Vieläkö joku siitepöly ahdistaa?
Tajusin tänä aamuna, että pojan yskä on jatkunut jo 2 kk, eikä loppua näy ei kuulu.
Aamulla annoin allergialääkkeen, ja päivä meni helpommin, mutta taas yskii.
Vai pitäisikö lääkäriin mennä? Paikallinen terveyskeskus on kiinni kesän ajan. Pitäisi 50 km päähän ainakin viedä, tai kaupunkiin päivystykseen (liki 100 km).
Kommentit (9)
Netistä on helposti nähtävillä eri alueiden siitepölykartat. Sieltä vain katselemaan.
Minulla on ollut viime päivinä erityisen pahat allergiaoireet. Syytä en tiedä. Ainakin tänne on luvattu lähipäiviksi sadetta. Ehkä se siitä helpottaa. Mikset anna lapselle säännöllisesti joka päivä allergialääkettä?
Tajusit KAHDEN KUUKAUDEN jälkeen, että pojallasi on yskä. Oletko aineissa vai miksi et ole asiaa aiemmin tajunnut?
Onko sun pojalle edes tehty allergiatestejä? Yskähän voi olla oire muustakin kuin allergiasta. Ja jos on allerginen, allergialääkettä pitää syödä koko allergiajakson ajan. Ei se satunnaisesti otettuna mitään auta.
Jos allergialääke helpottaa oireita, kyseessä on allergia. Yskiminen voisi viitata astmaankin.
Itselläni on testaamattomia siitepölyallergioita. Nyt heinän kukinnan ollessa pahimmillaan joudun syömään enemmän lääkkeitä. Mutta ainakin yksi päivässä huhtikuun puolivälistä elokuun alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos allergialääke helpottaa oireita, kyseessä on allergia. Yskiminen voisi viitata astmaankin.
Itselläni on testaamattomia siitepölyallergioita. Nyt heinän kukinnan ollessa pahimmillaan joudun syömään enemmän lääkkeitä. Mutta ainakin yksi päivässä huhtikuun puolivälistä elokuun alkuun.
Ei välttämättä. Itse otan allergialääkettä joskus ihan flunssanuhaankin, koska allergialääke vähentää limaneritystä ja supistaa limakalvoja helpottaen myös flunssasta vuotavan nenä oireilua.
Heinät aloittaa keväällä ja heiniin loppuu kun ekat pakkaset saapuu, mä olen just näille allerginen muiden pölyjen kanssa. Ympärivuotinen lääkitys pakko olla sekä astmalääkitys.
Voi rakas ystävä, lokakuulle asti pahasti allergiset saavat oireita. Nyt on heinän siitepölyn kulta-aika. Todellakin siis oireilevat! Heinäkuu kertoo jo aika paljon siitä, mikä kukkii