7-vuotias lapsi tippui ruotsinlaivalta itämereen, äiti hyppäsi perässä.
Tuskin säilyvät hengissä, veden virtaus on valtava. :(
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e91f07ef-d087-4b87-8874-73acb24f6dbb
Kommentit (1385)
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijöiden mukaan 35-vuotias äiti oli nostanut 7-vuotiaan poikansa istumaan laivan kaiteelle (kuva someen?) eli hän oli rikkoi räikeästi lautan turvallisuusmääräyksiä.
Jos poika kuolee ja äiti jää eloon, äiti saa varmasti syytteen kuolemantuottamyksesta.
Eli olin eilen tässä ketjussa oikeassa! Epäilin, että nostettu kaiteelle instagram-kuvaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijöiden mukaan 35-vuotias äiti oli nostanut 7-vuotiaan poikansa istumaan laivan kaiteelle (kuva someen?) eli hän oli rikkoi räikeästi lautan turvallisuusmääräyksiä.
Jos poika kuolee ja äiti jää eloon, äiti saa varmasti syytteen kuolemantuottamyksesta.
Eli olin eilen tässä ketjussa oikeassa! Epäilin, että nostettu kaiteelle instagram-kuvaa varten.
Kuulostaa hieman oudolta olla oikeassa tässä.
On pari kertaa käyty ruotsinlaivoilla lasten kanssa, mutta kansikäyntejä olen aina pelännyt hysteerisesti. Minullakin on eläväisiä poikia, kaksi kappaletta. Nuorempi on juuri tuon 7 vuotta.
Ottaisin vaikka luodin sydämeen hänen takiaan, mutta kun mietin sitä, että pitäisi heittäytyä alas kerrostalon korkuisen laivan kannelta... osaan uida ihan kiitettävästi, mutta en ole koskaan hypännyt yli metristä... en todellakaan tiedä pystyisinkö tekemään sitä. Kenties vain itkisin ja kirkuisin ja etsisin miehistöä. Jo pelkkä ajatusleikki on kauhean ahdistava.
Vierailija kirjoitti:
Isä ei olisi hypännyt.
Äidinrakkaus on maailman suurin voima, äiti ei ajattele hetkeäkään omaa henkeä jos pitää pelastaa oma lapsi.
Sama kaikilla eläinlajeilla. 💪
Varmasti äidinrakkaus on iso tunne, mutta typeryyttä oli tuo kirjoituksesi pääosaltaan. Eivät eläin-emot itseään uhraa poikasten takia. Esim. linnut hätistelevät vihollista kauemmas ja kun huomaavat etteivät voi tunkeilijalle mitään antavat periksi. Tekevät uuden poikueen menetetyn tilalle, jos mahdollista, viimeistään seuraavana vuonna.
Tarkoitus mennä lähipäivinä tytön kanssa risteilylle. Tuli puhetta tytön kanssa tapauksesta niin ilmoitin että en hyppäisi perään mutta heittelisin pelastusrenkaita ja pelastusliivejä perään ja hälyttäisin apua. Olen surkea uimaan eli minusta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä meressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kuva äidin kännykässä pojastaan ottama kuva, jonka nosti istumaan 10 cm kaiteelle. Mitähän äiti on päässään ajatellut kun asetti lapsensa noin suureen vaaraan? Laivan kaiteilla istuminen on ehdottomasti kielletty. Onko äiti ollut humalassa?
Saisko linkkiä missä on em. Asiasta, että istunut kaiteellä.
Joo, puolalaisten uutisten mukaan äiti oli nostanut 7-v. lapsensa kannen kaiteelle istumaan. Silminnäkijöitä oli useita. Poika ei siis pudonnut ihan noin vain sattumalta.
Luultavasti molemmille käy huonosti sillä niin huonot ennusmerkit ovat. Jokainen voi itse kokeilla hypätä veteen yli 10 metrin korkeudesta ja yrittää räpiköidä meressä vaikka osaisikin uida. Käsittääkseni löydettäessä molemmat olivat tieodottomia niin sitten voi arvata että hengitys ei välttämättä ole parasta mahdollista ollut kun odottivat tunnin ajan nostamista merestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei olisi hypännyt.
Äidinrakkaus on maailman suurin voima, äiti ei ajattele hetkeäkään omaa henkeä jos pitää pelastaa oma lapsi.
Sama kaikilla eläinlajeilla. 💪Varmasti äidinrakkaus on iso tunne, mutta typeryyttä oli tuo kirjoituksesi pääosaltaan. Eivät eläin-emot itseään uhraa poikasten takia. Esim. linnut hätistelevät vihollista kauemmas ja kun huomaavat etteivät voi tunkeilijalle mitään antavat periksi. Tekevät uuden poikueen menetetyn tilalle, jos mahdollista, viimeistään seuraavana vuonna.
Kai ymmärrät, että siinä 'vihollista hätistellessä' vaarantuu myös emon henki.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ennuste on heikko. Jo muutaman minuutin hapettomuus voi aiheuttaa aivovamman. Toki ihmeitä tapahtuu.
Itse olin 7min ilman ja muuten ei mitään jälkiä mutta toisessa kädessä hienoista motoriikan häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus mennä lähipäivinä tytön kanssa risteilylle. Tuli puhetta tytön kanssa tapauksesta niin ilmoitin että en hyppäisi perään mutta heittelisin pelastusrenkaita ja pelastusliivejä perään ja hälyttäisin apua. Olen surkea uimaan eli minusta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä meressä.
Anteeksi mitä? Jospa vaan huolehdit, ETTEI LAPSESI PÄÄDY MEREEN. 🙄
Saimme haltuunsa videovalvontatallenteita, jotka eivät vahvista mediassa levinnyttä versiota, jonka mukaan lapsi putosi laidan yli ja aikuinen hyppäsi hänen peräänsä. Tämä on kaikki, mitä voin sanoa toistaiseksi, kunnes yksiköt tutkivat perusteellisesti tapauksen olosuhteet", sanoi Stena Linen tiedottaja Agnieszka Zembrzycka.
Puolan tiedotusvälineet.
Olen kävellyt laivankannella lapsen kanssa.
Siis ei ole totta. Täällä edelleen vain arvuutellaan. Eikö nyt jo varmaa tietoa pitäisi olla
1. Äidin ja lapsen kunnosta
2. Tippumissyystä, oliko lapsi siis kaiteella (voi toivottavasti ei somekuvaaja-äitinsä laittamana).
Laittakaa linkki Puolan uutiseen, että istunut kaiteella kuvattavana.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei ole totta. Täällä edelleen vain arvuutellaan. Eikö nyt jo varmaa tietoa pitäisi olla
1. Äidin ja lapsen kunnosta
2. Tippumissyystä, oliko lapsi siis kaiteella (voi toivottavasti ei somekuvaaja-äitinsä laittamana).
Uutisointi näissä on joskus ihan naurettavaa kun ei uskalleta kertoa asioita tai tiedetä miten pitäisi kertoa, eikä mukamas sitten tiedetä mitään. Eikös siinä sukellusveneturmassakin ensimmäinen tieto ollut, ettei ole tietoa onko sukellusveneessä ihmisiä. Siis wtf??
Hyvä linkki! Äiti ja lapsi olivat meressä tunnin ennen pelastusta. Molemmat vietiin sairaalaan tajuttomina.
Vain harva selviää hukkumisesta Toipumisennusteeseen vaikuttavat ratkaisevasti nämä seikat
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/harvat-selviavat-hukkumisesta-toip…