Pitääkö kaupungilla vastata tuntemattomien kysymyksiin?
Ite kävelen pääasiassa vain ohi korvat suljettuna
Kommentit (16)
Riippuu vähän, mitä kysytään. Jos kysymys on "soittaisitko 112", kun on tapahtunut joku onnettomuus, silloin on ihan suotavaa vastata. Millekään feissareille tai kylähulluille ei taas tarvitse vastata mitään.
Feissareille ei tarvi vastata mitään. Ovat ilmaa minulle.
No jos joku tulee kysymään, missä lähin wc on tms. niin onhan se kohteliasta ja ystävällistä vastata, jos osaat auttaa.
Jos välittää muista ihmisistä se on aina hyvä. Muuten voi oma elämä mennä ohi.
Jos Mika Tommola hyppää kärppänä eteen ja työntää mikin kasvoille, ei tarvitse vastata.
Nostaa vaan käden torjuvasti eteen, ei katso edes päin, toteaa että nyt ei ehdi ja kävelee rivakasti ohi. Sillä pääsee eroon kaiken maailman häiriköistä ja kaupustelijoista. Tärkeintä on, ettei ota katsekontaktia.
Kyllä mä vastaan jos joku kysyy tietä tai vaikka kelloa. Miksi ei?
Riippuu maasta ja kaupungista. Kyllä Pietarissa varmaan on viisasta jos miliisin ryysyissä oleva heppu kyselee joutavia
Riippuu siitä mitä kysyy. Pakko ei tietenkään ole, mutta ystävällisyys ja käytöstavat ovat kuitenkin paremmalla väestönosalla hallussa.
Wt-juntit ja ylimieliset autistiset kävelevät zombina ohi, kun joku vaikka ystävällisesti sanoo "ompas hienot aurinkolasit, mistäs tuollaisia saa?" Tai jopa "tiedättekö mistä menee bussi se ja se/ missä on Kansallismuseo" tms.
Sanoisin, että normaaleilla käytöstavoilla ja järjenjuoksulla varustettu ihmisyksilö ymmärtää kyllä, koska on hyvä kuunnella/vastata/reagoida jotenkin. PAKKOhan nyt ei tietenkään ole missään tilanteessa (ellei ole jollakulla hengenhätä).
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä kysyy. Pakko ei tietenkään ole, mutta ystävällisyys ja käytöstavat ovat kuitenkin paremmalla väestönosalla hallussa.
Wt-juntit ja ylimieliset autistiset kävelevät zombina ohi, kun joku vaikka ystävällisesti sanoo "ompas hienot aurinkolasit, mistäs tuollaisia saa?" Tai jopa "tiedättekö mistä menee bussi se ja se/ missä on Kansallismuseo" tms.
Minä en ymmärrä, että minulle puhutaan, jos ei ole katsekontaktia. Tai ellei toinen kiinnitä huomiotani huikkaamalla jotain. En voi mitenkään tietää että kuka mumisee itsekseen, kuka puhuu puhelimessa, kuka puhuu kaverille ja kuka minulle.
Riippuu mitä kysytään.
Feissari tai kaupustelija: kävelen ohi.
Eksynyt turisti: yritän auttaa.
Avun pyyntö hätätilanteessa: tietenkin autan.
Satunnainen "niitä näitä" kysely: vähän riippuu minkäoloinen kysyjä, mitä kysyy ja onko itsellä kiire.
Kysyt tosissasi? No EI PIDÄ. Miten sinut on kasvatettu, kun et tuota tiedä?