Kun on pakko asua vuokralla: mikä taho on järkevin/turvallisin vuokranantaja nykyisessä maailmantilanteessa?
Satokin luokitellaan nyt roskaluokkaan, joka puolella on nyt hätä kädessä kun kulut nousee mutta pieniä asuntoja on rakennettu liikaa eikä niihin saada vuokralaisia. Omituisia suursijoittajataloja on pilvin pimein joista suuri osa asunnoista on vuokraamatta.
Eli mikä olisi nyt järkevin/turvallisin vaihtoehto vuokranantajaksi? Yksityinen tavissijoittaja, yksityinen suursijoittaja, muu suursijoittaja kuten juuri Sato, Lumo tms. vai kaupunki... mikä? Miltä vuokranantajalta itse katsoisit nyt asuntoja? Kyseessä iso kaupunki.
Olen just aikeissa muuttaa, mutta en meinaa uskaltaa tehdä mitään peliliikkeitä kun tilanne on tällainen. Ostaa en voi kun joudun vaihtamaan töiden takia paikkakuntaa nyt muutenkin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuuri kävi kun on mukava yksityinen vuokraaja.
Mä löysin kanssa sellaisen, pääsen tästä ylihintaisesta lumon röttelöstä eroon.
Me ollaan vuokrattu keskustassa olevaa yksiötä kohta 4 vuotta samalle vuokralaiselle. Ei olla nostettu vuokraa kertaakaan, koska hyvä vuokralainen (= maksaa vuokran aina oikein ja ajallaan, pysynyt huoneisto siistinä). Käytiin kerran vuokrasuhteen alussa tarkistamassa huoneiston kunto, kun ei mitään havaittu, ei olla sen jälkeen käyty.
Suosittelen hyvälle vuokralaiselle asunnon vuokrausta yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä asunut 10v.
Vuokra pysynyt ennallaan, eikä vuokranantaja pidä yhteyttä, kun hoidan vuokran aina ajallaan.Uusi jääkaappikin tuli nopeasti, kun vanha hajosi.
Ennen asuin lumolla, eikä ikinä enää..
Miksi ei Lumo?
Mikään muu ei toimi, kuin vuokrien jatkuva nostaminen. Näin ainakin Kuopiossa. Helsingin hinnat jo täällä.
Ja aivan surkea asiakaspalvelu ja muukin huoltotoiminta.
jos asut peijaksen alueella tilaa ambulanssi pääset lepositeisiin viikoksi tai kahdeksi ja puuro syötetään suuhun. kyllä stasissa kelpaa oleilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään että sopivan turvallista ja anonyymiä on vuokrata joltain isommalta säätiöltä, pankilta tai vastaavalta. En muuttaisi nyt millekään yksityiselle sedälle tai tädille, jonka talous keikkuu hiuskarvan varassa nyt kun kaikki kulut ovat nousseet.
Samaa mieltä. Ainakin oma kokemus on että vuokrankorotukset ovat olleet maltillisia ja asiat hoidetaan muutenkin hyvin. Yksityisistä ei koskaan tiedä.
Yksityinen vuokranantaja, joka ei kisko niin kovaa tuottoa kuin SATO
Seurakunta.