Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoiva koulutus, saako niistä oikeasti töitä?

Vierailija
22.06.2023 |

Jatkuvasti tulee mainoksia nousta rekrytoivista koulutuksista, jotka on tarkoitettu kai lähinnä korkeakoulutetuille työttömille, joilla vaikeuksia työllistyä. Niihin haetaan, ja kaikki hakijat ei edes pääse. Osa vaikuttaa aika kiinnostavilta.

Mistään ei saa selvyyttä, että saako niiden kautta oikeasti työpaikan, vai onko ihan huijaus. Ja mikähän niissä mahtaa olla se koulutuksen aikainen tukiraha nyt jatkossa, kun hallitus leikkaa työttömiltä.

Tietääkö täällä joku jonkun, joka olisi saanut ihan oikeasti työpaikan tuollaisen kautta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa.

Vierailija
2/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa nykyisistä tukirahoista. Itse osallistuin Sarasen rekrykoulutukseen ansiosidonnaisella ollessani vuonna 2018. Voin suositella koulutusta, vaikka itse en työllistynyt sen kautta. Koulutuksen käyneistä suurin osa sai töitä harjoittelupaikastaan. Omalla harjoittelufirmallani oli kyllä aikomus palkata, mutta suunnitelmat muuttuivat. Nappasin koulutuksen loputtua kuitenkin melkein heti työpaikan toisesta firmasta, jossa olen edelleen. Käytän koulutuksessa saatuja oppeja nykyisessä työssäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käsittääkseni aika moni työllistyy. Mutta niihin on todella vaikea päästä ja niihin osallistuvilla yrityksillä tarkka seula siitä, kenet haluavat harjoitteluun. Koulutukseen jossa on vaikka 15 paikkaa saattaa hakea monta sataa henkilöä.

Vierailija
4/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa sinä tätä samaa kysyt? Kerro nyt itse oikea vastaus, ettei tarvitse vuositolkulla jankata.

Ja vastaus kyllä/ ehkä / ei. Tiedän rekrykursseja, joilta kaikki kurssin hyväksytysti suorittaneet ovat saaneet vakituisen paikan ja kursseja, joilla on vain käytetty hyväksi opiskelijoita. Sitten on kursseja siltä väliltä.

Vierailija
5/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työllistynyt 2014 tuollaisen koulutuksen kautta nykyiseen työhöni. Hakijoita oli jo silloin paljon, n. 300, 20 valittiin ja kaikki työllistyi. Ensin kylläkin vuokrafirmaan, mutta myöhemmin käsittääkseni talon omille kirjoille. Itse olin vuokrafirman kirjoilla noin 4 kk.

Tiedän kyllä yhden firman, jossa rekrykoulutusta käytetään väärin, ei ole tarkoituskaan työllistää kuin koulutuksen ajaksi.

Vierailija
6/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työllistynyt 2014 tuollaisen koulutuksen kautta nykyiseen työhöni. Hakijoita oli jo silloin paljon, n. 300, 20 valittiin ja kaikki työllistyi. Ensin kylläkin vuokrafirmaan, mutta myöhemmin käsittääkseni talon omille kirjoille. Itse olin vuokrafirman kirjoilla noin 4 kk.

Tiedän kyllä yhden firman, jossa rekrykoulutusta käytetään väärin, ei ole tarkoituskaan työllistää kuin koulutuksen ajaksi.

Ilmianna väärinkäyttäjäfirma ihmeessä.

Vierailija
7/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä, joku voi saada, vähemmistö ei.

Vierailija
8/8 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään et saa nykyään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi