Kahden pariskunnan yhteinen ulkomaanmatka
Kuinka kauan viihtyisit kaveripariskunnan kanssa yhteisellä automatkalla? Niin että ollaan käytännössä koko ajan yhdessä ja majoitutaan yhteisissä mökeissä/hotelleissa jne. Mikä on maksimiaika, jonka jaksat olla sosiaalinen?
Kommentit (20)
Pari päivää menee caravan reissulla, molemmilla omat kulkineet.
Aika nopeaan saattaisi alkaa ahdistaa. Liian tiivis yhdessäolo ei sovi minulle. Omasta puolisostakin on saatava välillä etäisyyttä.
Pariskunnan pitäisi olla avoimia kimppakivalle tai katselemaan touhujamme, muutoin ei ongelmaa!
Entä miten kulut jaettaisiin, jos sinkkukaveri tulisi mukaan viidenneksi? Per pää vai per talous?
Hotelleissa olisi kuitenkin omat huoneet pariskunnille? Siinä tapauksessa jopa viikko voisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Entä miten kulut jaettaisiin, jos sinkkukaveri tulisi mukaan viidenneksi? Per pää vai per talous?
No totta kai per pää.
Itselleni muutama päivä on maksimi. Sen olen huomannut niin kavereiden kanssa reissatessa kuin esim. mökillä kaveripariskunnan kanssa. Olen niin introvertti että muutaman päivän jälkeen alkaa jo pahasti kaipaamaan kunnon hengähdystaukoa sosiaalisuudesta ja omiin oloihin vetäytymistä.
Kolme päivää. Sekin voi tehdä tiukkaa, jos mukana on tyyppi, joka puhuu taukoamatta niin kuin urheiluselostaja.
Kaksi päivää maksimi, mutta mielummin ei ollenkaan. Ei jaksa jatkuvaa aikataulutusta, kaikille sopivan ruokapaikan etsimistä, valitusta siitä jos ruokapaikan valinta oli huono, turhaa lätinää, vessan etsimistä vaikka ei itsellä tai omalla miehellä ole tarvetta, haukottelua ja kitinää kohteissa, jotka omasta mielestä ovat mielenkiintoisia jne.
3 pv ja vieraat alkaa haisemaan. Samalla reissulla voi olla mutta omat huoneet pitää olla, ja ei autossa istumista
Kahden pariskunnan koko viikon kestävällä ulkomaan reissulla olen ollut. Eri huoneet eri puolilla samaa hotellia. Vuokrattiin auto ja kierrettiin lahialuieilla pari päivää. Oli kivaa.
Olin myös poikaystäväni kanssa autoreissailemassa ja yövyttiin teltassa Euroopassa ja meidän yhteinen tuttavaperhe lapsineen mukana. Se oli mukava reissu myös.
Olen myös ollut useamman pariskunnan juhannusvuokramökkireisssulla, jossa ateriat suunniteltiin itse ja valmistettiin itse sekä sekä Lapin laskettelureissulla, jossa syötiin itse tehtyjä aterioita sekä ravintolassa. Näissä molemmissa oli ehkä pientä skisman alkua ja ehkä eniten alkoa.
Juhannusta on vietetty pari kertaa toisen pariskunnan kanssa mökillä kolme päivää ja pientä skisman alkua siinäkin. Yllättäen samojen henkilöiden kanssa kun edellinen skismatilanne.
Itselleni olisi haastavampaa olla samassa talossa/mökissä pariskuntana tehdä ruuat yhdessä vaikkapa viikon verran.
Kun taas tyttöjen reissut samassa ovat olleet kivoja, kun on jaettu sama huoneisto ja oltu reissussa muutamia päiviä.
Kokemusta kahden perheen yhdistetystä mökkeilystä myös. Lapset tykkäsivät.
No, on kyllä jsokus oltu kylässä jonkun kaveripariskunnan luona toisessa kaupungissa tai maassa, mutta se lienee eri tilanne. En itse oikein näe pointtia kaveripariskunnan kanssa matkustamiselle, joten en usko, että lähtisin kokeilemaan. Haen matkoilta ehkä vähän eriaa kuin jotain kavereiden kanssa hengailua, joten ei taitaisi olla mun juttu.
En jaksa kauaa edes kavereita...
Samalla autolla max yhden yön yli kestävä reissu.
Jos menen toiselle paikkakunnalle yön yli kavereita tapaamaan, yövyn hotellissa. En halua olla kenekään luona yötä.
Päivän reissu menettelee. Ihan maksimissaan esim. pe ilta - su aamu.
Yhden päivän. Seuraavana päivänä olen jo ihan "täynnä" ja odotan, että saan olla rauhassa. Vaikka siis olisivat minulle tärkeitä ihmisiä ja pidän heistä. Mulla vaan jotenkin tulee se sosiaalinen mitta täyteen, enkä jaksa enää seurustella. Tämä on tapahtunut monta kertaa esim. mökkiviikonloppuina tai vaikka keikkamatkalla kaverin kanssa. Nykyään vältän yön yli reissuja juuri siksi, ettei tarvitse sitten pinnistellä.
Tämä ei koske mun aviomiestä, mutta hän ymmärtää yskän, kun vain vedän kuulokkeet päähän.
Aika huonoja kavereita teillä kyllä on jos ette edes viikkoa kestä heidän seurassaan kun vielä kerta omat hotellihuoneetkin on.
Oltiin Aasia kiertelemässä kuukauden verran kaveripariskunnan kanssa. Oltiin aina samassa kaupungissa, mutta välillä oltiin ihan eri hotelleissa kun haluttiin erilainen majoitus ja välillä tehtiin asioita yhdessä ja välillä taas erikseen.
Ei ikinä.