Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapureiden ilmalämpöpumput viilentää..?

Vierailija
21.06.2023 |

Olen ihmetellyt miksi meillä ei ole sisällä kuuma vaikka ulkona on melkein 30 astetta lämmintä. Normaalisti kesällä asunto on kuin Pätsi. Taloyhtiössä tarjottiin osakkaille ilmalämpöpumput ja tämä on ensimmäinen kesä kun ne on käytössä. Itse en tuota ottanut. Voiko olla että kun naapurit viilentävät asuntojaan niin rakennus pysyy viileänpänä, joten minunkin asunnossa on siedettävä lämpötila🤔

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teoriassa vaikuttaa kun seinät ei ole varannut sitä kuumaa

Vierailija
2/5 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se koko kerrostalo lämpenee ilman ilmastointia. Kun pidän ilmastointilaitteen illan päällä, asuntoni viilenee. Kun laitan sen myöhään illalla kiinni melun takia, niin lämpötila alkaa taas nousta, vaikka ulkona ei olekaan enää kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teoriassa vaikuttaa kun seinät ei ole varannut sitä kuumaa

Juuri noin. Kun asuntosi ympärillä on viileämpiä seiniä ja niiden takana viileämpiä tiloja, niin sinunkaan asuntoosi ei tule noista lämpöä. Itse asiassa sinun asunnostasi virtaa lämpöä seinärakenteiden kautta noille naapureille heidän laitteidensa viilennettäväksi.

Älä sano siitä naapureille, etteivät tykkää kyttyrää siivellä elämisestä. :) Hyvä juttu joka tapauksessa sinulle.

Vierailija
4/5 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Naapureidesi ilmalämpöpumput siirtävät ulos varsinkin sitä talon rakenteisiin akkumuloitunutta lämpöä. Se naapurin oman ilmatilan sisältämä lämpömäärä on siihen verrattuna todella vähäinen, vaikka sen vuoksihan ne naapurit sen sähkölaskun maksavat.

Vierailija
5/5 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Naapureidesi ilmalämpöpumput siirtävät ulos varsinkin sitä talon rakenteisiin akkumuloitunutta lämpöä. Se naapurin oman ilmatilan sisältämä lämpömäärä on siihen verrattuna todella vähäinen, vaikka sen vuoksihan ne naapurit sen sähkölaskun maksavat.

Viilentäminen on paljon halvempaa kuin lämmittäminen. Ei siitä isoa sähkölaskua tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi