Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neuvolapsykologilla käydä muissakin kuin pelkästään raskauteen liittyvissä asioissa?

Vierailija
25.06.2023 |

Minulla on paljon huolia ja stressiä perhesuhteisiin liittyen ja tuntuu että se varjostaa myös odotusaikaa ja raskauden iloa. 😪

Voiko neuvolapsykologilla käydä juttelemassa muissakin asioista kuin raskauteen ja vanhemmuuteen liittyvissä asioissa? En halua käyttää systeemiä väärin tai viedä paikkaa joltakulta toiselta joka sitä tarvitsee.

Tietenkin soitan ja kysyn tätä neuvolastani, mutta ajattelin kysyä tässä myös, että onko täällä ketään joka olisi käynyt neuvolapsykologilla ja jos kyllä, niin oletko saanut siitä hyötyä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, vaikka saat tehdä mitä haluat. Joku väärä tyyppi ottaa vielä ihmisen silmätikuksi, jos käsittää sanomiset väärin. Ja sitten on seurannassa tyyliin. Olisiko parempi kysyä nimettömänä jostain (kriisikeskus) tai vaikka palsta tms. Entä onko joku kaveri.

Vierailija
2/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele, vaikka saat tehdä mitä haluat. Joku väärä tyyppi ottaa vielä ihmisen silmätikuksi, jos käsittää sanomiset väärin. Ja sitten on seurannassa tyyliin. Olisiko parempi kysyä nimettömänä jostain (kriisikeskus) tai vaikka palsta tms. Entä onko joku kaveri.

Tarkoitatko että psykologi ottaa minut silmätikuksi vai mitä meinaat?

Kriisikeskus on myös hyvä paikka, mutta en haluaisi kuormittaa sitä, kun olen muutaman kerran joutunut sinne jo soittamaan. Tulee sellainen olo, että se on tarkoitettu sellaisille joilla on oikeasti "kriisi päällä".

Aina siis olen saanut todella hyvää apua sieltä ja sydän kevyempänä olen ollut jokaisen puhelun jälkeen, mutta koen etten halua olla sinne vaivoiksi, kun ihmisillä on varmaan paljon pahempia murheita enkä halua viedä vähäisiä resursseja. Kavereita ei ole kuin yksi ystävä, enkä voi oikein näistä puhua hänelle, kun asianomaiset ei halua että heidän asioita kerrotaan muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti  voi, ja olen käynytkin.

Vierailija
4/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ongelma niin ota ero. Jos vanhemmat on ongelma niin katkaise välit niin että suostut puhumaan vain puhelimessa heille enää.

Vierailija
5/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on ongelma niin ota ero. Jos vanhemmat on ongelma niin katkaise välit niin että suostut puhumaan vain puhelimessa heille enää.

Kaikki huolet ei liity siihen, että ihmiset käyttäytyisi huonosti. 😊 Kyse on siitä, että läheisellä perheenjäsenelläni on terveys todella huonolla tolalla, joista olen itse huolissani ja asia stressaa.

Ap

Vierailija
6/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit puhua siitä, mikä sinua painaa. Äitiysneuvolassa raskaana oleva äiti saa palvelua tilanteessaan kokonaisuutena.

Vierailija
7/7 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit puhua siitä, mikä sinua painaa. Äitiysneuvolassa raskaana oleva äiti saa palvelua tilanteessaan kokonaisuutena.

Kiitos vastauksesta. 😊 Neuvolan sivuilla puhutaan vain että siellä keskustellaan raskauteen ja synnytykseen yms liittyvistä asioista. Pohdin siksi, että onko hölmöä sitten edes kysyä että voiko mennä muissa asioissa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme