Onko sinulla uuvuttava ystävä, työtoveri tai joku muu
Olen totaalisen uupunut yhteen setämieheen harrastusyhdistyksessäni. Harrastus on rakas ja toimin yhdistyksen hallituksessa, joten silloin tällöin minun on pakko olla kontaktissa. Hän taitaa olla ns. rajaton ihminen, joka haukkuu muita ihmisiä aina kun hänet tapaa. Kirjoitukset ovat täynnä veetuilua mm. poliitikkoja, kunnan virkamiehiä ym. kohtaan, täysin ilman rajoja. Kyseinen henkilö on ns. guru alallaan ja tämän harrastuksen parissa. Koen, että toiset setämiehet tässä yhdistyksessä eivät edes yritä kummemmin hillitä tätä tyyyppiä, mitä nyt tökeröimmät sutkaukset sensuroidaan. Vaalien alla tämä hemmo jaksoi haukkua persut, kokoomuslaiset ja Naton koko,vaalipäivän kestävässä Whatsapp-jankutuksessa. Yhdistyksemme on puoluepoliittisesti sitoutumaton, joten tällaiseen pitäisi puuttua. Onko vinkkejä miten toimia asian parantamiseksi vai jättäydynkö pois koko yhdistyksestä. Erosin jo eräiden muiden henkilöiden ohella tuosta Whatsapp-ryhmästä, kun en vaan jaksa. Valitettavasti m8nulla ei ole ulkopanssaria ja jotenkin tämä on päässyt ihon alle.
Kommentit (3)
Minä olen työpaikallani se uuvuttava valittaja.
Yritän ottaa epäkohtia esille aivan asialliseen ja rakentavaan tyyliin, mutta turhaudun kun en saa mitään vastakaikua. En tarkoita että asioista pitäisi olla kanssani samaa mieltä,
mutta turhaudun kun tuntuu ettei ketään kiinnosta, kuitenkin pohjimmiltaan kyse on edunvalvonnasta ja koskee koko työyhteisöä.
Tuntuu että ihmiset kiinnostuvat vain itseään koskettavista asioista työpaikallani ja minä taas toivoisin yhteishenkeä ja yhteistä asioiden hoitamista tasapuolisesti.
Olen siis tässä viimeisen parin vuoden aikana huomannut muuttuneeni nalkuttavaksi jankuttajaksi.
En varmasti ole mikään mukava työkaveri vaikka tarkoitukseni on hyvä ja pyyteetön.
Kun lomien jälkeen palaan töihin niin en enää vaivaa päätäni työpaikan epäkohdilla, jokainen pärjätköön omillaan. Turhauttaa, mutta en vaan jaksa.
Olen ap. Mielestäni olet ihan oikeilla jäljillä, jos yrität muuttaa asioita parempaan suuntaan, mikäli olet rakentava. Meidän yhdistyjsessä vain se jankuttaja narisee sellaisista asioista, joihin meillä ei ole mitään muuta päätösvaltaa kuin äänestämisen kautta, esim. NATO, eduskuntavaalit jne, Minäkin olen kokenut, ettei aloitteitani juuri noteerata. Esim. nuorisotoiminnan nostaminen keskiöön. En ole itsekään nuori, mutta minusta ei setien pitäisi keskittyä vain oman kafferinkinsä ja hyväveli-verkostonsa pyörittämiseen. On meillä mukavia ja järkeviäkin ihmisiä mukana, mutta tämä yksi vain pääsee jostain syystä ihon alle.
Harrastusyhdistys tulee lakastumaan, jos tuollanen setämies saa terrorisoida teitä.
Täällä kuihtui vain eläkeläisten tuolijumpparyhmä samanlaisen narisevan ukkelin takia. Kukaan ei jaksanut jumpata, kun hän pilasi tunnelman joka kerta. Yksi kerrallaan ihmiset vaan jäivät pois.