Kauppalehdessä usutetaan tinkimään asuntojen hinnoista. Tosi raukkamainen viesti, jolla yritetään tehdä hallaa asuntojenmyyjille.
Tuskin toimittaja on itse myymässä, kun tuollaista raukkamaista soopaa kirjoittelee. Hyvä se sitten yrittää toisille hallaa tehdä, keventää niiden tienestejä.
Kateuttaan ne monet tuollasta sitten jauhavat.
Kommentit (28)
Juuri näin. Jos et hyväksy vaikka 35-40 prosenttia alempaa tarjousta, ei asunto mene kaupaksi. Ota tai jätä.
Supply and Demand.
Googlaa noi jos ei ole tuttuja käsitteitä.
Joku toinen on kuitenkin valmis myymään sillä alkuperäistä pyyntiä 40 prosenttia matalammalla hinnalla.
Ihmiset osaa tinkiä ilman Kauppalehteäkin. Myyjä sitten hylkää tai hyväksyy, se on hänen päätettävissään.
Hinnat tulevat alas ainakin kolmanneksen. Siihen ei yksittäisen myyjän mölinät vaikuta mitään.
Mikä on just sun kipuraja? Paljonko persnettoa olet valmis ottamaan? Itse olen laittanut talooni 250 000 euroa. Kolmen välittäjän arviot myyntihinnasta vaihteli välillä 185-215 tuhatta. Kyse kuitenkin 2009 rakennetusta talosta, jossa ei isoja remontteja ole näköpiirissä. Tuostako pitäisi vielä tinkiä 30-40 pinnaa?
Tyttäreni on yrittänyt myydä uudehkoa ok-taloa nyt vuoden, koska haluaisivat muuttaa vähän isompaan. Kiinnostusta on ollut, mutta tarjoukset jääneet alle pyyntihinnan. Vetävät talon kokonaan pois myynnistä ja odottavat pari vuotta. Kyllä se asuntokauppa taas lähtee nousuhdanteella pyörimään, ihan niinkuin aina ennenkin.
Great reset puksuttaa eteenpäin junan lailla. Sinä tulet myymään halvalla asumuksesi ja olet onnellinen. Se eri asia, myytkö suomigrynderille vai blackrockille.
Onneksi ei tarvitse myydä just nyt.
Asuntojen hinnoissa on 35% liikaa. Nyt ei ole hyvä vä hetki ostaa asuntoa yhtään millään hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on yrittänyt myydä uudehkoa ok-taloa nyt vuoden, koska haluaisivat muuttaa vähän isompaan. Kiinnostusta on ollut, mutta tarjoukset jääneet alle pyyntihinnan. Vetävät talon kokonaan pois myynnistä ja odottavat pari vuotta. Kyllä se asuntokauppa taas lähtee nousuhdanteella pyörimään, ihan niinkuin aina ennenkin.
Lähtee pyörimään, mutta hinnat ovat alhaisempia kuin 2021-2022
Myyntihinnat ovat pudonneet nyt 10 prosenttia pk-seudulla. En usko, että tippuu enempää kuin 10-15 prosenttia lisää. Kaikkein kalleimmat asunnot tietysti putoavat enemmänkin.
Tuli mieleen, että onko joku koittanut vaihtaa toisen kanssa asuntoja. Silloin kumpaakaan ei kirpaise absoluuttisen hinnan mahdollinen pudotus, koska pelattaisiin vain välirahalla. Tuollaisessa tapauksessa voisi vaikka vuokrata toiselle omat asuntonsa. Toki asuntojen vaihtamisessakin jotain kauppasummia pitäisi käyttää mahdollisia tulevia myyntejä ja niiden verotusta varten, mutta sehän on vain nappulatekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Great reset puksuttaa eteenpäin junan lailla. Sinä tulet myymään halvalla asumuksesi ja olet onnellinen. Se eri asia, myytkö suomigrynderille vai blackrockille.
Kummallekaan ei ole kenenkään pakko myydä, varsinkaan halvalla, vaikka miten sinua kiihottaisi ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Elämme markkinataloudessa.
Tämä! Asunnon hinta on se,minkä siitä joku maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on just sun kipuraja? Paljonko persnettoa olet valmis ottamaan? Itse olen laittanut talooni 250 000 euroa. Kolmen välittäjän arviot myyntihinnasta vaihteli välillä 185-215 tuhatta. Kyse kuitenkin 2009 rakennetusta talosta, jossa ei isoja remontteja ole näköpiirissä. Tuostako pitäisi vielä tinkiä 30-40 pinnaa?
Joo, aika hurjia lukuja. Mun kipuraja olisi paljon matalammalla. Helppo huudella sivusta että pitää myydä halvalla jos se ei koske itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aika hurjia lukuja. Mun kipuraja olisi paljon matalammalla. Helppo huudella sivusta että pitää myydä halvalla jos se ei koske itseä.
En vain ymmärrä kuviota, että vuonna 2009 rakennetusta talosta pitää päästä tuollaisella tappiolla väkisin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain ymmärrä kuviota, että vuonna 2009 rakennetusta talosta pitää päästä tuollaisella tappiolla väkisin eroon.
Minä olen tuo jolla on tämä 2009 rakennettu talo. Ei mun väkisin tarvitsekaan päästä tästä eroon. Mulle ja lapsilleni vaan sopisi tässä elämänvaiheessa (lapset teinejä) paremmin kahden tason asunto / talo kuin tämä yhden tason talo niin siksi olen miettinyt sellaisen ostoa. Mutta todennäköisesti jää nyt ajatuksen tasolle koska minunkin kipuraja menee jossain matalammalla. 215 tuhatta olisi vielä hyväksyttävä persnetto (olettaen että sen uudenkin saisi vähän halvemmalla hintatasolla) mutta että siitä 30-40 prossaa pois niin ei. Jäädään tähän.
Luin artikkelin, raukkamainen teksti. Kateus huokui läpi.