Hallitus tekee 300-800 euron alennuksen osa-aikatyöläisten palkkoihin
Koska saivat juuri parin kympin palkankorotukset. Tällä tmtukileikurilla se otetaan 20 kertaisesti takaisin.
Kommentit (40)
Ei hallitus voi tehdä tuollaista. Työnantajani maksaa minulle minun palkkani, ei Petteri Orpo tai Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus voi tehdä tuollaista. Työnantajani maksaa minulle minun palkkani, ei Petteri Orpo tai Sanna Marin.
Mutta eihän se työnantajasi maksa sinulle asumistukea tai soviteltua päivärahaa? Siitähän tässä oli nyt kyse.
Petteri Orpon kärkihankkeita katsella työväkeä ja työttömiä kiväärin piippua pitkin. Lahtarineininki on palautettu.
Tukia leikataan eikä palkkoja. Aloittaja sotkee asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se työnantajasi maksa sinulle asumistukea tai soviteltua päivärahaa? Siitähän tässä oli nyt kyse.
Kirjoita sitten aloitukseen että hallitus säästää veronmaksajien rahoja säästämällä asumistuesta.
Veikkaan että koko aloitus on täysin kakkaa koska et tätä heti kirjoittanut.
Joo ei mun osa-aikatyöni palkkaan tule mitenkään tämä vaikuttamaan. Miksi vaikuttaisi kun jatkan samaan malliin kuin ennen ja saan palkan suoraan työnantajalta? Taitanut sinulla mennä asiat sekaisin? En kyllä tiedä miten vaikuttaisi vaikka saisin samalla tukea, meinaan ei se koske työnantajaa
Olisikin hauska, että tienaisin Omalla Työllä vaikka 1500 e ja sieltä tulisi joku hallituksesta repimään rahaa xD
Vierailija kirjoitti:
Harvempi osa-aikatyöläinen tienaa sen verran hyvin, että tukia ei tarvitse/saa. Jos asumistuesta leikataan, niin jotkut joutuu silloin toimeentulotuen piiriin ja tämähän tarkoittaa, että ei saa omistaa mitään, eikä saa säästää/sijoittaa. Eli se ei ainostaan ole kuin alennus, mutta käytännössä sama kuin veisi työt monelta osa-aikaiselta, koska eihän kukaan tuommoista jaksa.
Aloittaja voi keksiä uuden provon ilman mitään faktoja ,ainakin saat valheellisella tiedoilla hetken huomiota:))))))))))))
kukkuuruu kirjoitti:
Joo ei mun osa-aikatyöni palkkaan tule mitenkään tämä vaikuttamaan. Miksi vaikuttaisi kun jatkan samaan malliin kuin ennen ja saan palkan suoraan työnantajalta? Taitanut sinulla mennä asiat sekaisin? En kyllä tiedä miten vaikuttaisi vaikka saisin samalla tukea, meinaan ei se koske työnantajaa
Olisikin hauska, että tienaisin Omalla Työllä vaikka 1500 e ja sieltä tulisi joku hallituksesta repimään rahaa xD
Palkkasi itse asiassa nousee pari kymppiä. Sinun saamasi tuet kuitenkin vähenevät sadoilla euroilla. Ellet sitten tee niin rahakasta hommaa, ettet ole tukiin oikeutettu.
En saa asumistukea tai muitakaan tukia joten siltä osin ei vaikuta euroakaan. Enkä saa myöskään palkkaa vähempää kuin ennen. Muutos ei siis vaikuta mitenkään.
Kun vasemmistoa kuuntelee, Suomen "kaikista köyhimmät" on ne, joilla on eniten rahaa. Valtion kassa kun lasketaan heidän omaisuudekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi osa-aikatyöläinen tienaa sen verran hyvin, että tukia ei tarvitse/saa. Jos asumistuesta leikataan, niin jotkut joutuu silloin toimeentulotuen piiriin ja tämähän tarkoittaa, että ei saa omistaa mitään, eikä saa säästää/sijoittaa. Eli se ei ainostaan ole kuin alennus, mutta käytännössä sama kuin veisi työt monelta osa-aikaiselta, koska eihän kukaan tuommoista jaksa.
Puoliso käy työssä niin osa-aikainen ei saa esimerkiksi asumistukea.
Pakko nyt taas sanoa tähänkin että eikö teitä hävetä elää muiden tekemällä työllä? Jotkut vielä väittävät kuinka on heidän äärimmäinen oikeus saada rahaa muiden tekemästä työstä. Minua tämä ainakin hävettää, ja aina on hävettänyt.
Vähemmän kai se hävettää elää kädestä suuhun toisten työllä, kun elellä herroiksi toisten työllä.
Niin, olisi kannattanut äänestää SDP:tä joka on nimenomaan työntekijöiden puolue. He seisovat liittojen takana ja liitot neuvottelevat opettajien, saraanhoitajien, kuljettajien, myyjien ym työntekijöiden palkoista ja työehdoista. Tässä heillä on osaamista ja kokemusta, vaikka värittömiä ovatkin. Ikävä kyllä varsinkin nuoret antavat mielikuvien eikä järjen ohjata itseään. He sitten äänestävät näitä persujen värikkäitä suunsoittajia, joilla tosipaikan tullen ei ole kokemusta, osaamista eikä edes halua työntekijän puolustamiseen.
Tässä se nähtiin että PS oli täysin kokkareiden vedätettävissä. Työnekijöiltä oikeudet pois samalla kuin Purra paistattelee itseensä tyytyväisen näköisenä parrasvaloissa.
Edellinen hallitus olisi voinu antaa kaikille vaikka miljardin koska lainoja ei tarvitse maksaa takaisin...
Miksi edellinen hallitus ei antanu sitä ?
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt taas sanoa tähänkin että eikö teitä hävetä elää muiden tekemällä työllä? Jotkut vielä väittävät kuinka on heidän äärimmäinen oikeus saada rahaa muiden tekemästä työstä. Minua tämä ainakin hävettää, ja aina on hävettänyt.
Ei niitä hävetä. Ovat tälläkin palstalla useasti kertoneet kuinka alkavat jopa varastelemaan jos tukia leikataan.
Kunpa käyttäisivät nämä varasteluun menevät voimat johonkin hyvään ja tuottavaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä kannattaakin olla jatkossa vain reilusti työtön, jos ei kokoaikatyötä ole saatavilla. Eli koskee esim. aika monia kaupanalan ja ravintola-alan työntekijöitä.
Hallitus on lisäämässä työmarkkinatukityötä ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Siksipä kannattaakin olla jatkossa vain reilusti työtön, jos ei kokoaikatyötä ole saatavilla. Eli koskee esim. aika monia kaupanalan ja ravintola-alan työntekijöitä.