Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden miehellä on ollut salasuhde, miten olette pystyneet jatkamaan?

Vierailija
26.06.2023 |

Mieheni lähes 6 kk kestänyt salasuhde paljastui ikävästi kun toinen nainen otti yhteyttä. Mies on asunut työnsä takia toisella paikkakunnalla, missä tuo suhde on ollut ja saanut rauhassa tehdä naisen kanssa myös paitsi ulkomaanmatkoja (Ruotsin risteilyä) kuin ihan perus ravintolailtoja on viettänyt tämän kanssa vapaa-aikaansa töiden jälkeen. Viikonloput hän on kotona, käymme teatterissa, ravintolassa, teemme juttuja perheenä. Hän on viikolla aina laitellut joka päivä viestejä, missä kertonut rakastavansa. Tämä uutinen tuli täytenä järkytyksenä minulle ja aivan puskista. Suhde oli loppunut n. kk ennen kuin nainen asiasta kertoi ja syy miksi kertoi oli se, että hän olisi halunnut miehen kanssa parisuhteen, mutta mies halusi olla minun kanssani ja lopetti heidän suhteensa, koska kuulemma rakasti minua.
Olin jo heittämässä miestä pihalle, mutta haluan käydä tuon suhdekuvion läpi ensin ja kääntää kaikki kivet selvittääkseni, onko tässä enää koskaan aineksia millekään. Omalta osaltani voin sanoa, että rakkautta ihan oikeasti on meillä molemmilla, mies potee aivan järkyttävää syyllisyyttä, koska on loukannut minua ja minä näen sen olevan ihan aitoa syyllisyyttä. Meidän suhde ei ole ollut täysin kohdillaan tuona kyseisenä aikana muutenkaan ja otan oman vastuuni myös siitä.
Miten te olette selvinneet vastaavasta ja mihin lopputulokseen olette päätyneet? Ei kiitos "jätä se sika" -kommentteja, vaan asiallista vertaistukea kaipaisin <3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkanut. Parisuhteeni perustuvat luottamukseen. En olisi enää ikinä voinut luottaa mieheeni. En tee mitään sellaisella suhteella.

Miehesi on vehdannut 6kk selkäsi takana. Se on pitkä aika, eikä kyse ole mistään hairahduksesta vaan valinnasta.

Vierailija
2/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hieman samantyyppinen kokemus. Menimme pariterapiaan ja työstimme suhdettamme sekä puhumattomuutta suhteen aikana. Jos olisimme menneet terapiaan jo siinä vaiheessa kun selvät ongelmat olivat nähtävillä, koko sivusuhdetta ei olisi tapahtunut. Ihmisten pitäisi käydä enemmän terapiassa niin ei tarvitsisi itkeä niin paljon kun maito on jo kaatunut. Meillä kesti toki pitkään luottamuksen takaisinsaaminen, mutta koska rakkautta oli paljon, halusimme molemmat saada suhteen toimimaan niin saimme sen myös. Olemme onnellisia ja seksi pelaa. Toivottavasti tekin saatte asiat selviksi jos molemmat niin tahtoo. Jos kuitenkin sinulla on vielä kuukausien kuluttua jatkuvasti huono olo ja ahdistusta niin suhde ei tule enää toimimaan. Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä miehen salasuhteesta yli, mutta se ei onnistunut. Erosimme lopulta, ja nyt toivon vain että olisin eronnut heti suhteen paljastuttua enkä hukannut vielä paria lisävuotta elämästäni yrittäessäni vielä "pelastaa suhdetta".

Yhden yön jutusta olisin vielä ehkä selvinnyt yli, etenkin jos mies olisi itse sen tunnustanut, mutta asia tuli muuta kautta tietooni ja mies kielsi kaiken, valehteli silmät kirkkaina ettei ole ollut mitään. Salasuhde oli kestänyt jo kuukausia, eli ei ollut kyse edes mistään vahingosta vaan silkasta suunnitelmallisuudesta. Alkujärkytyksen jälkeen halusin kuitenkin vielä yrittää korjata suhteemme ja antaa anteeksi. Kuvittelinkin pystyneeni antamaan anteeksi, mutta unohtamaan en pystynyt.  Sängyssä tuntui aina olevan näkymätön osapuoli kolmantena. Miehen koko olemus alkoi ällöttää minua kun mietin, miten hän on peuhannut muiden naisten kanssa salaa selkäni takana ja ollut kotona mielin kieln.

Kun luottamus kerran menee, sitä on hrvittävän vaikea saada takaisin. Pettämisen mukana kuoli arvostus ja kunnioitus toista kohtaan, ja sitä myöten myös rakkaus. Minun tunteeni häntä kohtaan näivettyivät ja kuolivat sitten kokonaan. Mies olisi halunnut jatkaa ja vuodatti krokotiilinkyyneliä vannoessaan ikuista rakkauttaan.

Eroa läpikäydessä paljastui, että hänellä oli ollut muutama muukin salasuhde, joista en edes ollut tiennyt.  Usko siinä sitten kun toinen vakuuttelee rakkauttaan.

Olet nyt nähnyt, mihin tuo mies kykenee. En osaa sinua neuvoa muutoin kuin että mieti tarkkaan mitä teet. Toivon ettet joudu kokemaan samaa uudestaan, et tuon miehen tai kenenkään muunkaan kanssa.

Vierailija
4/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään pystynyt jatkamaan. Liian iso särö tuli luottamukseen.

Kun maito on jo muuttunut piimäksi, ei sitä saa enää muuttumaan takaisin maidoksi vaikka mitä tekis.

Vierailija
5/6 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pitkä liitto takana ja miehen 8 kk kestänyt salasuhde paljastui. Myös minulla on ollut matkalla pienehköjä hairahduksia, mutta olin jotenkin ajatellut ne vähemmän pahoiksi kun ne oli lyhyitä ja "vain" seksisuhteita. Oli valtava järkytys kun miehen suhde paljastui sellaiseksi, missä on yhdessä matkusteltu ja elelty parisuhteenomaisessa suhteessa. Meidän oli pakko pysähtyä miettimään, mitä haluamme toisiltamme ja haluammeko yhtään mitään. Kävimme kerran viikossa pariterapiassa lähes vuoden ajan ja revimme haavat auki, minulla oli tarve tietää kaikki tuosta suhteesta, likaisetkin yksityiskohdat, millä satutin itseäni lisää, mutta mitkä saivat myös tuntemaan, että nyt ollaan viimeinkin rehellisiä toisillemme.

Jonkun mielestä olisi varmaankin ollut helpompaa vain jättää suhde taakse ja erota, mutta jos olisin sen tehnyt, olisi jäänyt paljon kysymyksiä ilmaan ja epävarmuus olisi kulkenut mukanani enkä varmasti olisi luottanut enää yhteenkään mieheen, jotta olisin kyennyt aloittamaan joskus uutta suhdetta. En halua olla yksinkään. Oli ne minunkin hairahdukset kuitenkin pettämistä, koska niissä oli seksiä mukana, vaikka varsinaista ihastumista ei ollutkaan minun puoleltani.

Löysimme toisemme uudestaan ja päätimme panostaa suhteeseemme. Aloimme viettää enemmän aikaa yhdessä, varasimme aikaa keskustelulle, pyrimme avoimuuteen ja rehellisyyteen. Toki sitä salasuhdetta ei voi koskaan unohtaa, mutta sillä ei ole enää merkitystä ja olen oppinut luottamaan mieheeni, koska tunnen, että hän rakastaa minua.  Voimia teille vaikeassa tilanteessa. Ei ole olemassa oikeaa ratkaisua, vain te itse tiedätte, mihin teidän rahkeet riittää. Ja jos yritätte jatkaa eikä siitä tule silti mitään niin ainakin olette yrittäneet.

Vierailija
6/6 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkanut, koska en voinut luottaa häneen enää. Lisäksi tajusin, että miehen rakkaudentunnustukset olivat olleet vain pelkkää sanahelinää.

Tapahtuneesta on nyt noin 5 vuotta ja tällä exälläni meno jatkuu samalla kaavalla.. Hetken tyytyväinen suhteessa, kunnes alkaa salasuhmurointi ja pettäminen. Jotkut ei vaan muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan