Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kesyttänyt variksen joka tulee parin metrin päähän joka kerta ja sille ei enää leipä kelpaa vaan pitää olla makkaraa ja leikkeleitä

Vierailija
23.06.2023 |

Joka päivä tulee sama varis parin metrin päähän lähimetsässä ja enää sille ei kelpaa leipä, pitää olla makkaraa, leikkeleitä, juustoa ja muita herkkuja jotka kelpaa. Jos heitän leipäpalan maahan niin se vain vilkaisee sitä eikä mene lähellekään mutta kun makkaran palan heitän niin heti ottaa sen.
Saako kirkon ruoka-avusta leikkeleitä ja makkaroita joita voisi viedä varikselle? Kyllä variskin tarvii ruokaa yhtä lailla kuin köyhätkin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä leivässä on että se ei kelpaa mutta makkara kelpaa?

Tyytyisitkö sinä pelkkään leipään, jos tietäisit että parempiakin herkkuja voisit saada?

Sitäpaitsi makkara on paljon energiatiiviimpää ruokaa kuin leipä, ja se on elikoille tärkeä asia.

Vierailija
22/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua seuras varis pitkän matkaa yks päivä.

Pomppi perässä ja kun pysähdyin ja katsoin, niin pysähtyi myös😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetat ruokkimisen, se kostaa.

Mulla kävi näin. Auton ulko-osa oli ihan täynnä linnunpaskasta.

Vierailija
24/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai veit kaverille juhannus lerssin?

Vierailija
25/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pappa aina puhu mulle pienenä poikana että niistä saa ihan sellasiakin että ne lentää olalle jos tarpeeks kauan tekee tuttavuutta.... 

Kesytin tuon variksen ihan poikasesta lähtien kun annoin sen emolle ruokaa ja tuo varis emon seurassa oppi sitten luottamaan minuun, siitä lähtien se on minun seurassa ollut.

-ap

Vierailija
26/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on ainakin marketissa sellainen kodittomien kissojen ruokakeräyskärry, käy sellaisesta pihistämässä kissanmuonaa

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
27/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais ainakin selvittää, mikä ruoka on oikeasti sopivaa varikselle. Olen lukenut, että väärästä ravinnosta on seurannut kehityshäiriöitä.

Vierailija
28/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai veit kaverille juhannus lerssin?

Joka päivä vien jotain, en paljoa anna mutta kunhan saa makupaloja ettei pety.

Vierailija
29/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuisiko sille jokin halpa koiranmakkara?

Mutta nyt on kesä eikä linnuille tarvitsisi laittaa muuta kuin vesiastia. Luonnosta löytyy nyt paljon juuri oikeanlaista ja terveellistä ruokaa kaikille linnuille. Ainoastaan veden puute voi olla niille ongelma.

Vierailija
30/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais ainakin selvittää, mikä ruoka on oikeasti sopivaa varikselle. Olen lukenut, että väärästä ravinnosta on seurannut kehityshäiriöitä.

Niin jos poikaselle syöttää mitä sattuu niin voi tulla mutta ei aikuiselle tai nuorelle yksilölle oli sillä väliä enää.

Vierailija
31/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistuisiko sille jokin halpa koiranmakkara?

Mutta nyt on kesä eikä linnuille tarvitsisi laittaa muuta kuin vesiastia. Luonnosta löytyy nyt paljon juuri oikeanlaista ja terveellistä ruokaa kaikille linnuille. Ainoastaan veden puute voi olla niille ongelma.

Sehän pettyy jos en anna sille mitään kun puussa odottaa ja näkee minut ja lentää vierelle maahan.

Vierailija
32/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksestä päätellen on mamuvaris.

Vierailija
33/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäekologista ja epäeettistä viedä sille tehotuotettua eläintä.

Vierailija
34/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttavina kokonainen parvi. En ymmärrä miten ne aina minut tunnistaa, vaikka pukeutuisin eri tavalla, ajaisin eri pyörällä jne. Pähkinöitä ovat minulta saaneet. Keräävät niitä nokan täyteen ja sitten käyvät piilottamassa niitä maahan ja mihin milloinkin. Nyt muutamat naakatkin ovat alkaneet tunnistaa minut. Älykkäitä ovat.

Vierailija
35/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahda olla kovin terveellistä ruokaa suolaiset leikkeleet...

Vierailija
36/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitäisi antaa olla ja hankkia ruokansa sieltä mistä luonnollisesti saavat. Ei villieläimiä saa ruokkia, vaikka miten tekisi mieli.

Vierailija
37/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden pitäisi antaa olla ja hankkia ruokansa sieltä mistä luonnollisesti saavat. Ei villieläimiä saa ruokkia, vaikka miten tekisi mieli.

Kaupunkivarikset syö pääasiassa ihmisten jättämiä ruuantähteitä jokatapauksessa.

Vierailija
38/64 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä opeta sitä liian hyvälle. Pian vaatii Beluga-kaviaaria ja hanhenmaksapalleroita sekä ties mitä. 🐦🍽🦐

Vierailija
39/64 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina :) Mua seuraa myös yksi varis. Teen joka aamu saman kävelylenkin ja samasta kohtaa putkahtaa esiin. Johtuu siitä et heitin talvella talipallon murusia. Niitä sit pitää olla kesälläkin taskussa mukana, on ne viisaita ja muistaa. Sit niitä on alkanut tulla kerjään isompi jengi ja ne ei seuraa, niille riittää kun vähän murustaa talia. Mut tämä yksi hyppii perässä kuin koira ihan metrin päässä. Aikansa seuraa ja tietää missä kohtaa en enää heitä niin lähtee pois. Myös välillä tulee yksi naakka mut se hyppii edellä. En ruoki niitä piha-alueella etteivät levittäydy ihmisten pihoille. Mut joo tykkään muutenkin seurailla lintujen touhuja.

Vierailija
40/64 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa hyville eväille on raakku päässyt