Mitä ihmettä ajattelisin exästäni?!
Exä ei suostu puhumaan päättyneestä liitostamme ja eroonjohtaneista syistä, mutta vihjailee että hän halusi jo kauan eroa siksi, että minä tein hänelle jotakin. Mitä? Sitä hän ei paljasta.
Minä halusin eroa koska exällä oli ollut suhde, josta ei ollut tullut maininneeksi vaikka asiaa epäilin ja tivasin. Luottamuksen menetystä riitaisa ja väkivaltainen liitto ei enää kestänyt, enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin eron - eikä exä koskaan itsekään muuta ehdottanut, halusi vain varmistua että mitä minä haluan.
Nyt exä kuvittelee, että lapsen tapaaminen sujuu ongelmitta, vaikkei meillä ole minkäänlaisia keskusteluvälejä. Minä haluan päästä elämässäni eteenpäin ja käsitellä liiton loppuun, exä etsinee jo täyttä hönkää uusia valloituksia ja seksiseuraa. Mitä teen? Keskustelu sos. puolen kanssa ei luultavasti riitä, haluaisin kuulla exääni. Miten saan sen puhumaan?
Kommentit (29)
Toivottavasti tämä keskustelu jatkuu vielä, sillä jokaisessa viestissä on todella hyvää asiaa. Tästä tuntuu jo muodostuneen jonkinlainen vertaistuen ryhmä...
Tukea kaipaankin, enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
t. ap
Henkisen ja fyysisen väkivallan kohteksi joutuminen omassa kodissaan ja vieläpä sellaisen ihmisen toimesta jota kuvitteli rakastavansa on traumatisoitavaa.
Tietenkin asia pyörii mielessäsi ja tulee pyörimään vielä pitkään. Anna itsellesi aikaa toipua erosta. Minusta sinun ei kylläkään pitäisi käsitellä asiaa exäsi kanssa. Hän vain hidastaa sinun toipumista manipuloimalla sinua. Vielä toistaiseksi hänellä on ote sinuun. Siksi sinun kannattaisi ottaa henkistä välimatkaa häneen. Ole yhteydessä häneen vain kun on pakko. Keskustele hänen kanssaan vain lapseen liittyvistä asioista- asiallisesti. Älä anna hänen provosoida sinua. Ja jos hän siinä joskus vielä onnistuu niin älä lannistu. Tulee vielä päivä jolloin hän ei enää pysty manipuloimaan sinua.
Jotta saisit selvyyden mikä sinut johti tuohon suhteeseen alunperinkin suosittelisin sinun etsivän alan kirjallisuutta. Kirjastot on täynnä hyvää materiaalia joiden avulla voit itseksesi käydä asioitasi läpi. Varmasti tulee päivä jolloin haluat perustaa tervehenkisen parisuhteen jossa sinun tyttäresi saa hyvän mallin parisuhteelle. Mutta sitä ennen sinun pitää hoitaa itsesi kuntoon!
Voimia!
Keskity siihen, että ilmeisesti kun olet lähivanhempi, on sinun ja etenkin sinun vastuullasi se, että lapsesi oikeus tuntea molemmat vanhempansa toteutuu. Hoida tapaamisjärjestelyt kuntoon, käsittele entinen elämä itseksesi ja jatka eteenpäin.
muuten voit sitten lopettaa tuon märehtimisen ja kasvaa aikuiseksi.
Siis että avioliittoa ei tarvitse selvittää loppuun asti, eikun vaan uutta perhettä perustamaan? Uuden suhteen niskaan vaan kaikki se paska edellisestä suhteesta? Kenen täällä pitäisi kasvaa aikuiseksi...???
Ilmeisesti kaikki asiantuntijat ovat sitten väärässä, kun sanovat että parin tulisi selvittää keskinäiset välinsä vaikka sitten eron jälkeen, semminkin jos on yhteisiä lapsia. Ovatko 2 ja 3 tämän alan asiantuntijoita?
Ero on sitäpaitsi aivan tuore, eli vuosien takaisia asioita en haluakaan kaivella. Kunhan selviäisi edes se, mihin MINÄ olen syyllistynyt - ei meinaan ole hajuakaan mitä exän mielestä tapahtui (joku ajankohta ja toinen yksittäin tapahtuma tuli mainituksi).
Minusta se on reilua edellistä kumppania kohtaan kertoa, missä meni vikaan! Ollaanhan sitä oltu yhtä perhettä, rakastettukin toisiaan ja jaettu ilot ja surut. Kai sitä sen verran voisi toista surutyössä auttaa.
Exä on valitettavasti samoilla linjoilla 3. Taidatte olla samaa maata, suhteesta toiseen hyppiviä kiertopalkintoja?
jos han ei pysty edes kommunikoimaaan teidan suhteeseenne liittyvia asioita.
miettisitte ensin ja vasta sitten ...
exä ei ole ollut väkivaltainen kuin MINUA kohtaan; sain siltä useammin ruumillista kuritusta kuin esim. synttäri-, joulu- ja äitienpäivälahjoja. Vaan minua se vannoi rakastavansa enemmän kuin ketään muuta... aika hassu tapa näyttää rakkautta.
Kukaan ei usko, että exä minua pahoinpiteli, sen veraan ovelasti se sen teki - jälkiä ei jäänyt.
Ja juoppo se ei ollut / ole.
Mutta onpahan narsisti, joka ei kykene rakkauteen, empatiaan, toisen kunnioitamiseen ja huomioimiseen.. ja jolla on sairaalloinen viehtymys maailman kaikkiin naisiin. Lukiko nämä ominaisuudet otsassa, arvaapa?
että vihjailee että halusi eron jostain sinun teostasi johtuen. Keksii siis vaan, jotta saa sut reagoimaan juuri noin kuin reagoit. Haluaa pitää sua yhä otteessaan, vallassaan jottet pääsisi jatkamaan elämääsi ilman sua. OIkeasti sillä ei ole mitään sellasta syytä kuin vihjailee, senpä takia ei enempää halua asiasta puhuakaan. Tyypillistä narsistille.