Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aatamin ja Eevan lapset

Vierailija
30.06.2023 |

Kristinusko opettaa että Aatami ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset ja he täyttivät maan jälkeläisillään. Tarkoittaako tämä sitä että Aatamin ja Eevan lapset lisääntyivät keskenään ja taas heidän lapset keskenään? Olen käsittänyt ettei Raamattu hyväksy insestiä. Olen pohtinut asiaa ja kaipaisin vastauksia kristiyiltä jotka asiasta enemmän tietävät.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta populaatio pysyisi geneettisesti terveenä ja laji voisi jatkua, yksilöitä pitäisi olla ainakin parisataa. Saimaannorppa kävi kaiketi pienemmän kapeikon läpi - saa nähdä kuinka käy...

Vanhan testamentin tarinat on vertauskuvallisia kertomuksia muinaisaikojen ihmiskunnasta.

Kun A:n ja E:n poika Kain oli tappanut veljensä Abelin ( vertauskuvallinen tarina metsästäjä keräilijöiden ja maanviljelijöiden konflikteista ) Kain karkotettiin ja tehtiin lainsuojattomaksi. Kuka tahansa muukalainen, jonka Kain kohtaa sai tappaa hänet - mistä se muu ihmiskunta ilmestyi??? No, 1800-luvulla kuollut intiaani oli hyvä intiaani...

Noan tarina on lainattu Gilgameshista..  Kertonee ajasta, jolloin joko Mustameri syntyi, kun Bosporin salmi puhkesi tai sitten siitä, kun nykyisen Persianlahden allas täyttyi rajusti merenpinnan noustessa jääkauden jälkeen. 

Teologisessa tiedekunnassa opetetaan, että Raamattu on ihmisten kirjoittamista teksteistä ihmisten kokoama ja kanonisoima kirjoituskokoelma. Sen teemana ion eri aikoina ihmisten kokemukset Jumalan johdatuksesta ja kokemukset Jumalan ilmoituksista sekä muistot ja perimätieto Jeesuksen opetuksista ja apostolien kokemuksista ja kirjeenvaihdosta. 

Älkää siis Raamattua lukiessa viilatko pilkkuja vaan ajatelkaa itse sanomaa. Monet asiat siellä ovat yhden ihmisen mielipiteitä ja toiset taas edustavat laajemman ihmisjoukon käsitystä Jumalan tahdosta.

Laita kädet ristiin ja luo oma yhteytesi Jumalaan - saat tuoretta ilmoitusta ja ohjausta, kunhan olet avoin sielultasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän