Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksilapsisia perheitä voidaan moittia mukavuudenhalusta

Vierailija
21.06.2023 |

Hesarin otsikko (tilaajille) "Voi käydä kateeksi, jos näyttää aikaa ja rahaa riittävän Yksilapsisia perheitä voidaan moittia mukavuudenhalusta

Onko joku lukenut artikkelia? Tai muita ajatuksia aiheesta? Eikö lapsiluku ole oma päätös, joten turha kadehtia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt ollaan edetty lapsettomien syyllistämisestä syyllistämään niitä jotka ei hanki tarpeeksi lapsia :D

Vierailija
2/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se yksilapsisuus ei ole oma päätös, vaan lisää ei vaan kuulu.

Itse kyllä tykkään, että kaksi lasta oli helpompi juttu kuin jos olisi ollut yksi ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarihan on naisten lehtien ykkönen huoh

Vierailija
4/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ketä tahansa muutakin voidaan syyttää mukavuuden halusta:).

Vierailija
5/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tykkään, että kaksi lasta oli helpompi juttu kuin jos olisi ollut yksi ainoa.

Minä ainakin halusin vain yhden lapsen.

Vierailija
6/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä moitittavaa on mukavuudenhalussa. Miksi ei saisi tehdä elämänvalintojaan sen mukaan, mikä sopii itselle parhaiten ja on mukavinta.

Vierailija
7/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ketä tahansa muutakin voidaan syyttää mukavuudenhalusta:).

Vierailija
8/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä moitittavaa on mukavuudenhalussa. Miksi ei saisi tehdä elämänvalintojaan sen mukaan, mikä sopii itselle parhaiten ja on mukavinta.

Tänä just. Anteeksi nyt avautuminen, mutta tässä maassa mikään ei tunnu olevaan koskaan hyvin, sen huomasi paluumuuttajana. Kun ei ole lapsia, syyllistetään. Jos on, syyllistetään. Jos ei ole opiskellut, syyllistetään. Jos olet hankkinut korkeamman asteen tutkinnon, niin eikö vähempikin olisi riittänyt, taas syyllistetään. Olet huonostipalkatussa työssä, oma vika, jos taas hyvinpalkatussa, niin saatanan paskainen kapitalistisika.

Ihan oikeasti teetpä niin tai näin, niin aina teet väärin. Tuo Hesarin juttu itsessään oli aika ohkanen, eipä siinä juurikaan sisältöä ollut.

Vierailija
9/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisivat edes yhden lapsen. Kun vajaa nelikymppisinä pariudutaan jos pariudutaan, sekään ei usein onnistu

Vierailija
10/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden.

Vierailija
11/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin halusin vain yhden lapsen.

Kirjoitin, että usein, en että aina.

Vierailija
12/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais edes sen yhen nii ois mukavaa

Vierailija
13/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys oli kyllä aika hel vetin epämukavaa. Eli oikeessa ovat.

Vierailija
14/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä monta kertaa joutuu ulkoilemaan ja ruokaa laittamaan yhden kuin useamman kanssa. Pyykkiä pestään koko ajan, jonkun aikuisen on aina oltava kotona, nukkumaan menoa kytättävä kellon kanssa, järjestää menemisiä ja aikatauluja. No jotain harrastuskuskauksia ei ole niin paljon, riippuu mitä ja missä harrastaa. Mukavuudenhalua ei kyllä saa yhdenkään lapsen perheissä tyydytettyä moniin, moniin vuosiin.

Vierailija
15/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi. Onneksi vain yksi, rahat ei enempään riittäisi.

Vierailija
16/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se yhdenkin saaminen on voinut olla todella tiukassa 😔

Vierailija
17/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä monta kertaa joutuu ulkoilemaan ja ruokaa laittamaan yhden kuin useamman kanssa. Pyykkiä pestään koko ajan, jonkun aikuisen on aina oltava kotona, nukkumaan menoa kytättävä kellon kanssa, järjestää menemisiä ja aikatauluja. No jotain harrastuskuskauksia ei ole niin paljon, riippuu mitä ja missä harrastaa. Mukavuudenhalua ei kyllä saa yhdenkään lapsen perheissä tyydytettyä moniin, moniin vuosiin.

Sairastelut on helpompia kun vain yksi sairastaa. Mutta muuten on kyllä melkein työläämpää, kun aina pitää kuskata kaveri mökille ja keksiä muuten seuraa.

Vierailija
18/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastelut on helpompia kun vain yksi sairastaa. Mutta muuten on kyllä melkein työläämpää, kun aina pitää kuskata kaveri mökille ja keksiä muuten seuraa.

Sisarusten välisiä riitoja ei myöskään tarvitse kuunnella. Hiljaisuus ja rauhallisuus ovat itselleni tärkeitä asioita. Olen siis mukavuudenhaluinen :D

Vierailija
19/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin väärin, mukavuudenhaluista ja itsekästä jos ei hanki enempää lapsia koska haluaa pystyä tarjoamaan hyvät resurssit sille yhdelle?

Eikä puhuta nyt mistään pilalle lellimusestä vaan ihan siitä, että lapsi saa harrastaa mitä haluaa ja siihen ostetaan hyvät välineet, lapsella on oma huone jonka sisustukseen hän saa itse vaikuttaa. Että joskus lapsi pääsee myös huvipuistoon, eläintarhaan, ulkomaanreissuun ja välillä voi jopa saada jotain mikä on kavereiden kesken just nyt in. Että kun lapsi alkaa opiskelemaan niin vanhemmat pystyy tukemaan taloudellisesti, sponssaamaan ajokortin jne. Tällaisia aika perusjuttuja mutta jotka helpottavat nuoren elämää.

Itse sain sellaisen "ei meillä ole varaa sulle mihinkään yksilölliseen" ja kotoa poismuuttaessa niskaperseotteella suoraan syvään päätyyn "pitää pärjätä yksin ilman apua!" Ja voin sanoa, että oman lapseni ei tarvitse läpikäydä samaa.

Vierailija
20/36 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarusten välisiä riitoja ei myöskään tarvitse kuunnella. Hiljaisuus ja rauhallisuus ovat itselleni tärkeitä asioita. Olen siis mukavuudenhaluinen :D

Mulla on tytöt 19 ja 21. He ei ole koskaan tapelleet keskenään. Ikinä.

Äitiä vastaan kyllä osasivat teineinä liittoutua.