Miten päästä yli siitä että on ruma vartalonmuoto?
Kommentit (21)
Ehkä treenillä voi kompensoida? Riippuu, mikä kropasta (mielestäsi) tekee ruman.
Laita kuva ketjuun niin autetaan.
Ilman kuvaa on mahdotonta auttaa.
Laihdutan juuri mutta hidasta on. Oon varmaan omena muodoltani. Ei kait se laihempanakaan muutu. Muotoja ei ole ja vatsa on pallo. En löydä mitään hyviä puolia vartalostani.
Ap
Opiskelemalla tavoitteellisesti, etenemällä määrätietoisesti uralla, hankkimalla statusta osaamisella ja kyvyillä, kanamaisen ulkokuoren pöyhimisen sijaan.
Toimii naisilla siinä missä miehilläkin.
Sä olet suloinen pieni palleroinen. Rakasta itseäsi.
Mieti asiaa muun kuin ulkonäön kannalta aluksi. Oletko mielestäsi riittävän notkea vai kankea. Tunnetko kehosi olevan "hallussasi", vai raahaatko sitä vain mukana?
Yritä löytää fyysistä tekemistä, josta nautit. Kehotietoisuutesi alkaa parantua ja omakuva samoin. Ehkä linjojakin alkaa löytyä.
Ota myös huomioon, jos olet heteronainen, että miesten makuja naisvartalon suhteen on monia, jotkut tykkää naisen pyöreydestä.
Ja ehkä tärkein pointti: ei kaikkien miesten mielestä vartalo naisessa ole kaikki kaikessa, vaan jotkut diggaa naisessa myös persoonaa, huumorintajua, yksilöllisyyttä, lämpöä, älykkyyttä jne. Ei kaikkea näitä välttämättä samassa naisessa löydy, mutta jotain kumminkin.
Itse olen aina ollut aika kapea ja hoikka, ei kaarevia lanteita eikä isoja rintoja. Mutta ei se rakkauselämääni ole haitannut. Vääräntyyppiset miehet karsiutuu alkuerissä tai eivät edes hae kisaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa muun kuin ulkonäön kannalta aluksi. Oletko mielestäsi riittävän notkea vai kankea. Tunnetko kehosi olevan "hallussasi", vai raahaatko sitä vain mukana?
Yritä löytää fyysistä tekemistä, josta nautit. Kehotietoisuutesi alkaa parantua ja omakuva samoin. Ehkä linjojakin alkaa löytyä.
Ota myös huomioon, jos olet heteronainen, että miesten makuja naisvartalon suhteen on monia, jotkut tykkää naisen pyöreydestä.
Ja ehkä tärkein pointti: ei kaikkien miesten mielestä vartalo naisessa ole kaikki kaikessa, vaan jotkut diggaa naisessa myös persoonaa, huumorintajua, yksilöllisyyttä, lämpöä, älykkyyttä jne. Ei kaikkea näitä välttämättä samassa naisessa löydy, mutta jotain kumminkin.
Itse olen aina ollut aika kapea ja hoikka, ei kaarevia lanteita eikä isoja rintoja. Mutta ei se rakkauselämääni ole haitannut. Vääräntyyppiset miehet karsiutuu alkuerissä tai eivät edes hae kisaan. :)
Mulla on lisäksi skolioosi eli olen toispuoleinen...
Ap
Siksikin voimistelu ja venyttely olisi hyväksi. Samoin jotkut hierontahoidot tai jäsenkorjaaja, jonka käsittelyssä tuntisit kehosi toisella tavalla kuin olet tottunut tuntemaan.
Itse olen päässyt yli siitä eikä asia mua vaivaa yhtään sillä että en ajattele asiaa. Ei vaan kiinnosta.
Sama ongelma. Näytän mieheltä. Parhaiten auttanut voimatreeni. Siitä tulee olo että keho on kykeneväinen jos ei kaunis olekaan. Muu liikunta ei auta. Ja ajattelen usein myös että maailman mittapuulla minulla kuitenkin menee hyvin.
Liikuntaharrastus ja skolioosikin huomioiden kehon hoito fysioterapiassa auttavat paljon sekä suoraan että epäsuorasti mielialan kohoamisen kautta. On biologisesti aivan normaalia, että ihmiset ovat erilaisia, ja niin me kaikki todella olemme.
No jaa. Itse olen ollut koko elämäni ruma ja lihava, mutta pärjännyt koulussa ja ollut sosiaalinen ja ahkera eli olen hyvätuloisessa hommassa, ystäviä ja menoa on ja koko ajan on elämässä kaikkea uutta kiinnostavaa, joten eipä ole ulkonäköasiat haitanneet. Eli ehkä vaan kannattaa keskittyä johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva ketjuun niin autetaan.
Ilman kuvaa on mahdotonta auttaa.
Tuksu nykykuosissaan on aika liki vaikka ihan noin isoja rintoja ei mulla olekaan.
/sivusta
Onko sillä loppujen lopuksi niin merkitystä?
Muut asiat ovat tärkeämpiä. Olen kaunis ja omaan täydellisen vartalon, mutta koskaan en ole seurustellut eikä ole yhtään kaveria. Enkä ole muutenkaan elämässä pärjännyt.
No lihominen on ainaki oma valinta,ei se itsestään tapahdu ikinä.
Jos ymmärtää, että ihminen ei ole kehonsa, vaan se joka kehossa asuu. Tällöin sen kehon ulkonäköä ei tarvi arvostella, kun pitää sitä vaan välineenä ja ymmärtää olevansa paljon enemmän. Se ulkonäkö ei kykene oikein mitenkään kuvaamaan sitä kaikkea, mitä sen sisällä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan juuri mutta hidasta on. Oon varmaan omena muodoltani. Ei kait se laihempanakaan muutu. Muotoja ei ole ja vatsa on pallo. En löydä mitään hyviä puolia vartalostani.
Ap
Sama juttu. Sen lisäksi että kroppa ulkoisesti on mikä on, niin se on myös jotenkin kauhean hankalan tuntoinen tätä nykyä.
Ei tosiaan nosta mielialaa yhtään, että tätä kroppaa ei kaunista eikä pue yhtään ne sellaiset vaatteet joista tykkää vaan niissä näyttää jopa hölmömmältä kuin näissä miesten t-paidassa ja tokmannin reisitasku-capreissa joka on vakkariasu tätä nykyä.
Ei sille mitään voi.