Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan kesälomasta kuukausi mennyt

Vierailija
29.06.2023 |

Eli puolivälin krouvia lähestytään. Ensimmäisestä parista viikosta en muista mitään, olin kevään jäljiltä niin loppu. Ihanaa kun voi tehdä asiat omassa rytmissään, mihin ei arkena ole mahdollisuutta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on opettaja, itse en. En kadehdi hänen lomaansa. Se on osa opettajan työetuja. Jokaiselle sama mahdollisuus hakeutua. Itse en halunnut opettajaksi eikä mieli ois muuttunu , vaikka loma ois pidempikin. Kun itselläni vähemmän lomaa, ni nakitan miehen tekemään erilaisia juttuja jne, hyödyttää tavallaan minuakin.

Oletko toi yksi yllä? Ja laitoit miehen siivoamaan.

Vierailija
22/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä pari kuukautta kesälomaa jäljellä. Ehtii käydä vähän reissussa ja viettää aikaa kesämökillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi. Olisi kamalaa, jos ei vielä kuukaudessakaan toipuisi työn rasituksista. Itselläni menee toipumiseen maksimissaan viikko, joten neljän viikon kesäloma on ihan riittävä. 

Vierailija
24/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liki puolet opettajista harkitsee alan vaihtoa. Muihin töihin siirtyneet kertovat jaksamisensa kasvaneen, työeauhan olevan ihanaa ja vapaa-ajan olevan mahtavaa. Olisihan se kivaa, jos työviikossa olisi enemmän kuin yksi päivä, jolloin kykenee töiden lisäksi muuhunkin. Kaksi vapaapäivää olisi myös upeaa.

Yläkoulun opettajista käsittääkseni vielä useampi haluaisi vaihtaa alaa. Näinhän se menee, vuodessa on kaksi kuukautta, jolloin kaikki haluaisivat olla opettajia ja kymmenen muuta, jolloin eivät todellakaan haluaisi.

Jos minä olisin opettaja, voisin tehdä sitä työtä kuukauden, ja sen jälkeen tarvitsisin 5 kk loman. En kadehdi opettajien lomia. Suvussani on monta opettajaa, mutta itse teen mieluummin jotain sellaista työtä, josta palautumiseen riittää normaalit lomat ja vapaapäivät. Opettajillahan ei kamalasti niitä viikkovapaita ole, koska viikonloppuna pitää valmistella seuraavan viikon opetusta. Olen tehnyt sijaisuuksia, joten jotain käryä on niistä hommista minullakin.

Vierailija
25/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä opettajan työtä pääsee helposti kokeilemaan. Sijaisista on valtava pula. Kyllä keskiverto insinööri pystyy yläkoulun matematiikan opettajaa tuuraamaan. Pelkällä ylioppilastodistuksellakin pääsee opettajan sijaiseksi, jopa lukioon.

Vierailija
26/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaillakin on puolet lomasta mennyt. Ei vain niillä opettajilla.

Vierailija
27/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siihen porukkaan, jonka kesäloma päättyy nyt ja maanantaina on paluu töihin. Jos kelit vain pysyisivät viileinä, niin töitä jaksaa tehdä paremmin kuin kuumalla. On tässä sekin, että seuraavat 8 viikkoa mennään vajaalla porukalla ja sen jälkeen onkin aivan valmis lomalle. Täytyy jostain repiä jaksamista seuraavalle 10 viikon jaksolle jonka jälkeen on seuraava loma. 

Vierailija
28/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naapurin nuori opettaja vielä jaksanut siivota pihaansa. Monen vuoden roska- ja törkykasat vain kasvavat. 

Vierailija
29/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon loma alkaa tänään, kun saa työpäivän kohta pulkkaan.

Ajattelin yllättää vaimon ja imuroin koko kämpän, tyhjensin ja täytin APK, kävin kaupasta grillattavaa. Lämmitän saunan ja pistin valkoviinin kylmenemään.

T. Miesopettaja lomalta

Ihana sinä

Vierailija
30/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen löhöloma. Saisitte olla vaikka avustajina päiväkodeissa tai kesäleirillä kesä- ja elokuun.

Opettajakoulutuksen haku on joka ikinen vuosi, sinne vaan paperit vetämään, jos noin kovasti kadehtia täytyy.

Mulla on ADD ja lomaetu on käytännössä sen mahdollistaja, että ylipäätään pystyn olemaan työelämässä.

-Ap

Tämä opettajakoutus ei ole mikään perustelu pitkille lomille.

Kaikista pseudotieteellisin ala yliopistossa... pri tuttua on vuoden opiskelun jälkeen vaihtanut koviin tutkintoihin esim. Luonnontieteen puolelta.

T. Tuplamaisteri

Vierailija
31/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osodo kirjoitti:

Eipä vielä tunnu että olisin palautunut.

eräs tuttu pariskunta kävi kesäkuussa Japanissa n 3 viikkoa ja suurin osa ajasta Tokiossa ja oli ihan erilainen loma koskaan mitä aiemmat. Nähtävää ja koettavaa oli. Ei tosin opettajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä