Olen saanut yhteiskunnalta enemmän kuin mitä olen maksamassa veroja ja olen hyvätuloinen.
Esimerkiksi syntymästäni lähtien neuvolat, terveydenhuolto, ala-asteelta lukioon ilmainen koulutus, kallis 12 v yliopistokoulutus yhteiskunnan maksamana. Jne jne. En oikein kehtaisi valittaa.
Kommentit (5)
Minä olen pienituloinen ja ykköstyypin diabeetikkona tulen saamaan yhteiskunnalta enemmän mitä annan elämäni loppuun asti. Saan ilmaiseksi hoitotarvikkeet, jotka omakustanteisena maksaisivat noin 500€/3kk ja maksan insuliineista 9€/3kk ja kela maksaa loput noin 700€.
Tuedostan tämän ja olen kiitollinen että satuin syntymään Suomeen enkä jonnekin muualle.
Minäkin olen. Kaksoseni syntyivät pieninä keskosina ja he olivat teho-osastolla 4kk. Tuon hoidon hinta lasketaan sadoissa tuhansissa.
Olen myös käynyt amk ja yliopistokoulutuksen, opiskellut aikuiskoulutustuella jne.
Oletko laskenut mukaan kaikki arvonlisäverot jotka olet maksanut käydessäsi kaupassa, varainsiirtovero asuntokaupassa ja muut piiloverot. Niistä kertyy iso summa vuosien varrella.
Komppaan aloitusta. Olen ns. iloinen veronmaksaja. Minun mielestäni se, mikä verotetaan kulloinkin, on ok - en ajattele, että bruttotuloni ovat "minun", josta sitten viedään veroina muiden hyväksi.
Joku sentään tajuaa tämän