Kokoomusvastainen viestini poistettiin
Olen aktiivimalli kakkosen aikana hakenut nyt jo sataa työpaikkaa enkä ainuttakaan ole saanut.
Orpo ja Kokoomus ovat kuitenkin sitä mieltä että töitä riittää kaikille ja jos multa otetaan rahat pois niin se motivoi minua menemään töihin.
Mistä lähtien se on asennekysymys ollut? Tilastokeskuksen sivustoilta katottuna Suomessa on n. 50 000 työpaikkaa ja melkein 200 000 työtöntä. Nuo luvut ei käy yksi yhteen.
Olenko minä ainut jolla riitti älykkyysosamäärä tuon tajuamiseen? Hurjaa. Työtön rotta on Orpoa älykkäämpi.
Ihmistä kun ei voi rankaista omasta työttömyydestään jos sillä on osoittaa että työpaikkoja on vähemmän kuin hakijoita, ja että on hakenut sataa työpaikkaa saamatta niitä.
Ihmetyttää myös tuo että jos Suomella on huutava hätä rahasta, niin miksei rahaa leikata rikkailta eli Kokoomukselta itseltään? Siellähän sitä ylimääräistä rahaa on.
Se että muutamalta työttömältä otetaan satanen, ei tule muuttamaan mitään. En tiedä mistä Orpo on saanut sen käsityksen että työttömyys on Suomen suurin menoerä, kun tilastojen mukaan se on pienimmästä päästä. Vanhuus on suurin menoerä.
Koska en saa töitä, minun on PAKKO tehdä rikoksia elääkseni. Tämä ei ole minun oma valinta tai toiveeni, vaan se on se mihin ministeri Orpo minua ajaa.