Paavo Arhinmäki töhrimässä seiniä
Apulaispormestari Paavo Arhinmäki (vas) jäi kiinni laittoman graffitin teosta juhannusaaton iltana.
Arhinmäki oli Vuosaaren satamaradalla kulkevassa tunnelissa toisen henkilön kanssa tekemässä graffitia, kun vartijat saapuivat paikalle.
Vartijat kutsuivat paikalle myös poliisin. Arhinmäki kertoo HS:lle, että tilanne hoidettiin hyvässä yhteistyössä. Siihen, seuraako vahingonteoksi luokiteltavasta teosta jälkiseuraamuksia, Arhinmäki ei lauantaina osannut ottaa kantaa.
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Graffitit voitaisiin minun puolestani kallista tuollaisissa paikoissa, joihin Paavo sellaisen teki. Itse olen 3-kymppinen ja minusta on juuri hyvä, ettei tietyssä iässä olla jotain värittömiä harmaita tylsimyksiä. Go Paavo! Mutta jokainen tyylillään, olkaa te sellaisia, antakaa muiden elää elämänsä siten, ettei olla toinen jalka haudassa jo vuosikymmeniä etuajassa.
*laillistaa. Autocorrect...
Arhinmäen mielestä autiotalonkin saa varmaan polttaa, kun siellä ei asu kukaan.
Kiva kepponen olisi se jos mahdollisimman moni töhrisi seiniin ja bussien penkkeihin yms. että Paavo A. was here.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kepponen olisi se jos mahdollisimman moni töhrisi seiniin ja bussien penkkeihin yms. että Paavo A. was here.
Teksti
Valt. yo. Paavo A. was here
olisi parempi.
Helsingillä menee hyvin. Vasemmisto ja vihreät hoitavat hommat niin ettei kaupunkilaisten tarvitse tehdä töitäkään kun työpaikkoja ei ole. Kansalaispalkka helsinkiläisille.
Ennen vuotta 2030 helsinki alkaa rakentelemaan suurhelsinkiä. Toivottavasti Vantaa ja Espoo ei siihen junaan lähde, konkurssikypsän kaupungin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä oli upea graffitti! Hyvä Arhinmäki👍🏼
Ei auta yhtään, kun kyse on rikoksesta. Olkoot kuin hyvä tahansa.
Tyyppi on täysin älyvapaa, joka mukamas on köyhien " asianajaja" politiikassaan. Puhuu vain lompaakkonsa täytteeksi, eikä ole sydämeltään mukana.
Elää herroiksi, leveilee ja tässäkin kehuu ja vähättelee tekoaan. Ettei ole kummoinen rikos.
Arhinmäki ei ole mikään älyvälkky ja siitä kertoo sekin ettei saanut julkaista hänen yo- todistusta kun valittiin ministeriksi. Aina on muut antaneet julkaista mut Arhinmäki kielsi oman takasin julkaisun.
Eli ei oo puhtaat jauhot pussissa. Kiero oman edun tavoittelijatyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Onnea Helsinki. Apulaispormestari öirsee puskissa ja kännää, potkii autoja, riitelee teinien kanssa ja töhertää tusseilla seiniin. Mikä on mennyt pieleen?
Kaikki.
Rikoksisra selviää "pahoittelen", eli tiedoksi muillekin töhrijöille. Tämä "myyrä" on yksi Helsingin verenimijä. Ei tiedä mitä on työ, pienituloisen elämä. Porsas mikä porsas. Pitkä on lista rikoksista. Potki autoja, oli sitten pahoillaan. LEX Arhinmäki
Vierailija kirjoitti:
Graffitit voitaisiin minun puolestani kallista tuollaisissa paikoissa, joihin Paavo sellaisen teki. Itse olen 3-kymppinen ja minusta on juuri hyvä, ettei tietyssä iässä olla jotain värittömiä harmaita tylsimyksiä. Go Paavo! Mutta jokainen tyylillään, olkaa te sellaisia, antakaa muiden elää elämänsä siten, ettei olla toinen jalka haudassa jo vuosikymmeniä etuajassa.
Junatunnelissa tai radoilla oleskelua ja loikkimista tuskin saadaan lailliseksi.
Sillä menolla ollaan pian molemmat jalat haudassa.
En lukenut enkä lue koko ketjua, mutta paljastan teille kenties salaisuuden:
Luvattomia graffiteja maalaa melko iso tavallisten yli 40-vuotiaiden työssäkäyvien perheenisien ym. kunnon kansalaisten joukko. Se on jatkumoa jo nuoruudessa alkaneelle bommaukselle (graffitien maalaamiselle). Toisin kuin luullaan, seinien maalaaminen ei ole vain pikkupoikien ja nuorison hommaa, vaan harrastus jatkuu läpi elämän. Suhtautuminen luvallisiin graffitiseiniin vaihtelee, mutta yleisempää on, että od school -bommauksessa niitä ei pidetä minään - oikeaa grafftia on vain vapaasti / luvattomasti toteutettu.
On paljon mahdollista, että tunnet / tiedät jonkun kaupungissasi graffiteja maalaavan henkilön, mutta et vaan tiedä, että näin on. Ihan hyvin se voi olla vaikka naapurisi kauluspaitamies, jonka kanssa lapsesi käy samaa koulua.
Ja laitetaan laskuri käyntiin montako päivää menee kun Paavo älyää pyytää kunnolla anteeksi ja erota.
Ei taida tulla tapahtumaan...
Vierailija kirjoitti:
En lukenut enkä lue koko ketjua, mutta paljastan teille kenties salaisuuden:
Luvattomia graffiteja maalaa melko iso tavallisten yli 40-vuotiaiden työssäkäyvien perheenisien ym. kunnon kansalaisten joukko. Se on jatkumoa jo nuoruudessa alkaneelle bommaukselle (graffitien maalaamiselle). Toisin kuin luullaan, seinien maalaaminen ei ole vain pikkupoikien ja nuorison hommaa, vaan harrastus jatkuu läpi elämän. Suhtautuminen luvallisiin graffitiseiniin vaihtelee, mutta yleisempää on, että od school -bommauksessa niitä ei pidetä minään - oikeaa grafftia on vain vapaasti / luvattomasti toteutettu.
On paljon mahdollista, että tunnet / tiedät jonkun kaupungissasi graffiteja maalaavan henkilön, mutta et vaan tiedä, että näin on. Ihan hyvin se voi olla vaikka naapurisi kauluspaitamies, jonka kanssa lapsesi käy samaa koulua.
Hommassa on tosiaan yhtä paljon hohdokkuuta kuin vaikkapa prosenttikerhoon kuulumisessa ja molempia yhdistää myös kesken jäänyt aikuistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja laitetaan laskuri käyntiin montako päivää menee kun Paavo älyää pyytää kunnolla anteeksi ja erota.
Ei taida tulla tapahtumaan...
Saahan n a t s ikin olla ministerinä.
jaahas siellä ne pesee Ärhinmäen tuotosta, alaiset siivoavat pomon "taiteen". Peukku alas
Vierailija kirjoitti:
jaahas siellä ne pesee Ärhinmäen tuotosta, alaiset siivoavat pomon "taiteen". Peukku alas
On se jännä miten nämä onnistuvat heti ekana työpäivänä, mutta muuten keskellä kesää asioiden etenemistä saa odottaa siihen asti, kun joku palaa ylipitkältä kesälomaltaan.
Vasemmistoliiton Helsingin valtuustoryhmä luottaa yhä omaan apulaispormestariinsa.
-Arhinmäki kertoi välittömästi vasemmistoryhmälle tapahtuneesta ja pahoitteli syvästi ja vilpittömästi. Hän tulee kantamaan henkilökohtaisesti rikosoikeudellisen vastuun. Meillä on täysi luottamus ja tuki hänelle Helsingin apulaispormestarina myös tämän jälkeen, valtuustoryhmän puheenjohtaja Mia Haglund sanoo Ylelle.
Hienoa! Kuka olisi osannut muuta odottaakaan?
" Tämä on tietysti vakava virhe. Rikoksena se on sen laatuinen, että tietenkin se tuo kolhun minuun. Mutta rikoksena se ei ehkä ole kuitenkaan niin vakava, että en olisi kykenevä hoitamaan työtehtäviäni. Minun toimialana on kulttuuri- ja nuoriso, eli siltä suunnalta on tullut jo paljon tuenosoituksia, Arhinmäki sanoo. Arhinmäki arvelee poliisin käsittelevän tapausta todennäköisesti vahingontekona. Todennäköisesti saan sakkorangaistuksen. Kannan tietenkin rikosoikeudellisen vastuun teoista."
Juuri näin, hyvä Paavo! Tukea tulee runsaasti. Nazzzin jatkaessa ministerinä tämä Paavon juttu ei ollut yhtään mitään verrattuna äärioikeistolaisuuteen valtionjohdossa. Katutaide on tärkeää alakulttuuria.
Huomenna Paavo saa jo uhriutua ajojahdista vanhan asian takia. Hienoa!