Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyikö teillä esikoiset laskettuna aikana?

Vierailija
22.06.2023 |

Vai menikö yli ja, jos meni niin kuinka pitkälle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syntynyt. Esikoinen syntyi neljä viikkoa ennen laskettua aikaa keisarinleikkauksella, koska minulle tuli pre-eklampsia eli raskausmyrkytys. Eli vähän keskonen oli. 

Vierailija
2/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laskettuna päivänä lähdin sairaalaan. Siinä tosin meni vielä kaksi päivää että vauva oli ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän meni yli.

Vierailija
4/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös laskettuna päivänä synny joku 4 % lapsista?

Vierailija
5/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat meni 5 päivää yli lasketun ajan.

Vierailija
6/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa etuajassa hätäsektiolla.

Vierailija
7/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Syntyi kolmetuntia keskosena. Eli onko se noin kuukausi ennen laskettua aikaa. Olin vielä levossa ja lomalla sitä ennen lähes 2kk. Ei merkitty keskoseksi.

Vierailija
8/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Syntyi kolmetuntia keskosena. Eli onko se noin kuukausi ennen laskettua aikaa. Olin vielä levossa ja lomalla sitä ennen lähes 2kk. Ei merkitty keskoseksi.

Lisään vielä, että synnytys vaan lähti käyntiin. Hetki ennen tuota todettiin, että olen jo auki paljon ja synnytys voi alkaa milloin vain. Olin vaan, että mitäh, kun olin vielä kaukana maalla lomailemassakin juuri ennen tuota.

Vierailija
9/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää meni yli lasketun. Käynnistyi tosin jo tosin 2 päivää aiemmin vesien menolla.

Vierailija
10/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuna yritti tulla ja 44min meni seuraavan puolelle.

Vierailija
11/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi rv 38+6.

Vierailija
12/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyivät 90 vuotta liian aikaisin.

Vierailija
13/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähtenyt syntymään itsestään. Käynnistettiin ja syntyi 41+2. Miehen suvussa on ilmeisesti joku tätä aiheuttava geeni, mieskin oli syntynyt 10 päivää lasketun ajan jälkeen käynnistettynä. Minä ja veljeni olemme syntyneet parin päivän heitolla lasketusta ajasta, toinen etuajassa, toinen jälkikäteen.

Vierailija
14/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oli? Kolmetuntia keskosena ja se oli noin kuukausi ennen la. Siis synnytitkö sen 3h tätä kuukausi etuaikaista?

Vierailija
15/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtenyt syntymään itsestään. Käynnistettiin ja syntyi 41+2. Miehen suvussa on ilmeisesti joku tätä aiheuttava geeni, mieskin oli syntynyt 10 päivää lasketun ajan jälkeen käynnistettynä. Minä ja veljeni olemme syntyneet parin päivän heitolla lasketusta ajasta, toinen etuajassa, toinen jälkikäteen.

Sattumaa se on miten menee. Jos olisi geeni, se tekisi pääasiassa ylimenneitä. Meissä sisaruksissakin on eritahtisia kuten vanhempien sisaruksissa.

Vierailija
16/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ennen laskettua aikaa. 

Vierailija
17/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

41+6 syntyi, synnytys käynnistettiin.

Vierailija
18/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi 3vko ennen LA. Hyvin pieni oli ja heikko, lievästi ennenaikainen. Nyt melkein kaksi vuotias ja edelleen pieni, mutta kehityksessä ottanut ikäisensä kiinni :')

Synnytyksen käynnistyttyä soitin Helsingin naistenklinikalle, että vauva on syntymässä ja sanoivat, ettei esikoinen "näin varhaisilla viikoilla voi vielä syntyä, mene vain lepäämään ja soita neuvolaan" :D Kuitenkin 6h myöhemmin vauva oli ulkona

Vierailija
19/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vkoa LA:n jälkeen. Meinasin tulla hulluksi. Eihän se sitten ulos mahtunutkaan eli hätäsektiolla lopulta.

Sisarus syntyi puolestaan 2vkoa etuajassa. Olin agilitykisoissa, josta piti lähteä kesken pois. Edelliseen verraten en ollut ajatellut syntyvän vielä kuukauteen :D.

Vierailija
20/26 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja hyvä niin, sillä painoi silloin jo liki 4kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän