Mitä mieltä olet hautauksesta muistolehtoon?
Kommentit (8)
Vierailija:
Tai peittää jollain hienolla liinalla muistohetken ajaksi, jos haluaa. Karumpaa musta on ajatella, että paljonko rahaa menee noihin kalliisiin arkkuihin, jotka sitten pilaa vuosikymmeniä maaperää. Sillä rahalla sais aika paljon ruokaa joku köyhä perhe!
oli hänen toiveensa eikä halunnut mitään kiveä tms. Minusta kaunis ajatus, voi melkein missä vaan tuntea rakkaan lähellä olon, jos vaikka tuuli olisi tuhkat lennättänyt (sitähän kun ei tiedä).
Itse olen perheelleni kertonut että haluaisin näin minäkin, enkä halua/tarvitse kiveä jolla käydä sytyttämässä kynttilä. Voivat sytyttää sen kynttilän muistolleni vikka kotona, näin minäkin teen mummolleni. Oli hänen tahtonsa.
on jokin sellainen yhteinen kiviaita, jossa nimilaattoja. Ja siihen voi laittaa ihan pikriikkisen kynttilän, tuikun tms. Jos siis jollekin sukulaiselle se on tärkeää.
lehtoon. Hänellä on siis siellä oma pieni hautapaikka, n.70 cm x 70cm. Yhteinen sirottelukenttäkin olisi ollut yksi mahdollisuus sillä hautuumaalla, mutta vanhempamme halusivat haudan jolla käydä.
Ihan hyvä ratkaisu minusta.
Haluan joka tapauksessa polttohautauksen, joten olisi kaikkein kätevintä käydä sirottelemassa tuhkat muistolehtoon. Toivottavasti lapseni älyävät haudata minut mahdollisimman halvalla eivätkä tuhlaa perintörahoja kalliiseen arkkuun, kukkalaitteisiin, hautapaikkaan ja -kiveen.
Mä haluan tuhkauksen pahviarkussa. Kukat mielellään luonnosta tai omasta puutarhasta. Jos on talvi, niin sitten jotain havuja metsästä. Ei mitään pippaloita. Jos välttämättä läheiset haluavat hautajaiset, niin sitten jotkut iloiset bileet voivat pitää. Ja tuhka omaan metsään tai puutarhaan.
Tai peittää jollain hienolla liinalla muistohetken ajaksi, jos haluaa. Karumpaa musta on ajatella, että paljonko rahaa menee noihin kalliisiin arkkuihin, jotka sitten pilaa vuosikymmeniä maaperää. Sillä rahalla sais aika paljon ruokaa joku köyhä perhe!