Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini-ikäiset lastenlapset eivät enää halua mökille yöksi ja mummo pahoittaa mielensä

Vierailija
27.06.2023 |

Vaatimaton mökki, ulkohuussi ja suihkussa ei riitä lämmin vesi kuin hetkeksi.
Pienet lapset tuolla ehkä viihtyi mutta ei etenkään teinitytöt jotka haluaa huolehtia hygieniastaan. Mummo suree kun mökkiloma ei enää olekaan kiva juttu lapsenlapsille.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dementiamummo joka ei ymmärrä, että lapset kasvaa?

Hänen nuoruudessa ei ketään kiinnostanut mitä lapsi tai nuori haluaa, tai edes tuntee ja ajattelee. Onneksi ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
22/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementiamummo joka ei ymmärrä, että lapset kasvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vanhempi, sinä määräät. Kumman mielen pahoitat mieluummin, vanhan äitisi vai kiukuttelevan teinisi? Meillä tehtiin kotona just niinku vanhemmat sanoi ja 19-vuotiaaksi asti koska siihen asti asuin kotona.

Vierailija
24/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet vanhempi, sinä määräät. Kumman mielen pahoitat mieluummin, vanhan äitisi vai kiukuttelevan teinisi? Meillä tehtiin kotona just niinku vanhemmat sanoi ja 19-vuotiaaksi asti koska siihen asti asuin kotona.

Meillä ei elämä perustu siihen että marttyyrisukulaista varjellaan pettymyksiltä.

On aivan itsestäänselvää että teininä irrottaudutaan ja että kaverit on silloin tärkeimpiä.

Vierailija
25/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse 15-20 vuotias en enää juurikaan viihtynyt isovanhempieni mökeillä, joka olivat varustelultaan askeettisia. Olin tuolloin malttamaton viettämään lomalla aikaa kaverien ja poikaystävän kanssa niin yli muutaman yön mökkeilyt eivät silloin innostanee ja askeettisuus tuntui vaivalloiselta. Kun tapasin nykyisen poikaystäväni innostuimme kumpikin mökkeilystä uudelleen noin 23-vuotiaina ja siitä asti ollaan oltu joka kesä vieraana ja apuna myös näillä alkeellisilla mökeillä. Oma äitini paljasti myös, että hänellä oli ollut teininä peräti 7 vuoden tauko, jolloin hän ei ollut suostunut menemään lapsuudenperheensä mökille (huussi, vesi kaivosta) ollenkaan. : D Taitaa olla teineille siis tavallinen vaihe, että mökkeily lapsuuden tyyliin ei jossain vaiheessa ehkä maistu.

Vierailija
26/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää. En minäkään halunnut teininä mennä alkeelliselle mökille. Enkä itse asiassa välitä alkeellisista mökeistä aikuisenakaan, mutta välillä käyn kohteliaisuudesta.

Minä halusin teininä ylläpitää myös niitä perhearvoja. Ihan hyvin ne mahtui kavereiden, jne kanssa samaan kalenteriin. 

Ja meillä teini menee edelleen sinne mökille koska haluaa levätä ja auttaa isovanhempiaan esim tehdä klapeja.

Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan ja sen arvoista jotka vanhemmat ovat heille periyttäneet. Nuori kasvaa, mutta ei sen pidä antaa hattuun nousta ja alkaa katsomaan nokanvartaan pitkin esim alkeellisia olosuhteita. 

En tiedä onko sun lapsi poika mutta nuo alkeelliset huussimökit on aika paljon hankalampia tytöille mm. kuukautisten vuoksi.

Puhumattakaan siitä, että poikien on helppo virtsata ulos. Tytöt joutuvat joka pissalle menemään sinne ulkohuussiin.

Vierailija
27/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon pitää muuttaa nykyaikaiseen asuntoon.

Vierailija
28/32 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin voi olla? Te palstamammat olette aina väittäneet, että kun mummo hoitaa ja välittää lastenlapsistaan, nämäkin sitten tykkäävät mummosta ja ovat aina seurana. Nyt lapsenlapset kieltäytyvät mökkilomasta mummon kanssa? MIKSI?

Aina seurana ei toteutunut meilläkään, mutta mummon rakkaua ja välittäminen ja runsas yhdessäolo ennen teini-ikää kantoivat kyllä sen verran, että teininäkin lapseni vietti srn muutaman yön mummon mökillä.

Samoin itse teiniä isovanhempien luona, mikä ei ollut mäkki, mutta olosuhteet olivat ap. N kertoman kaltaiset.

Vierailija
29/32 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Teini-ikäiset lastenlapset eivät enää halua mökille yöksi ja mummo pahoittaa mielensä." Anna sen mummon pahoittaa ihan rauhassa mielensä!

Miksi ihmeessä minkään ikäisten lastenlasten pitäisi mennä mummon mökille ja vieläpä yöksi? Mökillä on monia vaaroja ja etenkin iäkkään ja mahdollisesti sairaan ihmisen valvonnassa. Uimataidoton lapsi voi esimerkiksi hukkua rantaveteen tai pudota laiturilta tai veneestä. Kaikki isovanhemmat eivät halua, osaa, pysty tai viitsi valvoa uimataidotonta lasta vedessä. Tai iäkkäät ihmiset eivät halua ymmärtää, miksi pelastusliivit pitää laittaa päälle ennen kuin menee veneeseen. 

Jos lapsen omat vanhemmat ovat mökillä koko ajan mukana valvomassa, niin päiväseltään voi käydä kylässä. Äitinä en uskaltaisi laittaa minkään ikäistä lasta isovanhempien kanssa mökille. Koska minulla on terve itsesuojeluvaisto ja vastuu lapsistamme - äitinä. Ja onneksi sellaista mökkiä ei edes ole.

- Keski-ikäinen miniä ja vävy eivät halua kyläillä anoppilassa ja anoppi ja appiukko pahoittaa mielensä. Koska anoppila on ankea ja ikävä paikka, jossa on kurjaa olla kylässä.

Vierailija
30/32 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ilmiö että suku kulkee munankuorilla ettei aikuinen ihminen vaaaaaan pahoita mieltään.

Vierailija
31/32 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin voi olla? Te palstamammat olette aina väittäneet, että kun mummo hoitaa ja välittää lastenlapsistaan, nämäkin sitten tykkäävät mummosta ja ovat aina seurana. Nyt lapsenlapset kieltäytyvät mökkilomasta mummon kanssa? MIKSI?

Ei kyse ole mummon seurasta vaan ankeista mökkioloista. Mummoikäiset ei aina oikein ymmärrä ettei se askeettinen mökki ole nuoremmille mikään unelmien lomapaikka.

Viisikymppisenä mummona ymmärrän tosi hyvin ettei teinit halua alkeellisiin oloihin, en itsekään halunnut teininä. Mun ikäiset on ihan syntyneet nykyajan mukavuuksien aikana :D

Luulen että tässä on kyse jotenkin dementoituneesta ihmisestä tai sitten mummo koittaa kohteliaisuuttaan näyttää olevansa pahoillaan vaikka oikeasti iloitsee että saa olla kesän rauhassa ilman murjottavia teinejä.

Vierailija
32/32 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt tarvitsevat perävaunullisen meikkejä mukaan. Ja auta armias jos joutuu saunaan pesulle niin seuraavat 4 päivää menee uuden maalikerroksen pohjustamista. Se siitä hygieniasta