Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suppilovahverot vain pakastaa sellaisenaan?

Vierailija
11.10.2010 |

minulla olisi noin 6l suppilovahveroita enkä toedä mitä niille tekisin... kiitos!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein ison korillisen talon ala-aulaan (rappukäytävään) ja pistin lapun päälle, saa ottaa, palautathan korin kiitos. Nyt vielä ite tuskailen noin 10 litran kanssa. Hyvä sieni, mutta paljon vaivaa.

Vierailija
22/36 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa myös mikroon ja siitä sitten pakkaseen, ei suppiksia ryöpätä kannata eikä laittaa ilman "veden poistoa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sienet sitkistyy jos ne pakastaa sellaisenaan

Vierailija
24/36 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1l suppiksii

liemi: 2dl etikkaa, 4dl vettä, noin 1dl sokeria, 2rkl suolaa, 1 sipuli renkaina,2tl kokonaisia pippureita(rose ja viher)

Kiehauta liemi ja lisää sipuli ja siivotut suppikset, kiehauta ja purkita puhtaisiin lasipurkkeihin. On hyviä esim riistan kanssa mutta menee lisukkeena monen muunkin kanssa.

Vierailija
25/36 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain murentaa sieniä ruokaan kuin ruokaan. Makukin paranee, tulee sellaiseksi pähkinämäiseksi.

Kuivaaminen onnistuu vaikka pöydän päällä, leivinpaperin päällä tai saunassa (jopa ilman lämpöä).

Vierailija
26/36 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kanttarellit voi raakana revittynä pakastaa, ovat kuin tuoreet otettaessa käyttöön.Kokeilen juuri samalla tyylillä suppiloita.Niitä olen vanhalla tyylillä säilönyt, nyt en enään, jos onnistun, pian näen ovat jo pakastimessa jäätymässä.

Vierailija
27/36 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen suppiksen halkaisen,sillä varren sisältä löytyy neulasia,vaikoisia pieniä,kuin siemeniä ovat etenan munia,joskus etanoita ym.ämpärillisen puhditamiseen menee n.3 tuntia.Sitten huuhtelen ja keitän pannulla niin että neste haihtuu,jäähdytän ja pakastan.

Vierailija
28/36 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppiksienkin sisältä tosiaan löytyy vaikka mitä ötököitä ja matoja, joten kannattaa todellakin halkaista ja putsata kunnolla.

Vierailija
29/36 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppilovahverot kannattaa kuivata, nehän kuivuvat huoneenlämmössäkin muutamassa päivässä. Laita esimerkiksi leivinpaperin ja/tai talouspaperin päälle ja avot.

Kuivatut suppikset mahtuvat pieneen tilaan ja ne voi ottaa käyttöön liottamalla vähän aikaa vedessä ennen käyttöä.

Vierailija
30/36 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppikset on pakastettuna kamalan sitkeitä. Kuivaamista suosittelen minäkin.

Vierailija
31/36 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan huono juttu, kun se suurin maku on just siinä liemessä, mikä haihdutetaan pois! Itse käytän myös kuumalla pannulla, mutta en anna mennä ihan kuiviksi.

Vierailija
32/36 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdottomasti kuivausta. Ei vie tilaa pakastimesta, ja kuivatut sienet ovat todella monikäyttöisiä ja helppoja käyttää, säilyvätkin vaikka kuinka kauan.

Itse kuivaan suppikset saunan lauteilla. (Saunan ei tarvitse olla päällä, tiloissa lattialämmitys) Levitän lauteille sanomalehteä tms. ja suppikset niille, kääntelen ja pöyhin parina päivänä, sitten annan olla. Kuivuvat n. 4-5 päivässä.

Mistä.näkee että ovat kunnolla kuivuneet? Etteivät sitten homehdu purkissa. Voisin kokeilla tota kuivausta saunassa.

Vierailija
33/36 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen pakastanut sellaisenaan, oikein hyviä ovat silti

Vierailija
34/36 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pakastaa, vie vaan enemmän tilaa pakkasessa.

Vierailija
35/36 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee myöhemmin ruokaa valmistaessa niin kitkerää ettei pysty syömään. Pannulla nesteet pois  ensin , sitten pakkaseen.

Vierailija
36/36 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laskeumasta ole niin huolissani, mutta ihan käytännön syistä pakastan mieluummin sienet kuin niiden sisältämät lukuisat vesilitrat.

Pakastaminen kuivattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä