Kysymys: Jos hyvässä ammatissa oleva henkilö tekee jonkun kauhean teon, miksi te ihmiset olette aina niin yllättyneitä siitä?
Onko se ammatti jotenkin sellainen asia mikä määrittää sen koko ihmisen, mihin tekoihin hän pystyy jne? Olen aina miettinyt tätä ihmisissä, tai siis suomalaisissa... Se auktoriteettiuskonto on jotenkin niin syvälle painettu meihin lapsista saakka... Titteli on aina vaan titteli, mustetta paperilla. Se ei määritä sitä koko ihmistä millään tavalla.
Kommentit (5)
Minä olen poikkeuksellinen suomalainen kun en ajattele näin. En myöskään omaa liian mustavalkoista ajattelu tapaa. Tiedän ettei muihin välttämättä voi luottaa, vaikka joskus olen ottanutkin harkittuja riskejä. Petokset minua kohtaan kuitenkin aina vähän yllättää. Olen uskonut myös maailmankaikkeuden oikeidenmukaisuuteen vaikka sekin on horjunut lähiaikoina.
Ei minua jaksa yllättää enää mikään.
Niistä Heinojen murhaajistakin painotettiin aina sitä että he olivat hyvien yläluokkaisten espoolaisperheiden lapsia, minkä vuoksi tuollainen teko pitäisi olla lähtökohtaisesti miltei mahdoton.
Perusturvallisuuden tunne.