Enää eivät koskaan kysy kuulumisia, eivätkä kutsu käymään. Jos itse ehdotan näkemistä, niin yleensä ohittavat koko ehdotuksen, eivätkä kommentoi siihen mitään. Jos laitan vaikka viestillä onnittelut synttäreistä/muista merkkipäivistä, niin vastaus on luokkaa "Kiitos, juhlitaan vaan pienen porukan kesken" aka en kutsu sinua mukaan. Jos laitan postissa menemään onnittelukortin/pienen paketin, ei välttämättä enää tule edes kiitosta vastaukseksi.
Onko vika minussa vai onko muillakin korona-aika näivettänyt ihmissuhteet?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi pois jotkut pinnallisemmat ystävyyssuhteet. Koin ison elämänmuutoksen korona-aikana ja tajusin muuttuneeni henkisesti tosi paljon. Monet kepeämmät asiat menettivät merkityksensä. Ymmärsin, että joidenkin ystävien kanssa meillä ei ole enää mitään yhteistä. En jaksa enkä kaipaa enää sellaista pintapuolista ystävyyttä. Minä puolestani olen muuttunut näille ihmisille pitkästyttäväksi ja raskaaksi ihmiseksi. Kaikille osapuolille parempi, ettei enää ylläpidetä ystävyyttä.
Selvästikään kyseessä eivät olleet ystävyyssuhteet. Olitte ehkä hyvänpäiväntuttuja.
Hyvänpäiväntuttujenkin kanssa on toisinaan mukavaa pitää hauskaa.
Kuinka moni näistä sairastajista on ottanut koronapiikit?
Koronaplandemia vaivaa vieläkin osaa koronapsykoosipotilaita.
Olisikin korona aika syynä.
Itse huomasin Facebookin ja myöhemmin muiden somealustojen tappaneen yhteydenpidon.
Silloin "jokainen" perusti someen oman tilin ja muiden velvollisuudeksi tuli seurata sitä. Enää ei itse soiteltu tai tultu käymään ja kertomaan kuulumisia.
Hankittiin erilaisia pikaviestimiä, wa, Messenger ja mitä näitä nyt on. Enää ei saanut ketään kiinni tavallisella txtarilla vaan sun piti ladata puhelimeen kaikki sovellukset ja arpoa että mitäköhän sovellus kullakin kaverilla on käytössä. Tavallisia viestejä tai puheluita ei kukaan laittanut, osa sanoi ettei vastaa txtareihin siksi kun ne maksavat.
Itse olin onnellisessa asemassa että on varaa laittaa jokunen sentti viesteihin tai liittymäpakettiin kuului rajattomat puhelut ja viestit.
Eli yhteydenpito ikäänkuin ulkoistettiin muille.
M40
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin nähtiin kavereitten kanssa aivan normaalisti koko koronan aikana.
Tämä meilläkin. Siksipä tohdin omasta puolestani sanoa että ne keverisuhteet jotka loppuivat korona-aikana eivät loppuneet koronan takia, vaan se oli hyvä tekosyy lopettaa ne ei niin tärkeät kaverisuhteet. Minut jätti 3 ihmistä joita pidin ystävinäni.
Mä en ymmärrä sitä kun jankataan kuinka korona-aika oli kauheaa kun ei ollut sosiaalisia kontakteja yms.
Mielenterveys kuulema kaikilla kaatui ja nyt ollaan hulluja kuin kuu-ukot. Nuorillakin tarve ryöstellä ja puukotella ihmisiä kadulla kun korona niin ahdisti.
Minä kävin normaalisti töissä, jos oli nuhan poikasta niin sitten etänä.
Kavereita tai harrastuksia nyt muutenkaan ole, niin tilanne siinä mielessä ennallaan.
Mielestäni ei vaikutusta mielenterveyteen millään tavalla. Ei ole koronan takia tehnyt mieli mennä kaduille taistelemaan.
M42
Ei ole käynyt noin.
Pakko kysyä, oletko korona-aikana kovaan ääneen keuhkonnut maskeja ja rokotteita vastaan ja lietsonut salaliittoja?
Minun oli pakko rajoittaa tällaisia henkilöitä, kun heidän käytös oli niin raskasta, päällekäyvää ja rajatonta korona-aikana.
Mikä on Great Reset?
Miksi meidän kaikkien pitäisi taistella kaikella mitä meillä on.
Oletko miettinyt, miksi niin monet hyvät ihmiset, mukaan lukien tiedemiehet, lääkärit, sairaanhoitajat, lakimiehet, poliitikot, liikemiehet ja muut ovat uhrautuneet niin paljon ja jatkavat väsymättä työskentelyä, ei rahan, vaan totuuden ja vapauden vuoksi, vaikka covid näyttäisi olevan kaukana taustapeilissä?
Se johtuu siitä, että pitkälle järjestäytyneet covid-rikokset ihmisyyttä vastaan, vaikka ne ovat olleet tappavia ja haitallisia itselleen, ovat vain osa paljon suurempaa, pirullista suunnitelmaa, jossa fanaattiset eliitit aikovat elää yliherroina ja 99,9 % meistä on kuolleita tai orjuutettuja. . Jos olet jo sitoutunut ja aktiivisesti mukana taistelussa, antakoon Jumala sinulle rauhaa, terveyttä, voimaa ja ohjausta. Jos et ole vielä todella taistelussa, katso tämä ja kääri sitten hihat.
Tämä video on peräisin kristillisestä organisaatiosta, The Trinity Broadcasting Networkista, ja se sisältää kristillisen näkökulman. Sain sen rakkaalta ystävältä, joka on omistautunut muslimi. Emme enää lankea strategioihin, joilla jaetaan ja valloitetaan meidät rodun, uskonnon tai sukupuolen perusteella. Meillä on kaikki värit ja uskonnot, ja teemme yhteistyötä.
Kuvittele ei-niin-kaukainen tulevaisuus, jossa et omista mitään etkä sinulla ole yksityisyyttä. Se on käteisvapaa yhteiskunta, jossa kaikkien on käytettävä digitaalista valuuttaa ja oltava digitaalinen henkilöllisyystodistus eläessään globaalin hallituksen vallan alla. Se saattaa kuulostaa joltain suoraan George Orwellin jäätävästä romaanista 1984. Silti nykyään jotkut erittäin voimakkaat globaalit toimijat Maailman talousfoorumin johdolla ja joidenkin länsimaisten johtajien, suuryritysten ja YK:n innokkaalla tuella edistävät tätä radikaalia. yhteiskunnan muutosta. He kutsuvat sitä "suureksi nollaukseksi".
https://drtrozzi.org/2023/04/27/what-is-the-great-reset/
Koronaplandemia järjestettiin jotta saadaan vietyä läpi Great Reset. WEF:n johtaja Klaus Schwab kirjoitti siitä kirjan.
Nyt koronan etäisyyden pitämisen jälkeen huomaan kuinka sairaita vuorovaikutussuhteita minulla on ollut enkä halua ylläpitää niistä enää yhtäkään. Ihmiset ei tunnista toisten rajoja ja yrittävät häiriköidä jatkuvasti. Hus pois sellaiset joka ei kunnioita yksityisyyttäni vaan minun pitäisi 24/7 olla heidän käytettävissään.
Kyllä me ainakin kyläillään ja soitellaan ihan niin kuin ennenkin.
No ihan kirjaimellisesti loppui moni sosiaalinen suhde, kun meidän molempien äidit kuolivat korona-aikana ja sitten jotenkin on muihinkin sukulaisiin jäänyt yhteydenpito enemmän satunnaiseksi.
(eivät kuolleet piikkiin, kun niitä ei vielä ollut).
Parhaan ystäväni puoliso oli kuolla koronaan ja on nyt hoivalaitoksessa muistakin syistä. Yhteyttä pidetään, mutta ei juuri tapailla, kun ei saada enää vanhaa jengiä kasaan vaikka mökkeilemään tms.
Eli on vähentynyt sosiaalinen elämä ihan konkreettisista syistä, mutta kyllä tähän on totuttu, eikä sitä oikein kaipaakaan. Hyvän päivän tuttuja on paljon ja heidän kanssaan jutellaan sitten vaikka pihalla tavatessa, mutta ei kylläillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Great Reset?
Miksi meidän kaikkien pitäisi taistella kaikella mitä meillä on.
Oletko miettinyt, miksi niin monet hyvät ihmiset, mukaan lukien tiedemiehet, lääkärit, sairaanhoitajat, lakimiehet, poliitikot, liikemiehet ja muut ovat uhrautuneet niin paljon ja jatkavat väsymättä työskentelyä, ei rahan, vaan totuuden ja vapauden vuoksi, vaikka covid näyttäisi olevan kaukana taustapeilissä?
Se johtuu siitä, että pitkälle järjestäytyneet covid-rikokset ihmisyyttä vastaan, vaikka ne ovat olleet tappavia ja haitallisia itselleen, ovat vain osa paljon suurempaa, pirullista suunnitelmaa, jossa fanaattiset eliitit aikovat elää yliherroina ja 99,9 % meistä on kuolleita tai orjuutettuja. . Jos olet jo sitoutunut ja aktiivisesti mukana taistelussa, antakoon Jumala sinulle rauhaa, terveyttä, voimaa ja ohjausta. Jos et ole vielä todella taistelussa, katso tämä ja kääri sitten hihat.
Tämä video on peräisin kristillisestä organisaatiosta, The Trinity Broadcasting Networkista, ja se sisältää kristillisen näkökulman. Sain sen rakkaalta ystävältä, joka on omistautunut muslimi. Emme enää lankea strategioihin, joilla jaetaan ja valloitetaan meidät rodun, uskonnon tai sukupuolen perusteella. Meillä on kaikki värit ja uskonnot, ja teemme yhteistyötä.
Kuvittele ei-niin-kaukainen tulevaisuus, jossa et omista mitään etkä sinulla ole yksityisyyttä. Se on käteisvapaa yhteiskunta, jossa kaikkien on käytettävä digitaalista valuuttaa ja oltava digitaalinen henkilöllisyystodistus eläessään globaalin hallituksen vallan alla. Se saattaa kuulostaa joltain suoraan George Orwellin jäätävästä romaanista 1984. Silti nykyään jotkut erittäin voimakkaat globaalit toimijat Maailman talousfoorumin johdolla ja joidenkin länsimaisten johtajien, suuryritysten ja YK:n innokkaalla tuella edistävät tätä radikaalia. yhteiskunnan muutosta. He kutsuvat sitä "suureksi nollaukseksi".
https://drtrozzi.org/2023/04/27/what-is-the-great-reset/
Koronaplandemia järjestettiin jotta saadaan vietyä läpi Great Reset. WEF:n johtaja Klaus Schwab kirjoitti siitä kirjan.
Te rokotevastaiset täytitte koronan toisena vuonna teho-osastot ja siitä on ihan faktaa tietoa, yli 95 prosenttia oli toisena koronavuonna rokottamattomia hoidossa. Ja se osaltaan on vaikuttanut sairaanhoidon surkean nykyisen tilan, kun tavalliset sairaat eivät päässeet ajoisssa hoitoon. Te olette tulleet aivan saatanan kalliiksi yhteikunnalle salaliitoinne ja harhoinenne-
Samaa pohtinut. Itse olin juuri saanut opiskelupaikan ja tutustuin moniin ihmisiin. Osa oli mielestäni sellaisia, että niistä olisi voinut tulla hyviä ystävyyssuhteita. Koronan myötä siirryttiin etäopetukseen, enkä tavannut heitä enää. Jos satuimme samoille kursseille niin pidimme yhteyttä myös luentojen ulkopuolella. Huomaan omien lapsien kohdalla myös, että he ovat tipahtaneet sosiaalisista suhteista. Eikä ihme, sillä en osaa heille selvästikään näitä taitoja opettaa.
Osa tässä ketjussa julistaa miten on turhat ystävyydet heivattu pois. Ymmärrättekö miltä tuntuu huomata, että on itse ollut tällainen turha ystävyys? Olen yrittänyt aloittaa uusia harrastuksia ja tehdä asioita, jotta tutustuisin uusiin ihmisiin, mutta selvästi kaikilla tuntuu olevan ystävyyskiintiö täynnä.
Vierailija kirjoitti:
selvästi kaikilla tuntuu olevan ystävyyskiintiö täynnä.
Ikävä totuus aikuisten maailmasta. En ole onnistunut saamaan ainuttakaan ystävää aikuisena. Töissä on työkaverit joiden kanssa ei hengailla vapaalla. Harrastuksista tai lasten kautta en ole onnistunut saamaan kavereita. Kaikki vaan hehkuttaa omia kaveriporukoitaan miten mennään ja tehdään vaikka mitä, mutta kukaan ei kutsu minua mihinkään. Olen yrittänyt ja ollut yrittämättä.
Eihän ihmisiä tarvii enää kohdata fyysisesti kun on olemassa sosiaalisen meedian kanavia joka lähtöön!
BTW, yoga-suutrain (aforismien) mukaan se että välttää ihmiskontakteja (parair asaMsargaH), on - tavallaan - puhtauden (shauca; lausu: shautsha) merkki: saucaat svaan.ga-jugupsaa (vastenmielisyys omaa kehoa kohtaan), parair asaMsargaH.
Tervaisia terveisiä Tottijärveltä!